عسل گندم سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

عسل گندم سیاه به دلیل طعم خاص و خواص دارویی آن متمایز است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی را که فواید سلامتی را ارائه می کنند، متمرکز می کند. آیا می خواهید خواص و فواید آنها را کشف کنید؟

عسل گندم سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

تعداد کمی از مردم وجود بیش از ۳۰۰ نوع عسل را می دانند. شاید یکی از ناشناخته‌ترین عسل‌های گندم سیاه باشد که به دلیل رنگ تیره خاص و طعم و عطری که یادآور ملاس نیشکر است متمایز است.

این ماده طبیعی توسط زنبورها با گرده های جمع آوری شده از گیاهان ساخته می شود. برای قرن ها ارزش زیادی داشته است و قبلاً توسط یونانی ها، مصری ها، مایاها و بابلی ها هم به دلیل ظرفیت غذایی و هم برای اهداف دارویی آن استفاده می شد.

به دلیل محتوای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی آن متمایز است. به نوبه خود، به دلیل توانایی آن در بهبود زخم، آرام کردن سرفه ها و مبارزه با برخی عفونت ها شناخته شده است. در زیر، ما در مورد ویژگی های آن و نحوه استفاده روزانه از آن بیشتر می گوییم.

گندم سیاه چیست؟

اگرچه نام آن مایه سردرگمی است، اما مربوط به گندم معمولی یا حتی غلات نیست. گندم سیاه (Fagopyrum esculentum) دانه گیاهی از خانواده Polygonaceae است. میوه های آن مثلثی شکل و رنگ تیره دارد.

کشت آن در بسیاری از نقاط جهان گسترده است، اما به شدت در اروپا، روسیه، ایالات متحده و آسیا متمرکز است. یکی از نقاط قوت آن این است که گلوتن ندارد و مانند سایر غلات پخته می شود.

 

 

 

ویژگی های عسل گندم سیاه

عسل گندم سیاه معمولاً دارای ویژگی های کاملاً متفاوتی با سایر انواع شناخته شده عسل مانند عسل هزار گلی، عسل رزماری یا عسل اکالیپتوس است.

رنگ آن بسته به زمان و مکان جمع آوری گرده گندم سیاه ممکن است کمی متفاوت باشد. سایه هایی بین زرد مسی و مشکی ارائه می دهد، اگرچه رایج ترین رنگ بین قرمز و کهربایی است.

طعم شیرین غالب است، اما به شیرینی اکثریت عسل ها نیست. همچنین دارای مزه تلخی است که آن را در کام کمی تند می کند. این عسل معطری است که یادآور مالت یا عطر نیشکر است.

به طور کلی قوام آن چسبناک است و خیلی سیال نیست. علاوه بر این، تمایل به کریستالیزه شدن سریع دارد که باعث می شود بافت آن بسیار ضخیم تر و شبیه کرم قابل پخش باشد.

فواید و کاربردهای عسل گندم سیاه

ترکیب اصلی عسل کربوهیدرات است، اما حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آلی، فلاونوئیدها، پلی فنول ها و ترکیبات فرار است. مزایای اصلی شما کدامند؟

این ماده کمکی، در درمان اسکار و سوختگی است

استفاده از عسل به عنوان یک درمان موضعی برای زخم ها کاملاً شناخته شده است. روی زخم های باز نباید مالیده شود، اما در صورت ایجاد زخم، زخم یا خراش روی پوست مفید است. ارزش آن به این دلیل است که به توقف رشد باکتری ها در سطح پوست کمک می کند.

فعالیت آنتی اکسیدانی

این به دلیل محتوای فنل آن ظاهر می شود. در حال حاضر، مطالعات نشان دهنده افزایش اجزای آنتی اکسیدانی در خون است، اما نقش دقیق آنها در بدن انسان ناشناخته است. در هر صورت، در حال حاضر مشخص شده است که آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از پیری زودرس و بیماری های مرتبط با آن تعیین کننده هستند.

