چطور از هر چه در زندگی دارم راضی باشم؟

آیا تا به حال احساس کرده اید که فاقد توانایی راضی بودن از زندگی هستید و یا ناتوانی در زندگی در لحظه و  سپاسگزار بودن هستید؟ تو تنها نیستی. من به طور مرتب از این مشکل رنج می برم و مدام در تلاش برای کسب آرامش و رضایت درونی هستم. یک لحظه ممکن است احساس اضطراب کنم، در حالی که لحظه ای دیگر نسبت به آنچه دارم ناسپاسی کنم. در واقع، راضی بودن از زندگی خود می تواند یک فرآیند باشد. اما من هرگز از تلاش دست نمی کشم و هر روز کارهای کوچکی انجام می دهم تا رضایت پیدا کنم. حالا چطور میتوانیم رضایت از زندگی را پرورش دهیم تا آرامش مان زیاد شود؟ حتما ادامه مطلب را بخوانید .

رضایت از زندگی یعنی چی؟

رضایت یعنی احساس خوشحالی. در واقع راضی بودن با شاد بودن متفاوت است. وقتی خوشحال هستید، ممکن است افکار مثبت دائمی مانند احساس لذت یا علاقه داشته باشید. اما رضایت طولانی‌تر است و به شخص احساس رضایت و رضایت عمیق‌تری می‌دهد. علاوه بر این، قناعت و رضایت داشتن از زندگی می تواند به شما کمک کند تا روی آنچه مهم است تمرکز کنید. به جای داشتن افکار منفی و انجام فعالیت‌های بی‌اهمیت، می‌توانید از لحظه به‌طور معنادار لذت ببرید و آرامش درونی داشته باشید.

چگونه از زندگی ام راضی باشم؟

چگونه از زندگی ام راضی باشم؟

مرحله ۱٫ شکرگزاری را پرورش دهید

گاهی اوقات قدردانی مستلزم آن است که فرد ذهن خود را آرام کند و نفس عمیقی بکشد.

اگر به این تمرین متعهد باشید، حتی برای کوچکترین چیزها احساس قدردانی برای شما آسان تر خواهد شد. یک راه عالی برای انجام این کار، نگه داشتن یک دفتر روزانه سپاسگزاری است. نوشتن پنج موردی که بابت آنها سپاسگزار هستید را هر روز به یک سرگرمی تبدیل کنید.

راه های دیگر تمرین قدردانی عبارتند از:

تمرین ذهن آگاهی
قدردان بودن
داوطلب شدن
ابراز قدردانی از دیگران

مرحله ۲٫ برای رضایت داشتن از زندگی ، ذهنیت مثبت داشته باشید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه راضی باشید، یکی از راه‌های انجام این کار داشتن ذهنیت مثبت است. من فکر می‌کنم همه ما با مثبت اندیشی همیشه مشکل داریم… اما همچنان باید تلاش کرد.

به جای قضاوت یا انتقاد از دیگران، سعی می کنم انرژی خود را روی فعالیت های سالم متمرکز کنم، مانند کمک به بهبود افراد. این می تواند از طریق داوطلب شدن برای نوشتن نامه برای افراد کم بخت یا نوشتن مقالات وبلاگی برای سازمان های خیریه ای باشد که سلامت روان را ارتقا می دهند.

اگر بیشتر از دیگران به انتقاد از خود تمایل دارید، باید این رفتار را با افکار مثبت در مورد خود جایگزین کنید. اگر گاهی اوقات ظاهر بیرونی خود را دوست ندارید، سعی کنید یاد بگیرید که خودتان را بیشتر دوست داشته باشید.

مرحله ۳٫ نسبت به دیگران دلسوز باشید

دلسوز بودن نسبت به دیگران می تواند یک چالش باشد، زیرا هیچ کس کامل نیست. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را برای خودتان آسان‌تر کنید می‌تواند این باشد که ابتدا روی تمرین شفقت به خود تمرکز کنید.

به هر حال، دوست نداشتن خود به اندازه کافی می تواند اهمیت دادن به دیگران را آنقدر که ما می خواهیم، ​​دشوار کند. شما می توانید با مهربانی با خود و انجام کارهایی که از آن لذت می برید، دلسوز دیگران هم باشید.

مرحله ۴٫ برای رضایت داشتن از زندگی، از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید

شما فردی منحصر به فرد هستید و اگر قبلا این کار را نکرده اید، باید روی تشخیص این ویژگی در خود تمرکز کنید. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. در حالی که ممکن است فکر کنید چمن در طرف دیگر سبزتر است، معمولاً اینطور نیست.

ممکن است شخص دیگری همه چیزهایی را که شما ندارید داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که وقتی چیزهایی را که او دارید به دست آورید، راضی خواهید بود. به علاوه، آنها به احتمال زیاد آنچه شما دارید را ندارند.

وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می کنید، با تمرکز تمام انرژی و توجه خود روی آنها، وقت خود را تلف می کنید. و شما این کار را در حالی انجام می دهید که آنها زندگی خودشان را دارند.

