آب هویج و لیمو برای کاهش وزن عالی است

آب هویج و لیمو جایگزین خوبی برای بهبود سلامت بدن و در عین حال تسهیل کاهش وزن است. هر کدام از این دو میوه خواص لاغری بسیار جالبی دارند و واقعیت این است که هویج سرشار از فیبر و آب است و به دلیل اثرات تصفیه کنندگی، سم زدایی، ادرار آور و سیر کننده آن برجسته است، در حالی که لیمو منبع خوبی از ویتامین C است و مناسب برای سوزاندن چربی بیشتر و بهبود هضم مصرف منظم این آب میوه در کنار رژیم کم کالری و فعالیت بدنی منظم می تواند فرمول ایده آلی برای کاهش چند کیلویی وزن و کاهش حجم باشد.

در مقاله زیر فواید هویج و آب لیمو برای کاهش وزن و طرز تهیه آن را مرحله به مرحله نشان می دهیم.

آب هویج و لیمو یک نوشیدنی عالی برای گنجاندن در رژیم های لاغری است، زیرا به کاهش اشتها در طول روز کمک می کند و به دلیل خواص این دو ماده غذایی باعث چربی سوزی می شود. بیایید ببینیم که فواید هویج و آب لیمو برای کاهش وزن با توجه به خواص هر یک از این مواد چیست:

فواید هویج برای کاهش وزن

به دلیل محتوای بالای آب و فیبر، بسیار تصفیه کننده است و به همین دلیل به دفع تمام سموم، چربی و مواد زائد انباشته شده در بدن کمک می کند.
ادرارآور است و به مبارزه با احتباس مایعات و تورم متعاقب آن کمک می کند. این کار را با تحریک عملکرد کلیه و کمک به دفع آب اضافی از طریق ادرار انجام می دهد.

بسیار سم زدایی است و غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود فرآیندهای متابولیک بدن می شود.

مصرف آن باعث ایجاد احساس سیری عالی می شود که به کاهش وزن کمک زیادی می کند، زیرا به ما امکان می دهد مقدار غذایی را که معمولاً هر روز می خوریم کاهش دهیم.

خواص ضد التهابی بسیار مفیدی برای دستگاه گوارش دارد، زیرا به مبارزه با سنگینی، تورم شکم، نفخ و غیره کمک می کند.

این ماده غذایی ترموژنیک است، به این معنی که هنگام خوردن آن دمای بدن را افزایش می دهد و در نتیجه کالری سوزی بیشتری رخ می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تعریف ساده سرطان به همراه علت و عوامل ایجاد کننده آن” را نیز مطالعه بفرمایید.

فواید لیمو برای کاهش وزن

برای سلامت دستگاه گوارش مفید است و روند هضم را بهبود می بخشد. تولید شیره معده از معده را تحریک می کند و در نتیجه غذای مصرفی سریعتر تجزیه می شود و چربی ها در بدن جمع نمی شوند.

به جلوگیری از نفخ شکم و درد ناشی از گاز کمک می کند.

این یک دیورتیک طبیعی عالی است که به دفع سموم کمک می کند و از تجمع مایعات جلوگیری می کند، که برای جلوگیری از سلولیت نیز مهم است.

حاوی پپسین است و این ماده باعث می شود از پروتئین های مصرفی بهتر استفاده شود و چربی بیشتری سوزانده شود.

به دلیل داشتن فیبر و پکتین، بسیار سیر کننده است و به مبارزه با احساس گرسنگی در طول روز کمک می کند.

طرز تهیه آب هویج و لیمو برای کاهش وزن

طرز تهیه آب هویج و لیمو برای کاهش وزن

برای استفاده صحیح از تمام خواص آب هویج و آب لیمو برای کاهش وزن، مهم است که آن را طبق دستوری که در زیر آورده شده است تهیه کنید، بنابراین کالری اضافی به بدن نمی‌دهیم و می‌توانیم کاهش وزن خود را تسریع کنیم. به روشی کاملا سالم:

