آموزش شمع سازی، شمع معطر خانگی

آموزش شمع سازی، شمع معطر خانگی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” آموزش شمع سازی، شمع معطر خانگی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

نظرتان درباره روشن کردن چند شمع در خانه به خصوص اگر دست‌ساز و دقیقا مطابق سلیقه خودتان ساخته شده باشد، چیست؟

گوش سپردن به یک موسیقی دلنشین و روشن کردن چند شمع در خانه، همیشه احساس خوشایندی از آرامش را برای‌ خودمان و همه اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

 

شاخه‌های باریکی از نور که به محیط چهره‌ای شاعرانه می‌بخشند و دغدغه‌های یک روز پر مشغله را آرام می کنند.

شمع‌ها در رنگ‌های متنوع، اشکال و ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند، با این حال گاهی ممکن است شمع‌های بازار همان چیزی نباشند که دنبالش می‌گردیم و شمعی نباشند که طبق سلیقه خودمان طراحی شده باشد.

از سوی دیگر ممکن است شمعی چشم‌مان را بگیرد و به علت بالا بودن قیمت، از خرید آن منصرف شویم. با این توصیف‌ها هیچ راهی بهتر از این نیست که دست به کار شویم و شمع منحصر به فرد خودمان را بسازیم.

وسایل لازم برای ساخت شمع عطری

برای ساخت شمع به سه وسیله اصلی پارافین، فتیله و ظرف نگهدارنده نیاز داریم. اگر شمع‌های رنگی را می‌پسندید، فرقی نمی‌کند که از رنگ‌ مصنوعی یا خوراکی استفاده کنید. چند تکه کوچک از مداد شمعی هم نسخه خوبی برای رنگی کردن پارافین است. پارافین را هم می‌توانید از بازار تهیه کنید، هم می‌شود از شمع‌های قدیمی که فتیله‌شان تمام شده است استفاده کنید.

طرز ساخت

از شیشه‌های سس کمک بگیرید: پارافین را با یک کارد تیز به قطعات کوچک تقسیم و با روش بن‌ماری ذوب کنید. پارافین را در ظرفی بزرگ‌تر که دیگر قصد استفاده از آن را ندارید، مثل قوطی شیر خشک یا رب، آب کنید و سپس به ظرف نهایی انتقال بدهید. ظروف مختلفی برای ساخت شمع در فروشگاه‌های لوازم قنادی وجود دارد، اما شما می‌توانید از شیشه‌های کوچک مربا یا سس هم استفاده کنید.

بهترین زمان اضافه کردن عطر به شمع: نخ فتیله را قبل از وارد کردن پارافین، به وسیله یک لوله خودکار، نی یا سیخ چوبی کباب، وسط ظرف تنظیم کنید و انتهای آن را با چسب به ته ظرف بچسبانید. بعد از اضافه کردن پارافین و خشک شدن آن، اضافه فتیله را قیچی کنید. برای عطرآگین بودن شمع بهتر است از گیاهان طبیعی و خشک شده‌ای مثل رزماری، استوقودوس، یاس یا گل‌محمدی استفاده کنید اما اگر رایحه مخصوصی مد نظرتان است در بازار انواع گوناگون آن‌ها را خواهید یافت. ۱۵ قطره عطر برای ۲۵۰ گرم پارافین کافی است و بهترین زمان برای اضافه کردن آن به پارافین، ۱۰ دقیقه پس از خنک شدن آن است.

اگر قصد دارید شمعی پر زرق و برق‌تر داشته باشید از پارافین‌های بی‌رنگ استفاده کنید تا گیاهان خشک درون پارافین خودی نشان بدهند. اکلیل و مروارید هم گزینه‌های خوبی هستند.
سراغ یخچال نروید: تنها این نکته را به خاطر بسپارید که برای خشک شدن پارافین صبور باشید و آن را داخل یخچال قرار ندهید، چرا که شمع‌تان ترک خواهد برداشت و به زیبایی تکامل‌یافته خود نخواهد رسید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.