کاشت آناناس در خانه به همین راحتی است

با یک باغ آناناس سرپوشیده، بهشت گرمسیری را به خانه خود بیاورید! در تمام طول سال از طعم شیرین و جذابیت پر جنب و جوش آن لذت خواهید برد. به علاوه، شما می توانید شرایط رشد را کنترل کنید و خطر آفات و بیماری ها را از بین ببرید. طریقه کاشت آناناس در خانه چگونه است؟

آناناس های رسیده را در هر زمانی از سال برداشت کنید، به علاوه از آنجایی که در ظروف یا گلدان رشد می کند، باعث صرفه جویی در فضا می شود. بعلاوه، این یک تجربه ارزشمند است که شاهد چرخه رشد آن از ابتدا تا انتها باشید.علاوه بر این، آناناس به دلیل خواص تصفیه کننده هوا، آزادسازی اکسیژن و فیلتر کردن سموم شناخته شده است. این نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری بیش از حد!

مطالعه ای که توسط گروه علوم باغبانی دانشگاه فلوریدا انجام شد نشان داد که آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که به هضم غذا کمک می کند و دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین، چرا صبر کنید؟ با باغبانی سرپوشیده آناناس خانه خود را به یک بهشت گرمسیری تبدیل کنید!

آماده سازی برای کاشت آناناس در داخل خانه

آناناس را در داخل خانه پرورش دهید و لذت ببرید! برای موفقیت این مراحل را دنبال کنید:

گونه ای از آناناس را انتخاب کنید که برای داخل خانه پرورش داده شده است.
به مقدار زیادی نور خورشید بدهید – ۶ ساعت مستقیم در روز.
گلدانی با زهکشی خوب انتخاب کنید.
از خاک اسیدی و دارای زهکشی خوب استفاده کنید.
رطوبت و دما را در ۷۰-۸۵ درجه فارنهایت (۲۱-۲۹ درجه سانتیگراد) نگه دارید.
برای تقویت، از کود متعادل فرموله شده برای گیاهان میوه استفاده کنید.

 

کاشت آناناس در خانه به همین راحتی است

اگر با پوست کندن آناناس مشکل دارید،این مطلب را حتما بخوانید

مراحل رشد موفقیت آمیز آناناس در داخل خانه

گونه‌ای از آناناس، مانند «Hilo» یا «Smooth Cayenne» را انتخاب کنید که مناسب فضای شما باشد.
خاک را آماده کنید: خاک گلدان، پرلیت و ماسه را با هم مخلوط کنید تا هوا مطبوع و زهکش شود.
تاج یک آناناس رسیده (با کمی میوه هنوز چسبیده) را در خاک بکارید.
آن را در محلی قرار دهید که حداقل ۶-۸ ساعت در روز نور غیر مستقیم خورشید دریافت کند. دما را بین ۷۰-۸۵ درجه فارنهایت (۲۱-۲۹ درجه سانتیگراد) حفظ کنید. به طور منظم آبیاری کنید، البته نه زیاد!
برای رشد یکنواخت گیاه خود را هر چند هفته یکبار بچرخانید و هر ۲ تا ۳ ماه یکبار کود دهید.

همه چیز در قرن ۱۸ آغاز شد، زمانی که باغبانان اروپایی شروع به کشت آنها در ساختارهای شیشه ای به نام “کاج ها” کردند. اینها در میان افراد ثروتمند که آناناس را نماد ثروت و مهمان نوازی می دانستند بسیار محبوب بودند. اکنون، به لطف پیشرفت های مدرن، هر کسی می تواند خود را رشد دهد! پس چرا آن را امتحان نکنید و خودتان را با یک آناناس تازه و بومی پذیرایی نکنید؟

برداشت و مراقبت از گیاه آناناس خانگی

مراقبت از گیاه آناناس داخلی برای برداشت موفق نیاز به توجه ویژه دارد! در اینجا چگونه است:

نوع مناسب را انتخاب کنید: “Smooth Cayenne” یا “Pernambuco” برای داخل خانه بهترین هستند.
نور کافی: در مکانی آفتابی با ۶ ساعت نور مستقیم خورشید در روز قرار دهید. در صورت نیاز از چراغ های رشد مصنوعی استفاده کنید.
دما و رطوبت: گیاهان آناناس مانند ۷۰-۸۵ درجه فارنهایت (۲۱-۲۹ درجه سانتیگراد) و ۵۰-۶۰٪ رطوبت هستند. رطوبت ساز یا سینی پر از آب را در نظر بگیرید.
آبیاری و کوددهی: خاک را مرطوب نگه دارید اما اشباع نکنید. زمانی آبیاری کنید که اینچ بالای خاک خشک است. هر ماه از کود مایع متعادل استفاده کنید.
مراقبت‌های حمایتی: از چوب‌ها برای تحمل وزن هنگام رشد استفاده کنید.
برداشت: ۱۸-۲۴ ماه طول می کشد. وقتی زرد طلایی شد و بوی شیرینی گرفت آن را بچرخانید.

