تخت مورفی چیست؟

با تخت مورفی فضای بیشتری در اتاق خواب یا اتاق مهمان خود ایجاد کنید. این تخت خواب منحصر به فرد که به عنوان تخت دیواری نیز شناخته می شود، زمانی که از آن استفاده نمی شود جمع می شود و همچنین  نمای بیرونی محکمی دارد که گاهی به شکل کابینت طراحی می شود. مزیت تخت مورفی توانایی بازیابی فضای کف در زمانی که تخت در حال استفاده نیست میباشد.

اگر با ویژگی ها و سبک های موجود آشنایی ندارید، انتخاب خرید و نصب تخت خواب مورفی می تواند سخت باشد. شما باید مطمئن باشید که تختی را انتخاب می‌کنید که متناسب با هدف شما برای اتاق باشد، به اندازه کافی برای جمع و باز کردن آسان باشد، و به اندازه کافی دوام داشته باشد.

تخت مورفی چیست؟

تخت مورفی که به عنوان تخت دیواری نیز شناخته می شود، روی دیوار نصب می شود و دارای مکانیزمی تاشو برای بالا و پایین بردن تشک در صورت نیاز است. هنگامی که از تخت استفاده نمی شود، ممکن است به نظر برسد که تخت مانند یک کابینت یا قفسه داخلی است.

نکات مهم قبل از خرید تخت مورفی

هنگام ارزیابی اتاق خود، ممکن است متوجه شده باشید که باید فضای خود را به حداکثر برسانید. تخت مورفی یک گزینه عالی برای انجام این کار است، زیرا این تخت‌ها در زمانی که استفاده نمی‌شوند جمع می‌شوند و فضا را باز میکنند. آن‌ها اغلب در اتاق‌های مهمان یا دفتر کار نصب می‌شوند که به عنوان محل خواب برای استراحت لازم میشود.

با این حال، اگر می‌خواهید از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید، ممکن است به خرید یک تخت مورفی برای اتاق خواب اصلی نیز فکر کنید. علاوه بر این، خانه های کوچک یا فضاهای نشیمن استودیویی می توانند از تخت مورفی بهره مند شوند.

چیدمان اتاق

هنگام انتخاب تخت مورفی مهم است که چیدمان اتاق خود را در نظر بگیرید. قبل از خرید باید ابعاد فضا را اندازه گیری کنید. بیشتر تخت‌های مورفی به صورت عمودی تا می‌شوند، بنابراین باید بدانید که از کف تا سقف چقدر باید با آن کار کنید. اگر ارتفاع سقف کمی دارید، تخت‌های مورفی تاشو افقی گزینه‌ بهتری هستند.

اگر قصد دارید از تخت مورفی به عنوان راه حلی برای فضای کوچک استفاده کنید، به طول کامل تخت هنگام باز بودن آن توجه کنید. مطمئن شوید که فضای کافی برای باز کردن تخت و دسترسی به آن دارید، از جمله انتهای تخت برای بالا بردن آن.

جنس تخت را در نظر بگیرید

تخت های مورفی را می توان از مواد مختلفی از جمله چوب جامد، چوب یا خرده چوب و فلز ساخت. چوب جامد یکی از بادوام ترین گزینه ها است، اما همچنین بسیار سنگین است. چوب یا تخته خرده چوب ساخته شده سبک تر است، اما ممکن است  وزن کمتری داشته باشد و برخی از مشکلات دوام طولانی مدت داشته باشد. تخت های فلزی مورفی بادوام هستند و معمولاً با کابینت یا قفسه های چوبی جفت می شوند.

تخت مورفی چیست؟

نحوه باز شدن تخت مورفی

مکانیزم بالابر یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید تخت مورفی باید در نظر گرفت. به طور معمول، این تخت ها دارای یکی از بالابرهای زیر هستند:

پیستون (لولا) یا فنر.

