کاربردها و فواید روغن کندر چیست؟

 روغن‌های ضروری مانند روغن کندر هزاران سال است که به دلیل خواص درمانی خود به عنوان بخشی از عمل آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها از برگ، ساقه یا ریشه گیاهانی که به دلیل خواص سلامتی خود شناخته شده اند، به دست می آیند. کندر، که گاهی به آن olibanum نیز گفته می شود، یک نوع رایج در رایحه درمانی است که می تواند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کمک به تسکین استرس و اضطراب مزمن، کاهش درد و التهاب، و تقویت ایمنی را ارائه دهد.

روغن کندر چیست؟

روغن کندر از جنس Boswellia است و از رزین درختان Boswellia carterii، Boswellia frereana یا Boswellia serrata که معمولاً در سومالی و مناطق پاکستان رشد می کنند، تهیه می شود. این درختان با بسیاری از درختان دیگر متفاوت هستند زیرا می توانند با خاک بسیار کمی در شرایط خشک و متروک رشد کنند. کلمه کندر از عبارت franc encens گرفته شده است که در فرانسوی قدیم به معنی بخور با کیفیت است.

کندر چه بویی دارد؟ این بوی ترکیبی از کاج، لیمو و رایحه های چوبی است.

Boswellia serrata درختی بومی هند است که ترکیبات خاصی تولید می کند که اثرات ضد التهابی قوی و بالقوه ضد سرطانی دارد. در میان عصاره‌های با ارزش درخت بوسولیا که محققان شناسایی کرده‌اند، چندین مورد به عنوان مفیدترین آنها برجسته هستند، از جمله ترپن‌ها و اسیدهای بوسولیک، که عوامل قوی ضدالتهابی هستند و از سلول‌های سالم محافظت می‌کنند.

کاربردها و فواید روغن کندر چیست؟

فواید روغن کندر چیست؟

 به کاهش استرس و احساسات منفی کمک می کند

روغن کندر هنگام استنشاق، ضربان قلب و فشار خون بالا را کاهش می دهد. دارای توانایی های ضد اضطراب و کاهش افسردگی است، اما برخلاف داروهای تجویزی، عوارض جانبی منفی ندارد و باعث خواب آلودگی ناخواسته نمی شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ترکیبات موجود در کندر، بخور دادن، توانایی فعال کردن کانال‌های یونی در مغز را برای کمک به کاهش اضطراب یا افسردگی دارند.

 به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری کمک می کند

مطالعات نشان داده‌اند که مزایای کندر به توانایی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی نیز گسترش می‌یابد که ممکن است به از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی سرطان‌های خطرناک کمک کند. محققان دانشگاهی در مصر یک مطالعه آزمایشگاهی انجام دادند و دریافتند که روغن کندر دارای فعالیت ایمنی قوی است.

خواص ضد عفونی کننده این روغن ممکن است به جلوگیری از التهاب لثه، بوی بد دهان، حفره ها، دندان درد، زخم های دهان و سایر عفونت ها کمک کند، که در مطالعات انجام شده در بیماران مبتلا به ژنژیویت ناشی از پلاک نشان داده شده است.

فواید رغن کندر در مبارزه با سرطان و مقابله با عوارض جانبی شیمی درمانی

چندین گروه تحقیقاتی دریافته‌اند که کندر دارای اثرات ضد التهابی و ضد توموری امیدوارکننده‌ای است که در مطالعات آزمایشگاهی و روی حیوانات آزمایش می‌شود. نشان داده شده است که روغن کندر به مبارزه با سلول های انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ حتی نشان داد که یک ترکیب شیمیایی موجود در کندر به نام AKBA در کشتن سلول های سرطانی مقاوم به شیمی درمانی موفق است که ممکن است آن را به یک درمان طبیعی بالقوه سرطان تبدیل کند.

۸ مزیت باورنکردنی روغن خردل که باعث محبوبیت آن شده است

روغن کندر میکروب ها و باکتری های مضر را از بین ببرد

کندر یک ماده ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده است که دارای اثرات ضد میکروبی است. قابلیت حذف میکروب سرماخوردگی و آنفولانزا از خانه و بدن را به طور طبیعی دارد و می توان از آن به جای پاک کننده های شیمیایی خانگی استفاده کرد.

 از پوست محافظت می کند و از علائم پیری جلوگیری می کند

فواید روغن کندر عبارتند از توانایی تقویت پوست و بهبود رنگ آن، خاصیت ارتجاعی، مکانیسم های دفاعی در برابر باکتری ها یا لکه ها و ظاهر با افزایش سن. ممکن است به تقویت و لیفت پوست، کاهش ظاهر اسکار و آکنه و درمان زخم ها کمک کند.