عناصر
۴ عدد هویج
۱ عدد لیمو
کمی آب

آماده سازی

ابتدا باید هویج خام را پوست گرفته و بشویید.
هویج ها را ورقه ای برش دهید و در مخلوط کن یا لیوان مخلوط کن بریزید.
کمی آب اضافه کنید و فرآوری کنید یا هم بزنید تا مخلوطی یکدست و یکدست به دست آید. اگر قوام به دست آمده برای ذائقه ما غلیظ باشد، می توان مقدار بیشتری آب اضافه کرد.
لیمو را از وسط نصف کرده و هر دو نیمه را فشار دهید تا آب طبیعی این میوه به دست آید.
در آخر آب لیمو را به آب هویج اضافه کنید و هم بزنید.
در صورتی که می خواهید آن را کمی شیرین کنید، مهم است که شکر اضافه نکنید و در عوض کمی استویا یا شیرین کننده طبیعی دیگری را انتخاب کنید.

نحوه مصرف آب هویج و لیمو برای کاهش وزن

همانطور که تهیه آن بسیار مهم است، نحوه مصرف آن نیز مهم است. برای بهره مندی کامل از اثر سیر کننده و لاغری این نوشیدنی، بهتر است روزی ۲ لیوان میل شود و یکی صبح قبل از صبحانه و دیگری چند دقیقه قبل از ناهار میل شود. علاوه بر این، با این آب میوه نه تنها به کاهش وزن خود کمک می کنیم، بلکه به سرعت متوجه فواید آن در سلامت دستگاه گوارش خواهیم شد و پس از صرف غذا احساس سنگینی بسیار کمتری می کنیم.

با این حال، مانند هر مکمل طبیعی دیگری، این آب میوه را باید به یک رژیم غذایی سالم، متعادل و کم کالری اضافه کرد تا از وزن مورد نظر خود کم کنید. به همین ترتیب، بدون یک برنامه ورزشی منظم که مکمل رژیم غذایی باشد، درک تغییرات در شکل عملا غیرممکن خواهد بود.

دستور العمل های دیگر برای کاهش وزن با هویج و لیمو

آب هویج و آب لیمو را برای کاهش وزن نیز می توان به سایر مواد غذایی به همان اندازه موثر اضافه کرد تا در زمان کمتری وزن کم کرده و به طور کلی برای سلامت بدن مفید باشد. در اینجا سایر انواع خوشمزه و سالم این دستور پخت وجود دارد:

آب هویج، لیمو و جعفری برای کاهش وزن

به همین مناسبت، خواص تصفیه کنندگی، ادرارآور و چربی سوزی جعفری به هویج و لیمو اضافه می شود. در مقاله زیر طرز تهیه چای جعفری برای کاهش وزن را نیز نشان می دهیم.

مواد لازم: ۱ عدد هویج بزرگ یا ۲ عدد متوسط، ۱ عدد لیمو، ۱ شاخه جعفری و یک قاشق کوچک عسل.
طرز تهیه: هویج را با جعفری خرد شده مخلوط کرده و کمی آب اضافه کنید. سپس، آماده سازی را صاف کرده، آب لیموی تازه و عسل را اضافه کنید.

آب خیار، هویج، سیب و لیمو

خیار یک غذای بسیار غنی از آب است که کالری بسیار کمی دارد و علاوه بر کاهش گرسنگی به دفع مایعات از بدن کمک می کند.

مواد لازم: ۴ عدد هویج، ۱ عدد لیمو، ۱ عدد سیب، ۱ عدد خیار و یک تکه زنجبیل (اختیاری).
طرز تهیه: هویج، سیب و خیار را بشویید و خرد کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و در آخر آب لیمو را اضافه کنید. صاف کنید و بنوشید.

آب هویج، سیب، لیمو و کرفس یا اسموتی

فواید هویج برای کاهش وزن

به این دستور غذا، خواص ادرارآور و سم زدایی سیب و اثرات ضدالتهابی، گوارشی و سیر کننده کرفس اضافه شده است.

مواد لازم: ۲ هویج، ۱/۲ سیب، ۱/۲ لیمو و ۱ ساقه کرفس.
طرز تهیه: هویج، سیب و کرفس را بشویید و خرد کنید و در مخلوط کن یا با همزن فرآوری کنید. به مخلوط به دست آمده، آب لیمو را اضافه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.