به جای اینکه روی چیزهایی که کمبود دارید تمرکز کنید، بر قدردانی برای چیزهایی که دارید تمرکز کنید. وقتی شروع به مقایسه خودم با دیگران می کنم، متوقف می شوم و به این فکر می کنم که چگونه اعمالم بر من تأثیر می گذارد. متوجه می شوم که احساس عصبانیت، ناکافی بودن و شاید کمی حسادت می کنم.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مرحله ۵٫ خریدهای بیش از حد را متوقف کنید

اگرچه خرید چیزها می تواند در حال حاضر احساس خوبی در ما ایجاد کند، اما همه این چیزهای اضافی در دراز مدت باعث رضایت هیچ کس نمی شود. برای نشان دادن، اگر بخواهم یک ماشین لوکس بخرم، ممکن است احساس کنم یک سلبریتی هستم که برای مدت کوتاهی صاحب جهان است.

اما در نهایت، احساس خودخواه و پوچی می کنم. علاوه بر این، پشیمان می شوم که پولی که به سختی به دست آورده ام را برای یک ماشین گران قیمت هدر دادم، زیرا ثروتمند نیستم.

ما به عنوان انسان برای شاد کردن ما به چیزی بیش از اشیاء مادی نیاز داریم. انتخاب تمرکز بر روی داشتن تجربیاتی که برای شما مهم است بسیار عاقلانه تر است زیرا آنچه به دست می آورید بی ارزش و ماندگار خواهد بود.

مرحله ۶٫ یاد بگیرید که در چیزهای ساده لذت ببرید

در حالی که ممکن است چیزهای ساده شما را موفق یا ثروتمند نسازند، زندگی چیزهای بیشتری از این دارد. فروتنی کردن می تواند چالشی باشد، اما این همان چیزی است که برای لذت بردن از لذت های ساده زندگی لازم است.

چگونه در خانه راضی باشیم | چگونه در هر موقعیتی راضی باشیم | چگونه در زندگی راضی باشیم
اگر به این تمرین متعهد باشید، حتی برای کوچکترین چیزها احساس قدردانی برای شما آسان تر خواهد شد

چیزهایی مانند خوردن یک غذای خانگی در کنار عزیزان، چیدن گل در یک مزرعه، خواندن کتاب، انجام یک کار خوب، لذت بردن از تماشا فیلم با دوستان، یا رفتن به پیاده روی نمونه های کاملی هستند. چیزهایی که ما اغلب آنها را بدیهی می دانیم و از آنها لذت نمیبریم.

مرحله ۷٫ سعی کنید صبور باشید تا از زندگی تان راضی باشید

به جای زندگی در ناامیدی، سعی کنید صبر و شکیبایی به دست آورید. تمرین کامل می کند. یکی از راه های مقابله با این مشکل می تواند این باشد که زندگی را کمتر جدی بگیرید. اگر نمی توانید در صف انتظار در بانک خود تحمل کنید، سعی کنید در حین انتظار به چیز مثبت فکر کنید.

مثلا بعد از یک رخدادی که فکر میکنید منفی است به خود بگویید این می تواند شوخی باشد که اخیراً شنیده اید یا حتی می توانید تصویر مثبتی را ایجاد کنید. حتی می توانید یک آهنگ را در ذهن خود بخوانید یا از تخیل خود به روش های دیگری استفاده کنید.

اینها راه هایی هستند که می توانید ذهن خود را به مکان بهتری ببرید تا بتوانید برای مدتی واقعیت را فراموش کنید و رضایت بیشتری از زندگی داشته باشید . من دائماً در طول روز احساس بی حوصلگی می کنم. اما هر بار که چنین احساسی می کنم، از تخیلم استفاده می کنم تا خودم را در یک ذهنیت مثبت نگه دارم. این باعث می شود احساس کنم در یک مکان ایده آل در ذهنم هستم.

رضایت از زندگی

مرحله ۸٫ در لحظه حضور داشته باشید

با همه چیزهایی که در اطراف ما می گذرد، از سر و صدای اینترنت گرفته تا استرس های زندگی روزمره، قابل درک است که بسیاری از ما برای زندگی در لحظه مشکل داریم ولی همین نکته به ظاهر کوچک نقش بسیار مهمی در رضایت داشتن از زندگی دارد.

زندگی از همه طرف منحرف می شود. ما بیش از حد مشغول احساس اضطراب هستیم… از تصمیم گیری در مورد اینکه برای شام چه کنیم، تا اینکه آیا هرگز سرعت خود را کاهش خواهیم داد و زمان بیشتری را صرف تمرکز روی اهداف و رویاهای خود خواهیم کرد یا خیر. اما فکر کردن بیش از حد به آینده به این معنی است که نمی توانیم به اندازه کافی از حال لذت ببریم.

به همین دلیل است که من فعالانه سعی می کنم با تمرین ذهن آگاهی حضور داشته باشم. شما می توانید با تمرکز بر تنفس و تمرین شکرگزاری، از جمله چیزهای دیگر، هوشیار بودن را تمرین کنید. می توانید هنگام دوش گرفتن، خوردن یک وعده غذایی یا انجام فعالیت های دیگر در طول روز مراقب حضور در لحظه باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.