چگونه رب تمرهندی درست کنیم؟ خوشمزه و کاربردی

رب تمرهندی اغلب در غذاهای جنوب هند استفاده می شود. این یکی از مواد اولیه ترش است که در دستور العمل های متعدد یافت می شود. رب تمر هندی را می توان به راحتی در منزل تهیه کرد و ماندگاری بالایی دارد. معمولاً رب یا سس تمر هندی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند شامل دانه نیز می‌شوند. قبل از تهیه رب باید دانه ها و فیبر سفت را جدا کنیم. از آنجایی که نگهداری دانه ها بعد از پختن ساده تر است، دوست دارم قبل از پختن دانه ها را جدا کنم.

 تمرهندی چیست؟

درخت تمر هندی یک درخت میوه است که در سراسر آسیا و مکزیک است. غلاف‌های قهوه‌ای بسیار زیادی تولید می‌کند که پر از میوه تمرهندی است. تمر هندی برای سلامتی شما مفید است، از کبد و قلب شما در برابر بیماری محافظت می کند و ایمنی شما را افزایش می دهد. تمر هندی فاقد چربی و سرشار از فیبر است. تمر هندی شامل فلاونوئیدها و پلی فنول ها است. بنابراین طبق مطالعات، ممکن است به طور بالقوه به کاهش وزن کمک کند. منیزیم در تمر هندی به وفور یافت می شود. علاوه بر این، در مقایسه با بسیاری از غذاهای گیاهی، کلسیم بیشتری دارد.

چگونه رب تمرهندی درست کنیم؟

چگونه رب تمرهندی درست کنیم؟

رب تمر هندی خالص را می توان تنها با استفاده از یک ماده اولیه و کمی آب درست کرد. در نهایت، تغییراتی وجود دارد که شامل استفاده از نمک یا شکر هستند. این به این دلیل است که سس تمرهندی اغلب با نمک نگهداری می شود تا به شکل تازه تر بماند. با این حال، از آنجایی که ما رب تمر هندی را برای از بین بردن باکتری ها حرارت می دهیم،

این رب را می توان در سس ها، غذاها و نوشیدنی ها استفاده کرد و به خوبی در یخچال می ماند. می‌توانید از رب به روش‌های مختلفی استفاده کنید. مواد نگهدارنده همیشه به رب تمر هندی بازاری اضافه می شود.

تمر هندی وقتی با شکر مخلوط می شود، طعمی لطیف و ملس را به غذاهایی می بخشد. بسته به نوع شما، رب تمر هندی ممکن است از نظر ضخامت و تندی بسیار متفاوت باشد.

رب تمر هندی مانند آب لیمو اسیدیته ملایمی دارد اما به اندازه سرکه سیب نیست. طعم میوه شیرین و ترش است و مشخصات طعم رب کاملاً شبیه به تمر هندی تازه است، البته قوی تر. غلاف تمر هندی حدود یک ساعت در آب جوش پخته می شود تا خمیر تمره هندی به دست آید. سپس مایع را از طریق یک صافی مشبک صاف می‌کنند تا خمیر آن خارج شود، که با جذب آب داغ غلیظ می‌شود. هنگام تولید خمیر تمر هندی در خانه، از وارد کردن گل و لای و سنگ در خمیر آماده شده خودداری کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ماریناد کردن گوشت و مرغ یعنی چی؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه رب تمرهندی در خانه

۵۰۰ گرم تمرهندی بدون هسته
دو فنجان آب داغ

تمر هندی را می توان با دستان خود به قطعات قابل کنترل تقسیم کرد و در یک کاسه همزن بزرگ و مقاوم در برابر حرارت قرار داد. هر چه تمر هندی بیشتر بنشیند، مرحله بعدی ساده تر خواهد بود. آب جوش را روی تمر هندی بریزید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند یا تا زمانی که به اندازه کافی سرد شود تا بتوانید آن را بگیرید.

برای جدا کردن پالپ از الیاف، ترجیحاً در حالی که دستکش می‌پوشید، آن را با دست بکوبید و فشار دهید تا از گیر افتادن تمر هندی در ناخن‌ها جلوگیری کنید. محصول نهایی باید از نظر قوام شبیه اسموتی باشد.

هنگام صاف کردن مخلوط تمر هندی در قابلمه از استفاده از صفحه توری یا آبکش پرهیز کنید زیرا رب غلیظ خواهد بود. سعی کنید تا حد امکان مایع را از الک عبور دهید و گاهی اوقات کف آن را بتراشید. این کار را زمانی انجام دهید که احساس کردید بیشتر پالپ از الیاف جدا شده است.

 آب ولرم را روی الیاف باقی مانده در الک بریزید و در حین حرکت آن را با دست هم بزنید. با این کار هر گونه تمر هندی که ممکن است در الیاف گیر کرده باشد را از بین می برد.هنگام ریختن آب خودتان ببینید به چه مقدار آب نیاز دارید معمولا ۲ تا ۳ لیوان کافی است.

شما می توانید بلافاصله از این برای پخت و پز استفاده کنید. با این حال، برای نگهداری، رب تمر هندی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید تا بجوشد و مدام هم بزنید زیرا نسبتاً غلیظ است و اگر هم نزنید می تواند حباب بزند و به سمت شما بپرد. قبل از خاموش کردن حرارت، اجازه دهید به مدت ۴-۵ دقیقه حباب بزند تا مطمئن شوید که کاملا گرم شده است سپس در شیشه های درب فلزی ریخته و پلمپ کنید تا هر زمان که خواستید استفاده کنید.

موارد استفاده از رب تمرهندی

موارد استفاده از رب تمرهندی

رب تمر هندی به دلیل طعم شیرین، ترش، میوه ای و اسیدی، مکملی خوش طعم برای غذاهای مختلف است. پنج کاربرد زیر برای خمیر تمر هندی عبارتند از:

آب نبات:

رب یا سس تمرهندی به ویژه در آب نبات مکزیکی استفاده می شود. شیرینی های جویدنی و شیرین طعم تمر هندی را نشان می دهند. آب نبات ها در اشکال مختلف از جمله آب نبات سخت و طناب تمرهندی وجود دارند.

در غذاهای هندی و خاورمیانه، چاتنی تمر هندی یک چاشنی رایج است. ضخیم، شیرین، تند، و معمولاً با انبه طعم‌دار می‌شود – چه از طریق پودر انبه، که به عنوان پودر آمچور یا آمچور نیز شناخته می‌شود، یا غیره – چاتنی تمرهندی همه این ویژگی‌ها را دارد.

سرخ کردنی:

خمیر تمرهندی به یک وعده غذایی سنتی چینی اضافه می شود تا طعم تایلندی خاصی به آن بدهد. زنجبیل، پیازچه و آب مرکبات را به ظرف اضافه کنید تا طعم تمر هندی را خنثی کنید.

توپ های تمرهندی:

توپ های تمرهندی یک غذای سنتی در کارائیب است. آشپزها میوه ها را در شکر در جامائیکا و ترینیداد می چرخانند. در نواحی دیگر، رب به شکل توپ در می آید و سپس در شکر می غلتاند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.