بااین روش ها استرس را در نطفه خفه کن

بااین روش ها استرس را در نطفه خفه کن

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بااین روش ها استرس را در نطفه خفه کن” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

استرس چیست؟

استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها، فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.

قدرت ۱۰:

۱۰ نفس عمیق بکشید؛ در زمان دم به مدت ۴ ثانیه روی اضطراب و استرس و هنگام بازدم به مدت ۶ ثانیه روی رهایی از آن تمرکز کنید.

تقویت قلب :

زمانی که احساس تنش می کنید ، دومورد از بهترین لحظات زندگی خود را به یاد بیاورید و هنگام دم روی احساس شادی و عشقی که در آن لحظات حس کردید تمرکز کنید.با بازدم هر نوع فکر منفی را از ذهن خود خارج کنید تا وضعیت روحی شما بهبود پیدا کند.

ماساژ دست:

نتیجه یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۸ در مجله طب مکمل و جایگزین، نشان داد که ماساژ پنج‌دقیقه‌ای دست به‌طور چشمگیری سطح استرس را پایین می‌آورد. ماساژ درمانی روی بیوشیمی بدن تاثیر می‌گذارد و درنتیجه شما را ازافسردگی و اضطراب رهایی می بخشد.

با صدای بلند بخندید:

لی بارک یک پژوهشگر می گوید: یکی از موثرترین روش های کاهش استرس شب هنگام اتفاق می افتد، یعنی هنگامی که مشغول تماشای سریال مورد علاقه تان پس از یک روز طولانی هستید. تحقیقات برک در دانشگاه لومالیندا موسسه بهداشت عمومی در کالیفرنیا نشان می دهد که خنده خوب سطوح کورتیزول و اپینفرین هورمون های استرس را کاهش می دهد و سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، تاثیرات مفید یک خنده از ته دل و خوب، به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند.

https://farsiha.ir/دمنوش%e2%80%8cهایی-برای-کاهش-استرس-سلامت-زند/

شرایط را بپذیرید:

هنگامی که احساس گرفتار شدن در چیزهایی را دارید که از کنترل شما خارج هستند، مانند گیر کردن در ترافیک یا خلق و خوی بد رئیس شما، این مساله را بپذیرید که چیزهای بد نیز اتفاق می‌افتند و خود را درگیر آنها نکنید. این شرایط فوق العاده است زیرا دیگر تلاش نمی‌کنید تا هر چیزی را مدیریت کنید. این شرایط به نوعی شبیه زدن دکمه حذف در رایانه است.

راست ایستادن:

نتایج یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که هنگام انجام دادن ورزش پیلاتس حالت ایستادن درست را حفظ کردند، احساس آرامش و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کردند.جدا از ورزش، حفظ کردن حالت نشستن و ایستادن درست در طول روز می‌تواند احساس خوبی در فرد ایجاد کند.

با آرامش برخیزید:

درست قبل از ترک تختخواب و بلافاصله بعد از اینکه زنگ ساعت در صبح به صدا درآمد،۵ دقیقه برای آرام کردن بدنتان وقت صرف کنید. با منقبض کردن انگشتهای پا شروع کنید، سپس با اختیار خود آنها را شل کنید. بعد در مورد ماهیچه های کف پا و سپس عضله های ساق پا و ران پا و باسن همین کار را انجام دهید.

منبع:سلامت نیوز،جام جم،آفتاب

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.