کابینت آشپزخانه چه رنگی باشه خوبه؟

تغییر رنگ آشپزخانه یک ایده عالی برای تجدید ظاهر این قطعه مهم از خانه بدون سرمایه گذاری زیاد در آن است. گاهی اوقات صحبت از رنگ آمیزی آشپزخانه های قدیمی برای افزایش عمر مفید آنهاست. در موارد دیگر، این راهی است برای افزودن شخصیت به یک فضای ملایم یا نور بخشیدن به آشپزخانه ای که با رنگ کابینتی که برای آن انتخاب می کنیم تاریک به نظر می رسد. فرقی نمی کند که خودتان تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید یا آن را به یک نقاش حرفه ای بسپارید.

در هر صورت، رنگ آمیزی آشپزخانه همیشه یک راه عالی برای تجدید ارزش خانه از نظر زیبایی شناختی است. در این پست قصد داریم ببینیم کدام رنگ ها برای کابینت آشپزخانه ترند هستند و با توجه به عواملی مانند فضا و نور طبیعی موجود کدام را انتخاب کنیم.

کابینت آشپزخانه چه رنگی باشه خوبه؟

شما می توانید انواع مواد را در آشپزخانه رنگ آمیزی کنید. از کابینت چوبی گرفته تا لمینت و حتی مبلمان فلزی قدیمی یا قطعات جامد قدیمی مانند کمد. نکته عادی این است که فقط درها، قالب ها و پانل ها را رنگ آمیزی کنید، البته فضای داخلی مبلمان نیز قابل رنگ آمیزی است. در این مقاله به مبلمان آشپزخانه چه جدید و چه قدیمی می پردازیم.

کابینت آشپزخانه چه رنگی باشه خوبه؟

رنگ های مد روز برای رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن شخصیت به آشپزخانه و ایجاد نقاط کانونی مورد علاقه در آن است، حالا که به یک قطعه اساسی از خانه تبدیل شده است. چه کسی کمتر دوست دارد که در آشپزخانه خود وقت بگذراند ، و همچنین این اتاق به لطف مفهوم فضای باز جدید، که به فضاهای چند منظوره (مانند آشپزخانه های باز به اتاق نشیمن) اهمیت می دهد، “قابل مشاهده” شده است.

بنابراین، در اینجا می‌خواهیم رنگ‌هایی را برای رنگ آمیزی آشپزخانه‌های مد روز و همچنین رنگ‌بندی‌هایی که بر اساس هدف خود معرفی کنیم، ببینیم.

آشپزخانه هایی با کابینت سفید

آشپزخانه‌هایی که کابینت‌های سفید دارند هرگز از مد نمی‌افتند، اگرچه در حال حاضر سایه‌های سفید زیادی برای انتخاب وجود دارد. رنگ سفید و چوب (کابینت سفید و میزهای چوبی و کف) یک گزینه مطمئن در دکوراسیون امروزی است.

آشپزخانه های سیاه

رنگ آمیزی آشپزخانه به رنگ مشکی یکی از جدیدترین ترندهایی است که طراحی داخلی برای ما به ارمغان می آورد.کابینت مشکی، به ویژه آنهایی که قالب‌بندی‌های سنتی دارند، ارزش رو به رشدی دارند. آنها علاوه بر ظرافت به آشپزخانه، به خصوص با کثیفی رنج می برند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “رنگ های ترند برای دکوراسیون در سال ۲۰۲۲” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آشپزخانه های با کابینت سبز

اگر می‌خواهید بدون رنگ سفید کار کنید، کابینت‌های آشپزخانه به رنگ سبز آبی انتخابی عالی هستند، زیرا روشن و شاد و همچنین محتاط هستند. آشپزخانه‌های سبز خزه‌ای، بسیار شیک، نیز جالب هستند، مخصوصاً در آشپزخانه‌هایی که می‌خواهند طعم وینتیج یا روستیک خود را حفظ کنند، مثلاً در خانه‌های شهری با سقف‌های بلند یا در خانه‌های روستایی.

آشپزخانه در رنگ های خنثی گرم

این ها رنگ هایی هستند که خاکستری نیست، که سرد است و تمایل به خاموش کردن فضاها دارد. رنگ‌های خنثی گرم  کیفیت نوردهی را دارند، فضاهای در حال گسترش را شبیه‌سازی می‌کنند و همچنین احساس راحتی می‌کنند.

آشپزخانه های آبی

از آبی مایل به خاکستری گرفته تا شدیدترین یا تیره‌ترین رنگ‌ها، آشپزخانه‌هایی با این رنگ همیشه نشان‌دهنده ظرافت و زیبایی هستند.

آشپزخانه کامل با رنگ خنثی

دیوارها، کابینت، کف… این یک طرح رنگ موفق و روشن است که فقط نیاز به افزودن بافت دارد تا خیلی ملایم نباشد: دستگیره های برنجی، لامپ هایی از همان متریال… و علاوه بر این، میز پیشخوان در رنگی تیره که کنتراست ایجاد می کند و داشبوردهایی با مواد براق که نور را منعکس می کنند.

سایه های متضاد برای ایجاد عمق

دیوارها و کابینت تیره به رنگ خنثی روشن، سبز آبی یا خاکستری آبی، با میزهایی در سایه روشن هماهنگ. حس عمق می دهد و فوراً روشن می شود، اما گزینه ای است که فقط برای آشپزخانه های متوسط ​​تا بزرگ مناسب است.

به جزیره آشپزخانه اهمیت دهید

آشپزخانه های جزیره ای مدرن می توانند از این رنگ بندی بهره ببرند. این در مورد قرار دادن لهجه در جزیره با رنگ روشن تر (مثلاً سبز لیمویی) و مقابله با آن با رنگ تیره یا خنثی کابینت های محیطی است.

آشپزخانه های دو رنگ

رنگ آمیزی آشپزخانه در دو رنگ کلاسیک است. اگر آشپزخانه دارای واحدهای دیواری و واحدهای پایه است، سایه روشن تری را برای واحدهای بالایی انتخاب کنید. اگر جزیره ای دارید، می توانید تضاد را با مبلمان محیطی ایجاد کنید. این طرح با رنگ های سبز و آبی ایده آل است.

شیب تک رنگ

آشپزخانه‌های تک رنگ، که در آن‌ها دیوارها و کابینت یک رنگ دارند، برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند. خردلی، سبز روشن، بژ… همه این رنگ ها معمولا جواب می دهند. کنتراست ایده آل با یک کانتر تیره. تمیز کردن روکش های مات دشوار است، بنابراین در آشپزخانه ها توصیه نمی شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.