از طرف دیگر، برخی از تخت های مورفی دارای مکانیزم باز شدن دستی هستند، به این معنی که شما با استفاده از قدرت خود تخت را بالا و پایین می کنید. مکانیسم های باز کردن فنر اولین بالابر معمولی برای تخت های مورفی بود. معمولاً می توان مقاومت فنر را تنظیم کرد تا بالا بردن بستر آسان تر شود. بیشتر مکانیزم های بازشوی مدرن به کمک فنر دارای ویژگی هایی برای جلوگیری از جمع شدن ناگهانی آنها هستند.

سیستم بالابر پیستونی از بازوهای تحت فشار استفاده می کند و راهی آسان برای بلند کردن و پایین آوردن تخت مورفی است. بسیاری از تخت‌های مجهز به پیستون دارای مکانیزم قفلی هستند که در صورت عدم استفاده، بستر را به طور ایمن دور نگه می‌دارد.

مکانیسم های باز کردن دستی ساده ترین هستند، بدون فنر یا پیستون برای تنظیم. با این حال، این بدان معناست که شما وزن کامل تشک و چارچوب را در هنگام بالا و پایین بردن تخت تحمل خواهید کرد. به همین دلیل، برخی از سازندگان تخت‌خواب‌های مورفی با مکانیزم باز کردن دستی توصیه می‌کنند همیشه دو نفر برای نصب یا نگهداری تخت‌خواب حضور داشته باشند.

ویژگی های تخت را در نظر بگیرید

ویژگی های یکپارچه می تواند به شما کمک کند از چیدمان تخت مورفی نهایت استفاده را ببرید. یکی از ویژگی های جذاب هنگام خرید تخت مورفی ممکن است فضای ذخیره سازی باشد، به خصوص اگر فضای استودیویی را تجهیز می کنید. قفسه ها یا کابینت هایی که در کنار، پایین یا بالای تخت تعبیه شده اند، می توانند فضایی را برای نگهداری پتو، ملافه، لباس یا سایر اقلام ضروری در اختیار شما قرار دهند.

برخی از تخت‌های مورفی طراحی بیرونی چند وظیفه‌ای را ارائه می‌کنند و به شما میز داخلی می‌دهند تا در زمانی که تخت در حال استفاده نیست از آن استفاده کنید. نورپردازی LED یکپارچه یکی دیگر از ویژگی های رایج است و به ویژه اگر می خواهید گزینه خواندن در رختخواب را داشته باشید مفید است.

سبک های تخت خواب مورفی

تخت دیواری

در حالی که درست است که اصطلاحات تخت مورفی و تخت دیواری را می توان به جای هم برای اشاره به تخت نصب شده استفاده کرد، تخت دیواری گاهی اوقات برای توصیف سبک خاصی از تخت مورفی نیز استفاده می شود. تخت‌خواب‌های دیواری معمولاً در یک جا ادغام می‌شوند که بیشتر، اگر نه کل دهانه دیوار را در بر می‌گیرد. هنگامی که یک تخت دیواری بسته است، ممکن است شبیه کابینت، قفسه بندی یا قفسه کتاب باشد.

این سبک از تخت خواب مورفی ممکن است یک گزینه ایده آل برای افرادی باشد که می خواهند ظاهری نامحسوس داشته باشند. ظاهر تعبیه شده این وسیله این واقعیت را پنهان می کند که یک تخت در داخل آن قرار گرفته است. تخت‌خواب‌های دیواری که اکثر (یا همه) دیوار را اشغال می‌کنند، اغلب گران‌تر هستند و گاهی اوقات باید به صورت سفارشی ساخته شوند تا ظاهری واقعاً یکپارچه داشته باشند.

تخت کابینتی

یکی دیگر از سبک های تخت خواب مورفی، تخت خواب کابینتی است. این تخت ها ممکن است به دیوار ثابت شوند یا نباشند. برخی از آنها کابینت های مستقلی هستند که تخت در آنها جمع می شود. تخت کابینت در مقایسه با تخت خواب مورفی نصب شده بزرگتر گزینه همه کاره تری است.این تخت برای افرادی که فاقد فضای دیوار هستند، انتخاب بهتری برای نصب نسخه نصب شده است. با این حال، آنها ممکن است فاقد اندازه یا مقداری از ثبات و ذخیره سازی ارائه شده توسط تخت های دیواری باشند.

