آیا گذاشتن میخ زنگ زده در گلدان برای رشد گیاه موثر است؟

قطعا در صورت کمبود آهن خطراتی برای گیاهان شما وجود دارد. آیا درست است که می توانید با میخ زنگ زده به رشد گیاه و گل کمک کنید؟ اگر مقدار زیادی میخ زنگ زده در اطراف خانه دارید، از آنها برای گیاهان خود استفاده کنید. هنگامی که آنها شروع به تجزیه و انتشار اکسید آهن می کنند، می توان از این ماده معدنی به نفع گل هایتان استفاده کرد.

این به این دلیل است که گیاهان ظرفیت زیادی برای گرفتن مواد مغذی از محیط دارند. اگر هنوز در مورد فوایدی که میخ زنگ زده برای گیاهان خود دارند شک دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله کاربردی ادامه دهید.

چرا آهن برای گیاهان مهم است؟

همانطور که کارشناسان توضیح می دهند، اکسیدهای آهن به طور طبیعی در خاک وجود دارد و برای رشد گیاه بسیار مهم است. آهن سنتز کلروفیل را در گیاهان بهبود می بخشد و فرآیند صحیح فتوسنتز را امکان پذیر می کند.

اگرچه عجیب است که کمبود آهن در خاک ظاهر می شود، اما گیاهان داخلی ممکن است سطح این ماده معدنی را کاهش دهند، زیرا بستر راکد می ماند و معمولاً با آب لوله کشی که معمولاً آهک زیادی دارد آبیاری می شود. به همین دلیل نه تنها استفاده از میخ های زنگ زده، بلکه حذف و تعویض مداوم خاک برای تضمین اکسیژن رسانی توصیه می شود.

اگرچه همه گیاهان از میخ زنگ زده سود می برند، اما آنهایی که اسید دوست در نظر گرفته می شوند، بیشترین سود را از این عمل خواهند برد. اسیدوفیل ها کسانی هستند که خاک هایی با PH اسیدی را ترجیح می دهند.

استفاده از میخ زنگ زده برای رشد گیاه

یک جایگزین برای استفاده از میخ های زنگ زده به نفع گیاه ، قرار دادن آنها به طور مستقیم در بستر است. این را می توان با قرار دادن یک میخ زنگ زده در خاک انجام داد. با این حال، اگر بچه‌ کوچک در خانه دارید که کنجکاو هستند چیزی را در دهان خود بگذارند، این کار خطراتی را به همراه دارد. بنابراین، مطمئن ترین راه برای استفاده از اکسید آهن از میخ و پیچ، ساخت مخلوط است.

این مراحل را دنبال کنید و خودتان آب زنگ زده بسازید!

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

۱ ظرف پلاستیکی با ظرفیت ۱ لیتر
میخ های زنگ زده
۱ لیتر آب

مراحل گام به گام

ظرف پلاستیکی را با آب پر کنید.
تعداد میخ های زنگ زده ای که دارید را اضافه کنید.
هم بزنید و بگذارید به مدت ۵ تا ۶ روز استراحت کند.
هر روز باید مخلوط را هم بزنید تا زنگ بهتر آزاد شود.
آب را داخل ظرف بریزید و در صورت داشتن میخ، ظرف را با آب بیشتری پر کنید.
زمانی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه بفهمم گیاهان من به آهن نیاز دارند؟

گیاهانی که بیشتر به آهن نیاز دارند اسیدوفیلوس هستند، از جمله:

سرخس ها،
گاردنیا،
کاملیا

بقیه ممکن است کمبودهایی داشته باشند که با مشاهده برگهای آنها مشخص خواهد شد. بر اساس یک مطالعه گیاه شناسی، واضح ترین علامت آن کلروز آهن است، که در آن برگ ها رنگ سبز خود را از دست می دهند و رنگ پریده یا زرد به نظر می رسند.

این علامت در شاخه های جدید بسیار بیشتر قابل توجه است، زیرا شاخه های قدیمی قبلاً آهن لازم را در طول رشد خود مصرف کرده اند. اگرچه برای رشد گیاه مشکلی ایجاد نمی کند، اما نشان می دهد که کمبودهای تغذیه ای در بستر وجود دارد که بهتر است برطرف شود.

آیا ترفند میخ زنگ زده واقعا برای گیاهان موثر است؟

آیا ترفند میخ زنگ زده واقعا برای گیاهان موثر است؟

برخی می گویند روش میخ آهنی برای رشد گیاه و گل جواب نمی دهد، زیرا همانطور که برخی کارشناسان اشاره می کنند، افزودن اسیدهای آهنی از طریق آبیاری باعث می شود که آنها به شکل نامحلول خود تبدیل شوند و جذب این ماده معدنی را برای گیاهان دشوارتر می کند.

با این حال، در فرهنگ عامه، این ترفند به لطف نتایج مشهود بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. کسانی هستند که نشان می‌دهند این بهبود اتفاق می‌افتد، نه به این دلیل که گیاه آهن را می‌گیرد، بلکه به این دلیل است که با وارد کردن آن، pH بستر متعادل می‌شود و به گیاه اجازه می‌دهد آهن موجود را جذب کند.

با در نظر گرفتن این دو تز، بهتر است با ابزار خودتان آزمایش کنید که وقتی آب میخ های زنگ زده را در آب گیاهان خود می ریزید چه اتفاقی می افتد. با این حال، اگر علائمی وجود دارد که معکوس نمی شود و رنگ سبز همچنان زرد می شود، با باغبان مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.