چه افرادی نباید گریپ فروت بخورند؟

فواید گریپ فروت بی نظیر است از جمله منبع عالی ویتامین C، فلاونوئیدها، اسید فولیک و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. به بهبود زخم ها کمک می کند و در جذب آهن شرکت می کند.

گریپ فروت یا گریپ فروت، میوه اصلی درختی با همین نام، متعلق به سرده مرکبات، مهم ترین خانواده از خانواده Rutáceas است که همگی سرشار از ویتامین C هستند. از دیگر میوه های همین خانواده می توان به ماندارین، لیمو یا پرتقال اشاره کرد. .از دریای کارائیب می آید، اما در حال حاضر کشورهای اصلی که آن را پرورش می دهند ایالات متحده، مکزیک و چین هستند. با طعم اسیدی و تلخ و همچنین خاصیت ادرار آور و آنتی اکسیدانی آن مشخص می شود.

فواید گریپ فروت برای سلامتی چیست؟

اثر آنتی اکسیدانی دارد:

به لطف ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در گریپ فروت، ما با میوه ای روبرو هستیم که از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند، رادیکال های آزاد که در ایجاد بیماری های خاص نقش دارند و در فرآیندهای پیری نقش دارند.

فواید گریپ فروت برای قلب عروق:

ویتامین C از اکسیداسیون به اصطلاح “کلسترول بد” (LDL) جلوگیری می کند و از رسوب آن بر روی دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند و در نتیجه از تصلب شرایین جلوگیری می کند. علاوه بر این، در افراد مستعد ترومبوز، ادم، واریس و غیره: فلاونوئیدهای گریپ فروت دیواره رگ های مویرگ را تقویت می کند، به شریان ها خاصیت ارتجاعی بیشتری می بخشد و به طور کلی گردش وریدی را بهبود می بخشد، علاوه بر جلوگیری از تجمع پلاکت، ایجاد یک ضد ترومبوز.

دیورتیک:

محتوای بالای آب، پتاسیم و اسید سیتریک آن، گریپ فروت را به میوه ای با خاصیت ادرار آور تبدیل می کند و محیطی کمتر مساعد برای تشکیل سنگ ایجاد می کند. در مورد فشار خون شریانی، هیپراوریسمی یا لیتیازیس کلیه مفید است.

فواید گریپ فروت برای رفع یبوست:

فیبر موجود در گریپ فروت به پیشگیری و بهبود یبوست کمک می کند.

کمک به مبارزه با کم خونی:

در صورت کم خونی ناشی از فقر آهن، مصرف مرکبات همراه با غذاهای غنی از آهن (گوشت، ماهی…) و یا به عنوان مکمل داروهای درمان کم خونی بسیار مفید است. ویتامین C موجود در مرکبات به تبدیل آهن فریک به آهن آهن کمک می کند و باعث جذب بیشتر آن می شود. نتیجه تسریع بهبودی است.

رژیم گریپ فروت

با وجود این واقعیت که گریپ فروت می تواند به لطف ترکیبات خود فوایدی برای سلامتی داشته باشد، باید همیشه در چارچوب یک رژیم غذایی سالم مصرف شود. برعکس، پیروی از «رژیم غذایی گریپ فروت» که مبتنی بر مصرف تنها این میوه در طول روز است، می تواند عواقب منفی برای بدن داشته باشد. از نظر انرژی تقریباً مانند نوشیدن آب با قند بسیار کم است، بنابراین شما به سرعت وزن کم می کنید، اما عمدتاً مایع و بخشی از توده عضلانی، و در نتیجه وقتی سیگار را ترک می کنید، وزن از دست رفته و حتی بیشتر را بازیابی می کنید.

باورهای غلط درباره مصرف گریپ فروت

باورهای غلط درباره مصرف گریپ فروت

گریپ فروت چربی بدن را می سوزاند:

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد گریپ فروت حاوی هر نوع آنزیمی است که بتواند چربی بدن را بسوزاند. مانند هر میوه دیگری با محتوای آب بالا، گریپ فروت می تواند به کاهش وزن از طریق حذف مایعات کمک کند، اما اگر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم انجام نشود، به سرعت بهبود می یابند.

گریپ فروت با معده خالی به سم زدایی کمک می کند:

باز هم، هیچ مدرک علمی محکمی وجود ندارد که نشان دهد آب گریپ فروت با معده خالی به سم زدایی بدن کمک می کند. فضیلت آن بر این اساس است که دارای خاصیت ادرار آور است، اما مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر.

چه افرادی نباید گریپ فروت بخورند؟

افرادی که نارسایی کلیه دارند و نیاز به رژیم های غذایی ویژه کنترل شده از نظر پتاسیم دارند: در این موارد ممکن است مصرف گریپ فروت را تعدیل کنند.

افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند: گریپ فروت با بسیاری از داروها تداخل دارد زیرا برخی از مواد فلاونوئیدی موجود در آن، آنزیم های موجود در کبد (CYP3A4 و CYP1A2) را که قادر به متابولیسم و ​​حذف داروها هستند، مهار می کند. این امر باعث می شود جذب آن افزایش یابد و غلظت دارو در خون افزایش یابد و از دوزهای ایمن فراتر رود. لیست داروهایی که می توانند با گریپ فروت تداخل داشته باشند شامل داروهایی است که معمولاً تجویز می شوند. به همین دلیل است که در صورت مصرف دارو باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “میوه کوکونا و خواص آن را میشناسید؟را نیز مطالعه بفرمایید.

ترکیب غذایی گریپ فروت

گریپ فروت، مانند سایر مرکبات، منبع عالی ویتامین C، فلاونوئیدها، اسید فولیک و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است.
۱۰۰ گرم گریپ فروت حاوی
انرژی ۲۸٫۴۷ کیلو کالری
آب ۸۶٫۱ گرم
پروتئین کل ۰٫۷۰ گرم
چربی کل ۰٫۱۰ گرم
کل کربوهیدرات ۵٫۳۹ گرم
فیبر ۱٫۲۷ گرم
منیزیم ۹ گرم
پتاسیم ۱۴۱ گرم
کل ویتامین A 2.67 میکروگرم
کاروتنوئید ۱۶ میکروگرم
اسید فولیک ۱۴ میکروگرم
ویتامین C 37 میلی گرم

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که به دلایل مختلف در بدن تولید می شوند و برای بدن مضر هستند، کمک می کند. علاوه بر این، برای رشد و ترمیم بافت ها، تشکیل پروتئین هایی که پوست، تاندون ها، رباط ها را تشکیل می دهند، ضروری است… به بهبود زخم ها کمک می کند و در جذب آهن شرکت می کند.

فولات ها

یکی دیگر از ویتامین های برجسته در گریپ فروت فولات است که اسید فولیک یا ویتامین B9 نیز نامیده می شود. فولات ها در تولید گلبول های قرمز خون، در توسعه سیستم عصبی، در سنتز مواد ژنتیکی و در تشکیل آنتی بادی ها نقش دارند. علاوه بر این، هنگام پیشگیری از کم خونی و اسپینا بیفیدا در بارداری بسیار مهم هستند.

ویتامین A

ویتامین A برای عملکرد مناسب شبکیه و به ویژه برای دید در شب یا در نور کم و برای وضعیت خوب پوست و غشاهای مخاطی ضروری است. علاوه بر این، در شکل گیری و نگهداری دندان ها، بافت نرم و استخوان شرکت می کند. ویتامین A به دو صورت در غذا یافت می شود: به این ترتیب فقط در غذاهای با منشاء حیوانی (مخصوصاً لبنیات پرچرب و پنیرها) یافت می شود، در حالی که در سبزیجات به شکل کاروتنوئیدها، رنگدانه های تیره رنگ یافت می شود. پس از مصرف، بدن قادر است آنها را به شکل فعال ویتامین A تبدیل کند.

فیبر محلول

گریپ فروت حاوی فیبر محلول است که می تواند آب را جذب کند و یک ماده ژل مانند حجیم تشکیل دهد که به هضم کمک می کند، نرم می کند و به دفع مدفوع کمک می کند. فیبر عمدتاً در قسمت سفید بین خمیر و پوست یافت می شود، بنابراین مصرف آن به انتقال روده کمک می کند.

پتاسیم

این ماده معدنی گیاهی برای انتقال و تولید تکانه های عصبی ضروری است، در انقباض ماهیچه ها و همچنین در تعادل آب در داخل و خارج سلول شرکت می کند. یکی از پیامدهای از دست دادن الکترولیت ها به دلیل کم آبی می تواند گرفتگی عضلات باشد، بنابراین رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها، حبوبات و مغزها به دریافت پتاسیم کافی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند.

آنچه باید بدانید…

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد گریپ فروت حاوی هر نوع آنزیمی است که بتواند چربی بدن را بسوزاند.
بله، این میوه غنی از ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که به مبارزه با رادیکال های آزاد که به دلایل مختلف در بدن تولید می شوند و برای بدن مضر هستند، کمک می کند. علاوه بر این، برای رشد و ترمیم بافت ها، تشکیل پروتئین هایی که پوست، تاندون ها، رباط ها را تشکیل می دهند، ضروری است… به بهبود زخم ها کمک می کند و در جذب آهن شرکت می کند.
گریپ فروت می تواند با بسیاری از داروها تداخل داشته باشد، زیرا برخی از مواد فلاونوئیدی موجود در آن، آنزیم های موجود در کبد را که قادر به متابولیسم و ​​حذف داروها هستند، مهار می کند، این امر باعث افزایش جذب آنها و افزایش غلظت دارو در خون می شود که می توان بر دوزهای ایمن غلبه کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.