انجام رژیم کیوی برای لاغری چگونه است؟آیا معجزه میکند؟

*این مطلب در فروردین ۱۴۰۳ بروزرسانی شده است.

چند سالی است استفاده از رژیم کیوی برای لاغری بسیار رایج شده است. کیوی میوه‌ای مملو از فیبر و ویتامین که برخی افراد از آن استفاده می‌کنند تا خود را به روشی صحیح لاغر کنند . آیا می خواهید بدانید رژیم کیوی چیست؟ خوب، در این مقاله همه چیز را در مورد رژیم غذایی کیوی به شما خواهیم گفت: چیست و چگونه آن را انجام دهید.

ممکن است به تازگی متوجه شده باشید که چند کیلو وزن اضافه کرده اید و می خواهید آن را برطرف کنید. بدون شک، اگر بخواهیم به روشی سالم و طولانی عمر کنیم ، حفظ وزن سالم تقریباً یک امر بسیار مهم است. با این حال، گاهی اوقات چیزی که بیشتر به دنبال آن هستیم، یک نتیجه سریع و دقیق است و دقیقاً برای همین، رژیم های معجزه آسای بحث برانگیز ایجاد شده است. اینها رژیم‌هایی هستند که بیش از ۶ روز طول نمی‌کشند و محدودیت‌های کاملاً سختی دارند که بر اساس یک غذای اصلی، وعده کاهش وزن سریع شما را می‌دهند.

رژیم کیوی چگونه است؟

رژیم کیوی چیست؟

رژیم کیوی همانطور که از نامش پیداست یک رژیم غذایی محدود کننده است که ماده اصلی آن کیوی است. ایده این رژیم معجزه آسا استفاده از خواص کیوی است تا بتواند کمبود کالری را جبران کند اما فیبر و ویتامین را برای بدن تامین کند.

کیوی میوه ای با محتوای بالای ویتامین C، E و امگا ۳ است که علاوه بر داشتن مقادیر زیادی فیبر، احساس سیری را به شما القا می کند. این بدان معناست که با وجود رژیم غذایی بسیار کم کالری، شما آن احساس گرسنگی را در تمام روز ندارید.

علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی آن، علاوه بر کمک به رفع تورم و سبک کردن هضم غذا، در درازمدت سطح استرس و اضطراب را نیز در بدن کاهش می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “سویا برای سلامتی خوب است یا بد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه انجام رژیم کیوی برای لاغری

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که رژیم همیشه باید تحت نظر و نظارت متخصص باشد. این به این دلیل است که برای بدن بسیار تهاجمی است، به دلیل حداقل کالری دریافتی که دارید، بنابراین هرگز نباید بیش از چهار یا پنج روز تمدید شود. علاوه بر این، تجویز سایر انواع مکمل های ویتامین باید ارزیابی شود تا بتوان این رژیم را انجام داد.

به طور کلی، رژیم کیوی شامل خوردن این میوه چند بار در روز همراه با غذاهایی است که تقریباً هیچ کالری ندارند. در مجموع، معمولاً در شش وعده غذایی که در زیر توضیح داده شده است توزیع می شود:

صبحانه: اولین وعده غذایی روز یک کیوی کامل و یک ماست کم چرب یا گیاهی به انتخاب شما خواهد بود.

میان وعده: قبل از غذا برای رفع گرسنگی می توانید یک کیوی کامل را با دم کرده بخورید تا هیدراته بمانید.

ناهار: موقع ناهار باید کمی آب  گوشت کم چرب و چند کیوی بخورید تا زمانی که احساس سیری کنید.

اواسط بعد از ظهر: اگر مدت کوتاهی بعد از غذا گرسنه شدید، می توانید اسموتی کیوی بخورید.

میان وعده: به عنوان میان وعده، می توانید با کیوی دم کرده و یک ژلاتین سبک به طعم دلخواه خود اضافه کنید.

شام: شام از همان چیز ناهار تشکیل شده است. آبگوشت و کیوی با این حال، درست قبل از خواب می توانید یک دمنوش اضافی مصرف کنید.

