کاربردهای جالب نمک برای خانه که نمی دانستید

نمک عملکردی قابض دارد که به شما کمک می کند لکه های سخت را از بین ببرید، بوی بد را از بین ببرید، مورچه ها را بترسانید و غیره. تمام کاربردهای نمک را در این مقاله کشف کنید.

همه ما در خانه نمک آشپزی داریم و کاملاً مشخص است که چه کاربردهایی دارد. با این حال، افراد کمی از ویژگی های بسیاری که این ماده معدنی برای نظافت منزل و همچنین کاربردهای دیگر دارد، می دانند.

از جلوگیری از ظهور قارچ در حمام گرفته تا تمیز کردن فر، کاربردهای زیادی دارد. اگر می خواهید بدانید چگونه خانه خود را با آب و نمک تمیز کنید، چند ترفند ساده برای بهبود کیفیت زندگی خود و عزیزانتان به شما نشان می دهیم. علاوه بر این، از استفاده از محصولات شیمیایی خودداری خواهید کرد. میخواهید بیشتر بدانید؟ به ما بپیوند!

کاربرد نمک برای نظافت منزل

نمک یکی از عناصری است که از قدیم الایام در آشپزخانه کم نبوده است. قرن ها پیش کالایی با ارزش بالا به حساب می آمد، اما امروزه می توان آن را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه یافت. ما تمام کاربردهایی را که می توانید از این ماده معدنی بکنید به شما نشان می دهیم:

جلوگیری از رشد قارچ

این اجتناب ناپذیر است که پرده حمام به دلیل رطوبت قارچی شود. برای جلوگیری از این امر، یک پرده جدید را قبل از استفاده با آب نمک بشویید و قارچ را برای همیشه فراموش کنید.

 براقیت را به مس برگردانید

برای تمیز کردن اجسام مسی می توانید نمک را با آرد و سرکه یا لیمو مخلوط کنید. سطح را با این مخلوط مالش دهید، اما قبل از آن یک آزمایش کوچک انجام دهید تا نتیجه را بررسی کنید.

 شمع هایی که ماندگاری بیشتری دارند

علاوه بر تمیز کردن خانه، با نمک می توانید از سوختن سریع شمع ها جلوگیری کنید. برای این کار فقط به یک محلول بسیار غلیظ آب نمک نیاز دارید تا شمع ها را برای چند ساعت در زیر آب قرار دهید. سپس آنها را به خوبی خشک کنید و آماده استفاده خواهند بود.

 

کاربرد نمک برای نظافت منزل

 دفع مورچه ها یکی دیگر از کاربردهای نمک

برای اینکه در این تعطیلات دیگر دچار هجوم مورچه ها نشوید، فقط باید در محل تردد این حشرات نمک بپاشید یا محلول نمک ۲۵ درصد در آب بپاشید. آنها دیگر شما را اذیت نمی کنند.

 بوی بد را از بین ببرید

آیا در خانه کفش دارید و نمی توانید بوی بدی که می دهد را از بین ببرید؟ کافی است چند قاشق غذاخوری نمک را در کیسه های پارچه ای بریزید و داخل کفش هایتان بگذارید و بگذارید یک شب بماند. برای تاثیر بیشتر، نمک را داخل کفش بپاشید، اما فراموش نکنید که قبل از پوشیدن آن را به خوبی تکان دهید.

 خوشبو کننده طبیعی هوا

اگر می‌خواهید خانه‌تان همیشه بوی خوبی بدهد، علاوه بر تمیز کردن خانه با آب و نمک، می‌توانید یک لیوان نمک و حدود ۲۰ یا ۳۰ قطره از اسانسی که بیشتر دوست دارید در آن قرار دهید. حتی می توانید گلبرگ های گل رز یا پوست پرتقال را اضافه کنید تا بوی آن شدیدتر شود.

ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

در نظافت منزل، برای اجتناب از استفاده از محصولات تخصصی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، می توانید با آب لیمو و نمک به همین نتیجه برسید.

همه چیز درباره فواید و عوارض نمک

تهیه رنگ های ایمن با نمک

اگر کودک شما رنگ ها را می خورد، می توانید رنگ هایی درست کنید که برای او بی خطر باشد و از مسموم شدن او جلوگیری کنید. یک لیوان آب، یک لیوان آرد و یک لیوان نمک را مخلوط کنید، رنگ خوراکی مورد نظرتان را اضافه کنید و تمام. برای رنگ کرم تر، می توانید کمی روغن یا شکر اضافه کنید.

 اتو را تمیز کنید

اگر اتوی شما نیاز به تمیز کردن دارد، دمای آن را به حداکثر برسانید و آن را با نمک فراوانی که روی کاغذ مومی یا روزنامه پاشیده شده است، بمالید.

 ضد مه برای پنجره ها

برای تمیز کردن خانه با آب و نمک، این مخلوط را بپاشید و شیشه های پنجره را خوب بمالید تا شیشه در روزهای سرد مدت بیشتری طول بکشد تا مه گرفته یا یخ بزند.

تابه های سوخته را تمیز کنید

یک راه موثر برای از بین بردن این لکه های سخت از تابه استفاده از نمک است. یک مشت بپاشید و تابه را با یک تکه کاغذ بمالید. سپس با آب و ماشین ظرفشویی بشویید تا باقیمانده آن پاک شود.

 فر را تمیز کنید

لکه های روغن یا سس باعث ایجاد بوی بد و باکتری در داخل فر می شود. علاوه بر این، از بین بردن آنها لکه هایی بسیار دشوار است. یکی از راه‌های پاک کردن آن‌ها استفاده از نمک است و این کار به سادگی مرطوب کردن کمی نمک و مالیدن لکه‌ها با یک پد تمیز کردن فر است.

 لکه ها را از سینک پاک کنید

برای پاک کردن لکه‌های سینک، نمک را با کمی سقز مخلوط کرده، آن را به قسمت‌های لکه‌دار بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب و صابون بشویید تا باقیمانده آن از بین برود.

 قهوه جوش را اسکراب کنید

نظافت منزل شامل وسایلی مانند قهوه ساز نیز می شود. نمک برای تمیز کردن قهوه ساز نیز مفید است و به همین سادگی است که آن را با یخ و نمک پر کنید و بگذارید نیم ساعت بماند. در نهایت قهوه ساز را با آب سرد بشویید.

 

 کاربرد نمک در بازکردن لوله ها

تخته آشپزخانه را تمیز کنید

تخته های آشپزخانه رطوبت و لکه های حاصل از پخت و پز را جذب می کنند. برای از بین بردن تمام باکتری های انباشته شده، کمی نمک مرطوب کرده و تخته را بمالید. بگذارید پنج دقیقه بماند و با آب بشویید.

 با لکه های دئودورانت خداحافظی کنید

خواص سفید کنندگی نمک به شما کمک می کند لکه های دئودورانت را از روی لباس پاک کنید. برای این کار، نیم لیتر آب را گرم کرده و چهار قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید، لباس ها را برای چند ساعت در این مخلوط خیس کنید و طبق معمول بشویید.

 کاربرد نمک در بازکردن لوله ها

تمیز کردن خانه با آب و نمک بسیار ایمن تر از استفاده از مواد شیمیایی خطرناک است. همچنین برای رفع گرفتگی لوله ها بسیار موثر است. پنج قاشق غذاخوری نمک رقیق شده را در یک لیتر آب جوش مخلوط کنید و محصول را به آرامی در لوله بریزید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.