همچنین ممکن است برای محو کردن علائم کشش، اسکارهای جراحی یا علائم مرتبط با بارداری، و بهبود پوست خشک یا ترک‌خورده مفید باشد.

 ممکن است حافظه را بهبود بخشد

تحقیقات نشان می دهد که روغن کندر می تواند برای بهبود حافظه و عملکردهای یادگیری استفاده شود. حتی برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که استفاده از کندر در دوران بارداری ممکن است حافظه فرزندان مادر را افزایش دهد.

در یکی از این مطالعات، هنگامی که موش های باردار در طول دوره بارداری خود کندر را به صورت خوراکی دریافت کردند، افزایش قابل توجهی در قدرت یادگیری، حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت فرزندان آنها مشاهده شد.

 ممکن است به تعادل هورمون ها و بهبود باروری کمک کند

فواید روغن کندر ممکن است شامل کاهش علائم مرتبط با قاعدگی و یائسگی با متعادل کردن سطح هورمون باشد، اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است. برای کمک به تسکین استفاده شده است:

درد
گرفتگی عضلات
یبوست
سردرد
اضطراب
حالت تهوع
خستگی
نوسانات خلقی

روغن کندر همچنین ممکن است به تنظیم تولید استروژن کمک کند و ممکن است خطر ایجاد تومور یا کیست را در زنان پیش از یائسگی کاهش دهد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن کندر می تواند به عنوان یک عامل تقویت کننده باروری استفاده شود، که ممکن است به دلیل عملکرد ساختار شیمیایی روغن مشابه با استروئیدها باشد. هنگامی که کندر به صورت داخلی روی موش ها استفاده شد، باروری و تعداد کاشت و جنین های زنده را افزایش داد، که نشان می دهد این روغن احتمالاً تحرک و تراکم اسپرم را افزایش می دهد.

 هضم غذا را آسان می کند

کندر به دستگاه گوارش کمک می کند تا به درستی سم زدایی کند و حرکات روده را تولید کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است به کاهش درد و گرفتگی معده، تسکین حالت تهوع، تخلیه باد اضافی شکم که می‌تواند باعث نفخ شود و حتی دردهای معده مرتبط با PMS را کاهش دهد، کمک کند.

این کار را با سرعت بخشیدن به ترشح آنزیم های گوارشی، افزایش تولید ادرار، شل شدن عضلات دستگاه گوارش و کمک به بهبود گردش خون، که برای سلامت گوارش مناسب لازم است، انجام می دهد. نشان داده شده است که در کاهش علائم سندرم روده نشتی، کولیت مزمن، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و IBS مفید است.

کاربردها و فواید روغن کندر چیست؟

به عنوان کمک کننده خواب عمل می کند

استفاده از کندر شامل کاهش سطح اضطراب و استرس مزمن است که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد. رایحه ای آرام بخش دارد که به طور طبیعی می تواند به شما کمک کند به خواب بروید.

این کمک خواب طبیعی به باز کردن مجاری تنفسی کمک می‌کند، به بدن شما اجازه می‌دهد به دمای خواب ایده‌آل برسد و می‌تواند دردی را که شما را بیدار نگه می‌دارد، از بین ببرد، که در مطالعات تجزیه و تحلیل ترکیبات کندر تأیید شده است.

فواید کندر برای کاهش التهاب و درد

در مطالعات نشان داده شده است که کندر از تولید مولکول های التهابی کلیدی مرتبط با بیماری هایی مانند آرتریت، آسم، اختلالات روده دردناک مانند IBS و بسیاری از شرایط دیگر جلوگیری می کند.

این می تواند برای کمک به جلوگیری از تجزیه بافت غضروف مفید باشد و نشان داده شده است که به طور قابل توجهی سطوح التهاب خطرناک و دردناک را کاهش می دهد و آن را به یک گزینه درمانی طبیعی برای شرایط مرتبط با درد که بر عضلات، مفاصل و تاندون ها تأثیر می گذارد تبدیل می کند.

اسانس کندر قرن‌هاست که برای تسکین یا جلوگیری از نگرانی‌های سلامتی از جمله اضطراب، مشکلات خواب، التهاب و مشکلات گوارشی به‌عنوان درمان استفاده می‌شود. با این حال، تحقیقات فقط به قدرت عصاره این گیاه می رسد، به ویژه مطالعاتی که شامل آزمایشات انسانی است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.