طرز تهیه انواع ماسک زغال به آسانی در خانه

زغال‌سنگ توانایی منحصربه‌فردی برای اتصال با سموم و ناخالصی‌ها دارد، بنابراین به احتمال زیاد باکتری‌ها، سلول‌های مرده، روغن و سموم با ورود زغال به پوست از بین می‌روند. زغل به طور طبیعی با ترکیبات معروف ماسک صورت مانند خاک رس، عسل و ماست کار می کند تا آنها را حتی بیشتر موثر کند. برای مشاهده برخی از روش های مورد علاقه ما برای استفاده از زغال فعال در دستور العمل های ماسک صورت خانگی، به پایین بروید:

ماسک زغال پروبیوتیک برای پوست های چرب

خاک رس و زغال فعال از ترکیبات عالی ماسک صورت پوست چرب برای جذب چربی اضافی هستند. علاوه بر این، افزودن پروبیوتیک ها و سرکه سیب به جلوگیری از آکنه کمک می کند. پروبیوتیک‌ها حاوی موادی هستند که به رشد میکروب‌های مفیدی که از قبل روی پوست زندگی می‌کنند کمک می‌کنند و باکتری‌های مضری را که باعث برآمدگی‌های دردناک آکنه می‌شوند، از بین می‌برند.

– ۱ قاشق غذاخوری خاک رس
– ۱ قاشق غذاخوری زغال فعال
– ۱ کپسول پروبیوتیک
– ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک خام
۱ قطره اسانس برای آکنه

زغال چوب فعال، خاک رس و پودر پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. ACV را اضافه کنید تا خمیر درست شود. اشکالی ندارد که در صورت نیاز بیشتر از آن استفاده کنید تا یک قوام صاف و قابل پخش داشته باشید. اسانس را اضافه کرده و هم بزنید. با انگشتان تمیز روی صورت پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت زغال سفت کننده پوست + سفیده تخم مرغ

ماسک صورت سفیده تخم مرغ مکمل کاملی برای زغال فعال است. سفیده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند به سفت شدن پوست افتادگی (به طور موقت) کمک کند و در عین حال منافذ را نیز سفت کند زیرا زغال چوب را بیرون می‌کشد.

– سفیده تخم مرغ ۱
۱-۲ کپسول زغال فعال
– ¼ قاشق چای خوری آب لیمو

سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید تا پف کند و سپس زغال و آبلیمو را اضافه کنید. اگر پوست شما واقعاً خشک است، خمیر را به صورت خود یا فقط ناحیه t-zone خود بمالید. اگر قوام کمی غلیظ بود، ½ قاشق چایخوری آب اضافه کنید. بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت زغال سفت کننده پوست + سفیده تخم مرغ

ماسک زغالی رفع کننده جوش سر سیاه

از آنجایی که آنها ناخالصی ها و باکتری ها را به سطح پوست می کشند، اسکراب های زغال فعال برای اتصال به باقی مانده های روغنی و زباله هایی که مسئول منافذ مسدود شده هستند (به عنوان مثال، جوش های سر سیاه) عالی هستند.

این ماسک به عنوان یک پاک کننده صورت دوچندان می شود که می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید. اگر می خواهید پس از استفاده از یک پاک کننده دیگر، آن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید، می توانید صابون کاستیل را کنار بگذارید.

– ۲ قاشق غذاخوری صابون کاستیل مایع بدون عطر
– ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام، جوجوبا، هسته زردآلو یا ویتامین E
– ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج قهوه ای یا سفید ریز آسیاب شده
– ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
– ۲ قاشق چایخوری زغال چوب فعال

در یک کاسه کوچک، صابون کاستیل و روغن را با هم مخلوط کنید. آرد برنج، جوش شیرین و زغال فعال را اضافه کنید. مخلوط ممکن است کمی حباب بزند.

به هم زدن ادامه دهید تا یکدست و کرم رنگ شود. در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری شود.

برای استفاده، صورت خود را با کمی آب بپاشید تا مرطوب شود. ۱ تا ۲ قاشق چای خوری از اسکراب را بردارید و به آرامی با نوک انگشتان و با حرکات دایره ای کوچک روی صورت بمالید، مراقب باشید از ناحیه اطراف چشم جلوگیری کنید.

برای استفاده به عنوان ماسک، اجازه دهید اسکراب به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند تا فواید جذب روغن آن به حداکثر برسد. با آب ولرم بشویید و صورت را خشک کنید.

ماسک صورت زغال مرطوب + عسل

این ماسک عسل تسکین دهنده با ماچا قرمزی و التهاب را تسکین می دهد، در حالی که زغال به از بین بردن منبع تحریک پوست کمک می کند.