(منظور از آبگوشت همان آبگوشت رایج در بین ما ایرانی ها نیست بلکه منظور عصاره گوشت است)

این رژیم را باید دقیقاً چهار روز رعایت کنید که در آن به دلیل افت کالری، متوجه کاهش وزن خواهید شد. مانند هر رژیم دیگری، باید آن را با کمی ورزش بدنی و آبرسانی زیاد در طول روز همراهی کنید.

نحوه انجام رژیم کیوی ، آیا معجزه میکند؟

آیا رژیم کیوی خوب است؟

رژیم های معجزه آسا این نام را به طور تصادفی به خود اختصاص نمی دهند. اینکه بتوانید در کمتر از یک هفته دو کیلو وزن کم کنید، حداقل معجزه ای است که دستیابی به آن دشوار است و افراد زیادی می خواهند به آن بپیوندند. با این حال هر تغییری در رژیم غذایی میتواند بر برنامه شما اثر بگذارد.

این رژیم غذایی کیوی مقطعی است تا کمکی شایان توجه برای شروع کاهش وزن باشد. با این حال، نباید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کرد، زیرا ممکن است عواقب آنناخوشایند باشد. ایده آل این است که به جای اینکه این ضربه کم کالری را به بدن خود وارد کنید، این است که به تدریج شروع به داشتن یک رژیم غذایی سالم کنید که بدون شک، باید کیوی را به دلیل خواص متعددش اضافه کنید.

علاوه بر این، باید با به دست آوردن عاداتی که برای شما مفید هستند، مانند چند ساعت استراحت با کیفیت، ورزش بدنی، اوقات فراغت و تمرینات مدیتیشن که سطح استرس را کنترل می کنند، شروع کنید. در نهایت، رژیم های معجزه آسا چند روز همیشه باعث به اصطلاح اثر بازگشتی می شوند، زیرا نمی توانند در طول زمان حفظ شوند، در حالی که یک تغییر سالم در زندگی شما می تواند برای همیشه باقی بماند.

مصرف روزانه کیوی زرد نیاز شما به ویتامین سی را رفع میکند

میوه‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌شوند، اما آیا می‌توانند به تنهایی جایگزین سهم برخی از محصولات ویتامینی که پزشکان توصیه می‌کنند را بگیرند؟ مطالعه اخیر منتشر شده در مجله علمی Foods نشان می دهد که خوردن یک یا دو کیوی در روز ویتامین C بیشتری نسبت به مکمل های تجویزی معمولی فراهم می کند.

این یافته بخشی از تجزیه و تحلیل دقیق تر این غذا بود، که در آن سهم فیبر و تأثیر آن بر سلامت متابولیک نیز ارزیابی شد. اما مراقب باشید! آلرژی به کیوی بسیار رایج است و باید مراقب آن باشید.

مطالعه چگونه بود و چه نتایجی داشت؟

محققان ۲۳ شرکت کننده داوطلب را که هیچ بیماری نداشتند، انتخاب کردند. آنها آنها را به دو گروه تقسیم کردند و مشخص کردند که یکی به مدت ۶ هفته در روز ۲ کیوی طلایی می خورد، در حالی که دیگری برای مدت زمان مشابه کیوی مصرف نمی کند.

قبل از شروع دوره آزمون و در پایان، اندازه گیری ها روی همه شرکت کنندگان انجام شد. از جمله وزن و قد، گلوکز خون، انسولین، هموگلوبین گلیکوزیله، لیپیدها، برخی بیومارکرهای التهابی و اسید اسکوربیک ادرار.

گروهی که کیوی زرد مصرف کردند میزان مصرف روزانه اسید اسکوربیک یا ویتامین C خود را افزایش دادند. به حدی که به طور متوسط ​​به ۱۵۰ میلی گرم در روز رسید که بسیار بالاتر از ۹۰ میلی گرم در روز توصیه شده توسط موسسات بهداشتی است.

با تأیید اینکه اسید اسکوربیک در ادرار ظاهر می شود، آنها توانستند تأیید کنند که متابولیسم ویتامین C طبیعی است. بنابراین فرض بر این است که محتوای ویتامین میوه بدون مشکل جذب و استفاده می شود.

