چه کسی برج ایفل را ساخت؟ساخت برج چقدر زمان برد؟

سازنده برج ایفل کیست؟

برج ایفل از سال ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹ توسط مهندس فرانسوی گوستاو ایفل ساخته شد که شرکت او در ساخت چارچوب ها و سازه های فلزی تخصص داشت. گوستاو ایفل خاستگاه بسیاری از آثار فلزی در اروپا از جمله راه‌آهن پورتو (پرتغال)، ویاداکت دو گارابیت (فرانسه) و ایستگاه قطار بوداپست (مجارستان) است.برج ایفل نام خالق خود، گوستاو ایفل، کارآفرین و مهندس فرانسوی قرن نوزدهم را که در ساخت سازه‌های فلزی در مقیاس بزرگ (پل‌ها، ایستگاه‌های قطار، راه‌راه‌ها) تخصص داشت، گرفت.

این برج دارای سه طبقه است که برای بازدید عموم آزاد است: طبقه اول، طبقه دوم و قله. طبقه ۲ دارای ۲ سطح است، همانطور که قله (یک سطح پایین محصور، و یک سطح در هوای آزاد در بالا). بازدیدکنندگان ما می توانند از طریق پله ها یا با آسانسور به دو طبقه اول برسند. صعود از طبقه دوم به قله فقط با آسانسور امکان پذیر است.

وزن برج ایفل تقریباً ۱۰۱۰۰ تن است. اسکلت فلزی به تنهایی ۷۳۰۰ تن وزن دارد در حالی که رنگی که از سازه محافظت می کند “فقط” ۶۰ تن وزن دارد!

شرکت گوستاو ایفل که در Levallois Perret، بسیار نزدیک پاریس، فرانسه واقع شده بود، چارچوب فلزی دیگری را برای بنای مشهور جهانی دیگر ساخت: مجسمه آزادی (نیویورک، ایالات متحده)، که توسط آگوست بارتولدی طراحی و به ایالات متحده ارائه شد.

سازنده برج ایفل

برج ایفل از چه فلزی ساخته شده است؟

برج از آهن ساخته شده است نه فولاد. آهن حوضچه ای که ساختار برج ایفل را تشکیل می دهد از آهنگرهای پومپی (شرق فرانسه) تهیه شده است. صفحات آهنی و تیرهای تولید شده از طریق فرآیند پودینگ سپس در کارخانه های ایفل در Levallois Perret با استفاده از پرچ از قبل مونتاژ شدند.در نهایت، این قطعات برای نصب به محل ساخت برج ایفل منتقل شدند. سیستم پیش ساخته همان چیزی است که به آنها اجازه می دهد برج ایفل را در زمان رکورد ۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز بسازند.

چرا برج ایفل ساخته شد؟

برج ایفل ساخته شد تا یکی از جاذبه های اصلی نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹ باشد. در آن سال، نمایشگاه جهانی کل Champ de Mars در پاریس را تحت پوشش قرار داد و تمرکز آن بر ساخت و سازهای عظیم از آهن و فولاد بود که پیشرفت بزرگ صنعتی بود.

این برج ابتدا برج ۳۰۰ متری نامیده شد اما خیلی زود به نام مرد سازنده آن یعنی گوستاو ایفل را به خود گرفت. این برج همزمان با نمایشگاه جهانی در ۱۵ می ۱۸۸۹ به روی عموم باز شد.بحث و جدل بر سر برج قبل و در حین ساخت آن در دنیای هنر بیداد می کرد، اما به لطف جسارت معماری و طراحی آن، بازدیدکنندگان و پاریسی ها بلافاصله تحت جذابیت آن قرار گرفتند و بیش از ۲ میلیون نفر در سال اول از آن بازدید کردند.

آیا برج ایفل نماد کشور فرانسه است؟

ارتفاع منحصر به فرد آن که بر فراز چشم انداز پاریس شناور است، به سرعت برج ایفل را به یکی از محبوب ترین جاذبه های پاریس تبدیل کرد. سرنوشت برج ارتباط تنگاتنگی با شهر پاریس، پایتخت فرانسه و صاحب برج ایفل دارد.

از همان ابتدا، برج ایفل توجه را به خود جلب کرد و به عنوان تئاتری برای رویدادهای متعدد در زندگی پاریس و فرانسه عمل کرد: آتش بازی های باشکوه در ۱۴ جولای (“روز باستیل”)، رویدادهای سطح ملی و رویدادهای ورزشی در مقیاس بزرگ.

برج را می توان از نقاط مختلف اطراف پاریس و حومه آن دید. در هر شرایطی از آن عکس گرفته می شود، ترسیم می شود، فیلمبرداری می شود و تکرار می شود. این بنای تاریخی است که توسط همه بازدیدکنندگان پاریس عکاسی شده است. این به طور طبیعی به نقش نماد فرانسه در تخیل جمعی، در فیلم ها و هنرهای گرافیکی و همچنین در ادبیات و شعر تبدیل شد.