عسل ده ها سال است که در درمان زخم ها، بثورات پوستی و به عنوان کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده می شود. ماچا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن به طور فزاینده ای در صنعت مراقبت از پوست ضد پیری محبوب شده است.

– ۱-۲ قاشق غذاخوری عسل خام
– ۱ قاشق چایخوری پودر ماچا
۱-۲ کپسول زغال فعال

عسل را به یک کاسه کوچک اضافه کنید و پودر ماچا و زغال چوب را هم بزنید. با انگشتان تمیز روی صورت پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

رازهای جنیفر لوپز برای جوان تر به نظر رسیدن

ماسک ضد آکنه + ماسک صورت آلوئه

زغال را با ماسک آلوئه ترکیب کنید تا یک درمان مرطوب‌کننده داشته باشید که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند یا پوست‌های چرب را بیش از حد تحریک نمی‌کند. مزایای پوست آلوئه همچنین شامل بهبود سریعتر و کاهش التهاب است، بنابراین می توانید از این ماسک برای تسکین خارش، تحریک یا خشکی پوست نیز استفاده کنید.

– زغال چوب فعال
-ژل آلوئه ورا
– ۱ قطره روغن درخت چای

مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و قبل از استفاده روی پوست، با انگشت آنها را مخلوط کنید. با حرکات دایره ای، مخلوط زغال چوب را به مدت ۱ دقیقه دور صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بطور کامل با آب گرم بشویید.

 ماسک پاک کننده و سم زدای زغال

از مخلوط کردن یک ماسک صورت جدید همیشه خسته شده اید؟ شما عاشق این دانه های پاک کننده با مواد لایه بردار ملایم مانند خاک رس و جو دوسر خواهید بود که می توانند روی پیشخوان بنشینند و هر زمان که نیاز به پاکسازی عمیق و لایه برداری ملایم داشتید آماده استفاده هستند. برای پیری پوست، می توانید بادام ریز آسیاب شده را نیز اضافه کنید.

– ¼ فنجان جو، آسیاب شده
– ¼ فنجان خاک رس کائولن
– ¼ فنجان خاک رس بنتونیت
۱۰ کپسول زغال فعال
۷ قطره از هر اسانس اسطوخودوس و درخت چای

پودرها را با هم مخلوط کرده و اسانس ها را هم بزنید. آن را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

برای استفاده، مقدار کمی (حدود یک قاشق چایخوری) دانه را در کف دست خود بریزید. چند قطره آب یا گلاب اضافه کنید تا خمیری خیس به دست آید. به آرامی روی پوست ماساژ دهید و با انگشتان خود دایره های کوچکی ایجاد کنید. دانه ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید تا یک ماسک پاک کننده عمیق صورت.

ماسک صورت زغال لایه برداری ملایم + ماست

ماسک صورت زغال لایه برداری ملایم + ماست

اسید لاکتیک موجود در ماسک‌های ماست به آرامی لایه‌های سلول‌های مرده پوست صورت شما را حل می‌کند، که به زغال چوب اجازه می‌دهد تا کار خود را انجام دهد و چربی و کثیفی را که منافذ پوست را مسدود می‌کند، خارج کند.

– ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده و بدون طعم، ترجیحا ارگانیک و پرچرب
۱-۲ کپسول زغال فعال
– ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل خام (اختیاری)

ماست، زغال چوب و عسل (در صورت استفاده) را با هم مخلوط کنید تا خمیر خامه ای به دست آید. سپس با استفاده از برس یا انگشتان خود به صورت آزادانه روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید. مرطوب کننده بزنید و از پوست درخشان و درخشان خود لذت ببرید.

ماسک زغال سنگ پاک کننده منافذ + خاک رس

به این فکر کنید که خاک رس و زغال با هم مانند یک جاروبرقی کار می کنند تا منافذ شما را پاک کنند. افزودن کمی دارچین به دفع باکتری های مولد آکنه کمک می کند و در عین حال جریان خون را تحریک می کند تا پوست روشن و درخشان شود. اگر پوست شما حساس یا ملتهب است، پچ تست کنید یا دارچین را کنار بگذارید. اگر پوستتان خشک است، آب را رها کنید و روغن بیشتری اضافه کنید.

– ۱ قاشق چایخوری خاک رس سبز فرانسوی
– ۲ کپسول زغال چوب فعال
– ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین ارگانیک
– ۱ قاشق چایخوری آب
– ۱ قاشق چایخوری روغن بادام

مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید تا خمیری به دست آید. از یک برس یا انگشتان خود استفاده کنید تا یک لایه ضخیم را روی صورت بمالید و از ناحیه چشم دوری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود، سپس با آب گرم بشویید. با مرطوب کننده دنبال کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.