اما علاوه بر این، محققان دریافتند که گروهی که کیوی مصرف کردند هیچ تغییری در سطح چربی خون یا فشار خون نداشتند. سطح گلوکز و هموگلوبین گلیکوزیله آنها نیز تغییری نکرد، که به آنها اجازه داد تأیید کنند که این مقدار میوه به دلیل محتوای قند آن مشکلی ایجاد نمی کند.

۲ کیوی زرد در روز باعث التهاب مرتبط با قند، مقاومت به انسولین یا آسیب کلیه نمی شود.

کیوی زرد چه ویژگی خاصی دارد؟

کیوی طلایی یا زرد گونه ای است که روز به روز بیشتر در بازار رایج می شود. یکی از ویژگی های اصلی آن شیرینی آن در مقایسه با کیوی سبز سنتی است. تخمین زده می شود که می تواند تا ۶ برابر شیرین تر باشد.

علاوه بر این، کیوی زرد ویتامین C بیشتری نسبت به سایر انواع کیوی دارد. وزارت کشاورزی ایالات متحده نشان می دهد که ۱۰۰ گرم از پالپ خوراکی آن حاوی ۱۶۰ میلی گرم اسید اسکوربیک است. در حالی که هایوارد سبز حاوی ۸۵ میلی گرم است.

 این تفاوت قابل توجه می تواند اثرات مفیدی داشته باشد که با عملکرد اسید اسکوربیک در بدن انسان مرتبط است. این سیستم ایمنی را تقویت می کند، در برابر اکسیداسیون سلولی محافظت می کند، به بهبودی و تولید کلاژن کمک می کند.

فواید کیوی زرد و سبز

مصرف منظم کیوی سبز و طلایی ممکن است تأثیر مثبتی بر برخی نشانگرهای زیستی داشته باشد. به خصوص در افراد مبتلا به مشکلات متابولیک مرتبط با علل اصلی مرگ و میر در جهان مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی.

بر اساس بررسی منتشر شده در مجله تغذیه اروپایی، دو عدد کیوی در روز غلظت کلسترول خوب یا HDL را افزایش می دهد و LDL یا کلسترول بد را کاهش می دهد. علاوه بر این، به لطف ویتامین های C و E که فراهم می کنند، اثر آنتی اکسیدانی نیز وجود دارد. این امر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد که منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود.مصرف روزانه دو عدد کیوی همچنین می تواند در دفعات دفع مدفوع و کاهش زمان انتقال دستگاه گوارش مفید باشد. بنابراین، این میوه به لطف مقدار فیبر و سایر ترکیبات فعال زیستی، می‌تواند نظم پریستالسیس را تقویت کند.

فواید کیوی زرد

مراقب آلرژی باشید

اگرچه کیوی، چه سبز و چه زرد، میوه ای است که توصیه می شود، اما یکی از آلرژی ترین ها نیز می باشد. در یک واکنش خفیف فقط باعث خارش در دهان یا حلق می شود. بثورات پوستی نیز ممکن است پس از مصرف ظاهر شود.

شدیدترین علائم شامل ناراحتی گوارشی همراه با درد شکم، حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. در نهایت، جدی ترین شکل آنافیلاکسی با مشکلات تنفسی و شوک است.

به عنوان مثال، اگر به دلیل یک دوره خارش زبان به آلرژی میوه مشکوک شد، بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی باشید. تست های خاص می توانند آن را تایید کنند.

محققان حتی پیشنهاد کرده اند که یک واحد واحد در روز برای برآورده کردن شرایط کافی است. به این ترتیب، مصرف مکمل های ویتامین C که معمولاً به عنوان تقویت کننده در زمان های خاص مانند زمستان تجویز می شوند، ضروری نخواهد بود.

اما نه تنها کیوی اسید اسکوربیک دارد. خوب است که منابع ویتامین C را در رژیم غذایی خود تغییر دهید، بنابراین می توانید از مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و اسفناج مکمل استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.