برای ۱۳۰ سال، برج ایفل نماد قدرتمند و متمایز شهر پاریس و به تبع آن فرانسه بوده است. در ابتدا، زمانی که برای نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ ساخته شد، تمام جهان را با قد و قامت و طراحی جسورانه خود تحت تاثیر قرار داد و نمادی از دانش فرانسوی و نبوغ صنعتی بود.

برج ایفل یک بنای تاریخی شناخته شده در سراسر جهان و یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد، وفادارانه مردم پاریس و حومه آن را در زندگی روزمره خود همراهی کرده است. با ارتفاع ۳۲۴ متری، می توان آن را از سراسر پاریس و فراتر از آن، روز و شب تا ساعت ۱ بامداد به لطف نور، نور چشمک زن در زمان های ثابت و چراغی که تا ۸۰ کیلومتری ۳۶۰ درجه می رسد، دید.

برج ایفل در تاریخ فرانسه شاهد رویدادهای مهم، اعم از مجلل و غم انگیز، بوده و گاه نقش آفرینی کرده است. برج ایفل در سال‌های اولیه خود یک آزمایشگاه مولد برای آزمایش‌های علمی، به‌ویژه برای تلگراف بی‌سیم بود که پس از مدت ۲۰ سال برنامه‌ریزی شده اولیه، آن را از نابودی نجات داد.

سرنوشت برج نیز با پیشرفت های فنی در رادیو و تلویزیون ارتباط تنگاتنگی دارد. تاسیسات و فرستنده های TDF در اجلاس خود، تمامی کانال های تلویزیونی و رادیویی زمینی دیجیتال را برای ۱۲ میلیون نفر از ساکنان ایل دو فرانس پخش کردند.

امروزه چراغ‌های برج در شب برای گرامیداشت قربانیان رویدادهای دراماتیک در سراسر جهان خاموش می‌شود. حتی بیش از یک نماد، به وسیله ای برای بیان شهر پاریس و کل فرانسه تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “گرانترین و بهترین چرم در دنیا متعلق به کدام حیوان است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چرا برج ایفل به این شکل است؟

ابتدا باید برج ایفل را به بافت تاریخی آن بازگردانیم. این دو مهندس بودند که در شرکت گوستاو ایفل کار می کردند که در سال ۱۸۸۴ تصور کردند یک برج فلزی به ارتفاع ۳۰۰ متر برای نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ در پاریس بسازند.

این مهندسان متخصص سازه های فلزی در مقیاس بزرگ مانند پل ها، ایستگاه های راه آهن،و غیره بودند. طبیعی بود که اولین طرح برج ۳۰۰ متری که از محاسبات این دو مهندس به دست آمده است، یک دکل با ۴ عدد را نشان دهد. پاها، که هر کدام از ۴ تیر قوی ساخته شده اند که توسط تیرهای باز به هم متصل شده اند که به صورت مورب بالا می روند تا در قله به هم برسند.

همه این شکل ها و منحنی ها به سادگی بزرگ ترین پل های عبوری ساخته شده توسط ایفل را در همان زمان به یاد می آورند!

ساخت برج ایفل چند روز طول کشید؟

برج ایفل در زمان رکورد ساخته شد: ۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز. از اواخر ژانویه ۱۸۸۷ تا ۳۱ مارس ۱۸۸۹٫ علاوه بر مهارت فنی و معماری، ساخت سریع برج نیز نشان دهنده یک دستاورد بی نظیر در آن زمان بود.

آیا برج ایفل یک اثر هنری است؟

در ابتدا هیچ کس به برج به عنوان یک اثر هنری فکر نمی کرد زیرا کار معماران و مهندسان بود! ایده برج ۳۰۰ متری در آن زمان به عنوان بخشی از آماده سازی برای نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ مطرح شد.

در سال ۱۸۸۶ مسابقه ای برای این نمایشگاه راه اندازی شد تا “امکان برافراشتن یک برج آهنی با پایه مربع ۱۲۵ متر در هر ضلع و ارتفاع ۳۰۰ متر” را بررسی کند. پروژه گوستاو ایفل که توسط مهندسان موریس کوچلین و امیل نوگیه و معمار استفان ساوستر طراحی شده است، از بین ۱۰۷ پروژه دیگر انتخاب شد.

چه کسی برج ایفل را ساخت

سالانه چند نفر از این برج بازدید می کنند؟

هر کسی که از پاریس دیدن می کند، باید ببیند، کمی بیش از ۶ میلیون نفر هر سال از برج ایفل بالا می روند. برج ایفل همه روزه و حتی شب ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۳:۴۵ شب و در تابستان از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۲:۴۵ صبح باز است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چه کسی برج ایفل را ساخت؟ساخت برج چقدر زمان برد؟

چه محتوای جذابی در مورد ایفل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.