حمایت از فعالیت های روده

نتایج یک تحقیق ارائه شده در مجله Evidence Based Complement Alternative Medecine نشان می دهد که عسل گندم سیاه می تواند فوایدی برای روده انسان داشته باشد. به طور خاص، غذای خوبی برای بیفیدوباکتری های مثبتی است که در روده بزرگ زندگی می کنند. علاوه بر این، رشد پاتوژن ها را محدود می کند.

شواهد علمی اخیر حاکی از اهمیت میکروبیوتای روده برای سلامتی، فراتر از این اندام است. وضعیت خوب این به بهبود در مغز، سیستم ایمنی یا وضعیت تغذیه تبدیل می شود.

۹ اتفاق بی نظیر با مصرف روزانه عسل رخ می دهد

ظرفیت ضد میکروبی و ضد ویروسی

با توجه به محتوای قند بالای موجود در عسل، می تواند تأثیر مثبتی در مبارزه با برخی از عوامل بیماری زا رایج در بیمارستان ها داشته باشد.

دانشمندان به طور خاص فعالیت آن را در برابر میکروارگانیسم های زیر تجزیه و تحلیل کرده اند:

کلستریدیوم دیفیسیل.
استافیلوکوکوس اورئوس.
دو نوع سودوموناس آئروژینوزا.
انتروکوکوس فکالیس.
کلبسیلا پنومونیه.

این متخصصان تحقیقات خود را بر روی عسل ویسکانسین متمرکز کرده‌اند و نتیجه آن‌ها این است که می‌توان آن را به سایر منابع درمانی در برابر پاتوژن‌های مقاوم اضافه کرد، اگرچه شواهد بیشتری لازم است.

بهبود سرماخوردگی

عسل گندم سیاه، مانند عسل معمولی، به نظر می رسد کمکی در درمان علائم سرماخوردگی باشد. در کودکان به آرام کردن سرفه و بهبود کیفیت خواب کمک می کند

فواید و کاربردهای عسل گندم سیاه

توصیه هایی برای استفاده از عسل گندم سیاه در آشپزی

یکی از رایج ترین و رایج ترین راه های استفاده از عسل، استفاده از دمنوش های گیاهی یا دم کرده های داغ است. اینها را می توان با عسل به تنهایی رقیق شده در آب گرم تهیه کرد یا گیاهان و ادویه های دیگر را از انواع مختلف اضافه کرد.

در این مورد، شما نباید از دوز توصیه شده یک قاشق چای خوری دسر در هر فنجان برای بزرگسالان و نصف آن برای کودکان کوچک تجاوز کنید. لازم به یادآوری است که مصرف آن برای کودکان زیر ۱ سال به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم توصیه نمی شود.

در موارد دیگر شیرین کننده خوبی است که می تواند جایگزین شکر معمولی شود. یک قاشق چای خوری به برخی غذاها یا دسرها اضافه می شود مانند:

فرنی بلغور جو دوسر.
ماست با میوه.
پنیر با گردو.
پرتقال با دارچین.

توانایی عسل در جذب آب باعث می شود کیک ها، نان ها و شیرینی ها به طور کلی مرطوب تر باشند. این به نوبه خود طعم خاص و دلپذیرتری به کام می دهد.

با عمل همراه با مخمر شیمیایی، نتیجه خمیرهایی با اسفنجی زیاد به دست می آید. روی نان بمالید و برای صبحانه یا میان وعده نیز گزینه خوبی است.

عسل گندم سیاه رنگ، بافت و طعم متفاوتی نسبت به سایر عسل ها دارد. با این حال، این یک محصول سالم است که می تواند بدون مشکل در مقادیر متوسط ​​در رژیم غذایی گنجانده شود.

در آشپزخانه در برخی از دستور العمل ها، هم شیرین و هم شور گنجانده شده است. همچنین برای تهیه دمنوش به تنهایی یا مخلوط با گیاهان دیگر خوب است.

به صورت موضعی، می توان آن را برای زخم های سطحی یا سوختگی استفاده کرد، زیرا به بهبود و پیشگیری از عفونت کمک می کند. کافی است یک لایه نازک روی ناحیه مورد نظر بمالید و آن را با یک باند تمیز بپوشانید. جرات داری امتحانش کنی؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.