متفاوت ترین روش های استفاده از پوسته تخم مرغ

به جای دور انداختن پوسته تخم مرغ بعد از صبحانه ، سعی کنید آنها را برای این استفاده های باورنکردنی نگه دارید.

روش های استفاده از پوسته تخم مرغ

از قهوه و پوسته تخم مرغ کمپوست آلی گیاه بسازید

اگر شریک زندگی شما از تلخ بودن قهوه شکایت دارد – اما شما هنوز یک قوری قهوه دم کرده دارید – از این هک آزمایش شده و واقعی استفاده کنید. فردا صبح در پوسته خرد شده تخم مرغ را با آن  (که کاملاً در سرکه و سپس آب آن را آب کشیده و خشک شده است) مخلوط کنید. پوسته تخم مرغ ، غنی از کربنات کلسیم قلیایی ، به خنثی سازی برخی از اسیدیته قهوه کمک می کند.

به جای دور انداختن پوسته تخم مرغ ، از آنها برای کوددهی باغ استفاده کنید

باغ شما چگونه رشد می کند؟ اگر به شما بگوییم با کمک برخی از عواید صبحانه شما می تواند رشد بهتری داشته باشد ، چه می کنید؟

غشای داخلی شفاف پوسته های تخم مرغ را بشویید و از بین ببرید ، سپس پوسته های خشک تخم مرغ را در یک ظرف بزرگ و ایمن ذخیره کنید. (قول می دهیم بدبو نخواهد شد.) آنها را با یک قاشق استیل یا چوبی ریز خرد کنید. هنگامی که دمای بهار خاک را نرم کرد ، می توانید پوسته های تخم مرغ ساییده شده را در باغ خود بپاشید و منبع خوبی از کربنات کلسیم برای خاک تهیه کنید. همچنین پوسته تخم مرغ اسیدیته خاک را کاهش می دهند.

از پوسته های تخم مرغ استفاده کنید تا پوستتان بهتر شود

یک پوسته تخم مرغ را در یک ظرف کوچک سرکه سیب بریزید و بگذارید برای چند روز خیس بخورد. مخلوط را روی تحریکات پوستی جزئی یا خارش پوست بزنید.

از پوسته تخم مرغ به عنوان پاک کننده غیر سمی استفاده کنید

شما قول داده اید که از پاک کننده های خانگی و صنعتی پودر شده دور شوید ، اما به جای آن مواد شیمیایی سخت چه چیزی را استفاده می کنید؟ ما یک پاک کننده غیر سمی به شما معرفی میکنیم.

ابتدا پوسته های تخم مرغ را از حدود ده تخم جمع کنید. پس از آماده شدن ، پوسته های تخم مرغ را بشویید و آنها را در یک صفحه پخت بچینید. پوسته ها را بیرون از آفتاب یا با حرارت کم در اجاق برای چند دقیقه خشک کنید. از آسیاب پر سرعت برای مخلوط کردن پوسته های تخم مرغ در یک خمیر خوب استفاده کنید. باید حدود ۱ فنجان پوسته پودر شده داشته باشید. در یک ظرف شیشه ای ، ۳ فنجان جوش شیرین به پودر پوسته تخم مرغ اضافه کنید. برای تمیز کردن ، فقط پودر را با سرکه (یا آب) مخلوط کنید.

از این سفید کننده برای شستن قابلمه ها ،سینک و توالت میتوانید استفاده کنید.

برای راه اندازی باغ گیاهان از پوسته تخم مرغ استفاده کنید

دفعه بعدی که یک تخم ترکیدید ، قسمت بالای پوسته را برش دهید و تخم را از پوسته بیرون بریزید تا بیشتر طول پوسته تخم مرغ حفظ شود. قبل از نگهداری به آرامی بشویید. به یاد داشته باشید که کارتن تخم مرغ را ذخیره کنید – این جایی است که گیاهان شروع گیاه شما رشد می کنند. پس از خشک شدن پوسته ها ، از یک سوزن یا سولف تیز برای پایین سوراخ سوراخ استفاده کنید (برای تخلیه آب). در هر قسمت کارتن یک پوسته تخم مرغ قرار دهید.