هزینه

هزینه تخت مورفی عمدتاً بر اساس اندازه و مواد آن متفاوت است. مطمئنا تخت های مورفی یک نفره ارزان تر از تخت های دو نفره هستند.

عوامل دیگری که بر قیمت گذاری محصول تأثیر می گذارند عبارتند از مکانیسم باز کردن (یا عدم وجود آن). سیستم های بالابر با کمک پیستون قیمت تخت مورفی را افزایش می دهد در حالی که مکانیسم های باز کردن دستی ابتدایی ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. در نهایت، ادغام هایی مانند ذخیره سازی یا نورپردازی نیز می تواند به هزینه تخت مورفی بیفزاید.

نحوه انتخاب تخت مورفی

تخت‌خواب‌های مورفی از زمان اولین معرفی خود به بازار اصلی حدود یک قرن پیش، دوباره محبوب شده اند. این امر توسط عوامل مختلفی ایجاد شده است، از جمله حرکت برای به حداکثر رساندن فضا و کارایی که بخشی از حرکت خانه کوچک بوده است. در نتیجه، بسته به نیازها و بودجه خاص خود، انتخاب های زیادی دارید. هنگام انتخاب تخت مورفی باید عواملی را در نظر بگیرید که تخت را برای فضای شما کاربردی، کاربر پسند و شیک می کند. در اینجا برخی از رایج ترین عواملی که باید در هنگام انتخاب تخت مورفی به آنها فکر کنید، آورده شده است.

نکات مهم قبل از خرید تخت مورفی

افقی در مقابل عمودی

با تعیین اینکه آیا به دنبال تخت دیواری افقی یا عمودی هستید، شروع کنید. این به جهت تشک اشاره دارد. تخت های دیواری عمودی رایج ترین هستند و پایه تخت بالا و پایین می شود. آنها فضای کمتری را روی دیوار اشغال می کنند، اما در صورت گسترش کامل از فضای بیشتری در اتاق استفاده می کنند. تخت های دیواری افقی، به ویژه در اتاق هایی که عمق زیادی ندارند، جایگزینی را ارائه می دهند. این تخت ها به جای بالا و پایین بردن پای تخت در امتداد لبه بلند خود جمع می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

هر چند وقت یکبار از تخت مورفی استفاده خواهید کرد؟

در نظر بگیرید که آیا تخت مورفی را برای استفاده هر شب یا به عنوان گزینه ای برای مهمانان گاه به گاه می خرید یا خیر. تخت مورفی مستقل و به سبک کابینت ممکن است انتخاب بهتری در دفتری باشد که به طور منظم برای اهدافی غیر از خواب بازدیدکنندگان استفاده می شود. اما اگر قرار است تخت مورفی هر شب در اتاق خواب یا فضای نشیمن شما استفاده شود، ممکن است نیازهای اضافی برای راحتی، سهولت استفاده یا ذخیره سازی داشته باشید.

سایر کاربردهای تخت را در نظر بگیرید

آیا چیزهایی وجود دارد که امیدوارید تخت مورفی، علاوه بر اینکه مکانی راحت برای پایان دادن به خستگی است، انجام دهد؟ اگر کمد یا فضای ذخیره سازی کم دارید، انتخاب تخت دیواری با فضای ذخیره سازی یکپارچه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ملحفه یا سایر وسایل شما را می توان در کابینت یا کشو نگهداری کرد. از قفسه های باز می توان برای وسایل دکوری یا کتاب استفاده کرد. علاوه بر این، برخی از تخت‌خواب‌های دیواری قطعات مبلمان چند منظوره هستند که به عنوان میز یا فضای کار دو برابر می‌شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.