آیا آناناس برای رشد داخل خانه مناسب است؟

کاملا! با شرایط و مراقبت مناسب، می توان این میوه استوایی را درست در خانه خود پرورش داد.

هنگام انتخاب گونه ای برای رشد در داخل خانه، انواع آناناس “Smooth Cayenne” و “Sugarloaf” بهترین هستند. آبیاری مناسب نیز مهم است – خاک را خیلی مرطوب یا خیلی خشک نگه ندهید.

اگر می خواهید از آناناس های خانگی خود لذت ببرید، وقت آن است که اقدام کنید! یک رقم مناسب را انتخاب کنید و شرایط مناسب برای رشد را ایجاد کنید. با صبر و دقت، به زودی با میوه های خوشمزه و استوایی درست از باغ سرپوشیده خود پاداش خواهید گرفت. پس برای چی منتظری؟ کاشت آناناس خود را از همین امروز شروع کنید!

برای نتیجه گیری، پرورش آناناس در داخل خانه می تواند یک تجربه عالی باشد. با رعایت مراحل ذکر شده در این مقاله، می توانید طعم استوایی آناناس های خانگی را در فضای زندگی خود بچشید.

به یاد داشته باشید که نوع مناسب آناناس را انتخاب کنید. برای موفقیت، انواع کوچک یا کوتوله ای را انتخاب کنید که بتواند در محیط های داخلی زنده بماند. همچنین باید نور خورشید زیادی به آن بدهید و درجه حرارت و رطوبت را مناسب نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که بلوغ آناناس زمان می برد. ممکن است ۱۸ ماه تا ۲ سال طول بکشد تا بتوانید اولین آناناس خود را بچینید. اما ارزش صبر کردن برای پاداش خوشمزه را خواهد داشت!

 

سوالات رایج درباره کاشت آناناس در خانه

 

سوالات رایج درباره کاشت آناناس در خانه

آیا می توانم گیاه آناناس را در داخل خانه پرورش دهم؟

بله، با رعایت چند مرحله ساده می توانید به راحتی گیاه آناناس را در داخل خانه پرورش دهید.

کدام نوع آناناس برای کاشت در داخل خانه بهتر است؟

انواع آناناس “Smooth Cayenne” به دلیل اندازه جمع و جور و سازگاری با شرایط داخل خانه، بهترین گزینه برای رشد در فضای داخلی است.

چگونه می توانم کاشت گیاه آناناس را در داخل خانه شروع کنم؟

با برداشتن تاج برگی از یک آناناس کاملاً رسیده شروع کنید. گوشت اضافی میوه را جدا کنید و اجازه دهید تاج به مدت چند روز خشک شود. پس از خشک شدن، طوقه را در یک مخلوط گلدانی با زهکشی خوب با حفظ رطوبت مناسب بکارید.

گیاه آناناس در داخل خانه به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد؟

گیاهان آناناس به حداقل ۶ ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارند. گیاه داخل خانه خود را نزدیک پنجره ای به سمت جنوب قرار دهید یا چراغ های رشد اضافی را برای اطمینان از قرار گرفتن در معرض نور کافی فراهم کنید.

هر چند وقت یک بار باید به گیاه آناناس داخل خانه آبیاری کنم؟

گیاه آناناس خود را هفته ای یک بار آبیاری کنید و مطمئن شوید که خاک به طور یکنواخت مرطوب می ماند اما غرق در آب نیست. از آبیاری بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

چقدر طول می کشد تا گیاه آناناس در داخل خانه میوه بدهد؟

یک گیاه آناناس ممکن است بین ۱٫۵ تا ۲ سال طول بکشد تا میوه در داخل خانه تولید کند. صبر و مراقبت مناسب کلید موفقیت آمیز باردهی است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.