بیشتر قسمت ها را با خاک پر کنید. طبق دستورالعمل های کاشت بذر ، بذرها را درون خاک قرار دهید. خاک را با بطری اسپری آغشته کرده و کارتن را در معرض آفتاب کامل قرار دهید. مرتب آبیاری کنید و از جوانه ها مراقبت کنید. هنگامی که زمان انتقال به گلدان یا باغ است ، می توانید همانطور که هست پیوند دهید.

استفاده های مختلف از پوسته تخم مرغ
روش های استفاده از پوسته تخم مرغ

از پوسته تخم مرغ استفاده کنید تا سفیده را از زرده جدا کنید

گول ابزار پلاستیکی که در فروشگاه می بینید ، نخورید. بهترین روش برای جدا كردن سفیده و زرده استفاده از پوسته تخم مرغ خوب به روش قدیمی است. یک تخم مرغ را از وسط شکسته و سفید را به آرامی در یک کاسه بریزید. هنگامی که سفید شروع به کشیدن زرده کرد ، از قسمت دندانه دار پوسته تخم مرغ استفاده کنید تا سفید را جدا کنید.

پوسته تخم مرغ را به پرندگان بدهید

شما همچنین می توانید با این نکته عالی پرندگان را هم تغذیه کنید . وقتی پوسته تخم مرغ کافی برای پوشاندن یک سینی فر دارید ، آنها را در حدود ۲۵۰ درجه فارنهایت بپزید تا خشک شود. آنها به اندازه کافی شکننده خواهند بود تا به راحتی خرد شوند. مخلوط را در یک فیدر یا روی زمین پخش کنید تا پرندگان بخورند. این یک منبع عالی کلسیم برای پرندگان است – به ویژه برای پرنده ماده در طول بهار ، که زمان اصلی تخمگذاری است.

از پوست تخم مرغ برای روشن شدن چهره خود استفاده کنید

تخم مرغ ممکن است راز بازیابی درخشش جوانی پوست شما باشد. با استفاده از هاون، چند پوسته تخم مرغ را خرد کنید تا به حالت پودر مانند برسد. بعد ، پودر را با سفیده مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی پوست خود پخش کنید و اجازه دهید خشک شود بهد از یک ربع بشویید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید تخم مرغ برای زیبایی و نحوه استفاده از آن” را نیز مطالعه بفرمایید.      

برای پاکسازی سینک ظرفشویی از پوسته تخم مرغ استفاده کنید

بیشتر افراد می خواهند صافی ظرفشویی آشپزخانه آنها بدون لک باشد – اما اگر اینطور میخواهید باید هنگام شستن چند پوسته تخم مرغ داشته باشید. قطعات پوسته تخم مرغ به جلوگیری از پایین آمدن مواد جامد غذایی در تخلیه کمک می کند و با شروع تجزیه تخم مرغ ، به عنوان ساینده طبیعی برای تمیز کردن لوله های تخلیه عمل می کند.

کاربرد پوسته تخم مرغ
کاربرد پوسته تخم مرغ

از پوسته تخم مرغ برای جلوگیری از آفات باغ استفاده کنید

پوسته های تخم مرغ برای گیاهان باغ شما معجزه می کنند ، اما همچنین می توانند آفات را دفع کنند. پوسته های تخم مرغ خرد شده را جمع کنید و آنها را در اطراف خاک خود پراکنده کنید. این به عنوان یک بازدارنده طبیعی برای آفات باغ عمل می کند.

از پوسته تخم مرغ به عنوان “بمب رنگ” برای کارهای هنری استفاده کنید

پوسته های تخم مرغ پر از رنگ می تواند به ساخت نقاشی رویایی شما  کمک کند. (یا حداقل ، آغاز یک فعالیت سرگرم کننده برای شما و بچه ها باشد.) پوسته های تخم مرغ را که اکثراً دست نخورده هستند جمع کنید . بشویید و خشک کنید. با دقت هر کدام را با رنگی پر کنید ، یک بوم خالی بزرگ بگیرید و به فضای باز بروید.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.