طرز تهیه ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست

دوست دارید بدانید چگونه منافذ را به طور طبیعی ببندید؟ منافذ بزرگ معمولاً برای کسانی که از آن رنج می برند مشکلی ایجاد می کند، زیرا علاوه بر ظاهر سوراخ های کوچک، تمایل به پر شدن از ناخالصی ها نیز دارند. در این مقاله طرز تهیه ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست را آموزش میبینید.

کسانی که بیشتر به آن مبتلا می شوند کسانی هستند که از تولید بیش از حد چربی رنج می برند زیرا سبوم آنها را مسدود می کند و جوش های کوچک یا جوش های سرسیاه را تشکیل می دهد. با این حال، آنها همچنین می توانند نتیجه استرس مداوم، عوامل ژنتیکی یا فقدان درمان های لایه برداری باشند.

خوشبختانه، در حال حاضر چندین فرمول و درمان های زیبایی ایجاد شده است که به حداقل رساندن منافذ باز پوست برای بهبود وضعیت پوست اجازه می دهد. نکته منفی این است که بسیاری از آنها خیلی گران هستند یا حاوی مواد شیمیایی هستند که برای همه خوب نیست.

 یک ماسک عالی ساخته شده از مواد طبیعی وجود دارد که به پاکسازی عمیق آنها و کاهش اندازه آنها کمک می کند. مزیت بزرگ آن این است که بسیار ارزان تر است و پس از استفاده واکنش های نامطلوبی ایجاد نمی کند. آن را امتحان کنید!

ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست

ماسک خانگی برای بستن منافذ باز ترکیبی از خواص خیار، سفیده تخم مرغ و شیرخشک است که خواص تغذیه‌ای آن باعث تنظیم PH طبیعی پوست و حذف آلودگی‌ها می‌شود.

هر یک از مواد طبیعی استفاده شده به دلیل مزایایی که در کاهش چربی، پاکسازی و جلوگیری از علائم پیری دارد، شناخته شده است. برای روشن‌تر شدن این موضوع که این درمان چقدر خوب است، در زیر به جزئیات خواص اجزای آن می‌پردازیم:

خیار برای بستن نافذ باز

خیار یک میوه غنی از آب و آنتی اکسیدان های قوی است که از دیرباز برای درمان های زیبایی شناختی مختلف استفاده می شده است. سهم قابل توجهی از ویتامین های A، C و E برای جلوگیری از علائم پیری و سایر تغییرات ناخوشایند مانند لکه ها و آکنه مفید است.

عملکرد قابض آن به کاهش چربی های صورت کمک می کند، منافذ را عمیقا تمیز می کند و در عین حال آنها را به طور طبیعی می پوشاند. همچنین دارای خواص ضد التهابی عالی است که باعث کاهش احساس خستگی و سیاهی دور چشم می شود.

فواید سفیده تخم مرغ برای رفع منافذ باز پوست

این ماده ساده به دلیل توانایی آن در از بین بردن سلول های مرده و دیگر انواع کثیفی که روی پوست جمع می شوند، به عنوان درمان صورت استفاده می شود.
بافت چسبناک و محتوای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بالا آن را برای جلوگیری از چین و چروک و افتادگی زودرس ایده آل می کند. به عنوان یک لیفتینگ طبیعی عمل می کند، برای از بین بردن جوش های سر سیاه و کاهش ظاهر منافذ بزرگ شده عالی است.

فواید شیر

شیر شاید یکی از قدیمی ترین مواد در زیبایی بدن باشد. خواص آن برای ترمیم و احیای پوست آسیب دیده توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید یا عوامل آلاینده محیطی مفید است. به لطف سهم قابل توجهی از اسید لاکتیک، این یک گزینه عالی برای تنظیم تولید روغن های صورت و جلوگیری از تشکیل جوش های آکنه است. از جمله برای از بین بردن سلول های مرده، محو شدن لکه ها و افزایش تولید کلاژن مفید است.

برای سفت شدن پوست این ماسک های خانگی را امتحان کنید

طرز ساخت ماسک خانگی برای بستن منافذ باز پوست

طرز ساخت ماسک خانگی برای بستن منافذ باز پوست

تهیه این ماسک بسیار ساده است و محصولی بسیار موثر برای بسته‌کردن منافذ پوست به دست می‌دهد. استفاده منظم از آن صورت را شاداب، عاری از چربی اضافی و نرم نگه می دارد.

عناصر

½ خیار متوسط
۱ قاشق غذاخوری شیر خشک (۱۰ گرم)
سفیده تخم مرغ ۱ عدد

آماده سازی

برای شروع، خیار را بدون جدا کردن پوست آن خرد کنید.
سپس به همراه شیر و سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید.
همه چیز را برای چند لحظه پردازش کنید، تا زمانی که یک خمیر خامه ای به دست آورید.

ابتدا پوست صورت خود را به خوبی بشویید تا آرایش و سایر آلودگی های سطحی پاک شود. پس از تمیز کردن، یک لایه نازک از محصول را پخش کنید و ماساژهای دایره ای ملایم انجام دهید.
سعی کنید دور چشم را نپوشانید زیرا این ناحیه کمی لطیف تر است.
بگذارید ۳۰ یا ۴۰ دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب سرد فراوان بردارید.
از آن سه بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج خوبی برسید.

به یاد داشته باشید که تأثیر این درمان طبیعی برای بستن منافذ پوست بستگی زیادی به عاداتی دارد که به صورت روزانه انجام می دهید. بنابراین سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و کم چربی و قند داشته باشید. ورزش کنید و از سیگار کشیدن خودداری کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.