ويتامين بزن به بدن!

ويتامين بزن به بدن!

حتما تا حالا اسم انواع ویتامین‌ها به گوش‌تان خورده‌ است و می‌دانید باید در هر سنی به بدن‌تان ویتامین‌های لازم را برسانید اما در نوجوانی بدن ما به کدام ویتامین‌ها نیاز دارد و از چه طریقی می‌توانیم تأمینش کنیم؟

ویتامین D به افزایش جذب کلسیم کمک می‌کند و موجب رشد و تقویت استخوان‌ها می‌شود. اگر این ویتامین به ‌میزان کافی دریافت نشود، استخوان‌ها لاغر، شکننده و بدشکل می‌شوند. ویتامین D در نوجوانی که درحال رشد هستیم، بسیار ضروری است. کجا پیدا می‌شود؟

Take vitamins to the body!

ماهی سالمون، شیر، آب پرتقال، ماست، غلات صبحانه و البته نور خورشید. گروه ویتامین B برای بالا بردن سوخت‌وساز بدن ضروری هستند و انرژی لازم برای فعالیت روزانه را تأمین می‌کنند. کجا دنبالش بگردیم؟

در غلات و برنج سبوس‌دار، مغزها، لبنیات، تخم پرندگان، گوشت قرمز، ماهی و برگ‌های سبز سبزیجات. ویتامین E نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم ایمنی و سوخت‌وساز بدن دارد. روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها، سبزیجات دارای برگ سبز و غلات غنی‌شده حاوی این ویتامین هستند. بالاخره می‌رسیم به ویتامین K که بدن یک نوجوان به ‌طور روزانه به دریافت این ویتامین نیاز دارد. ویتامین K نقش اساسی در لخته شدن خون برعهده دارد و هنگامی که صدمه‌ می‌بینیم، از خون ریزی بیش‌ ازحد جلوگیری می‌کند.

علاوه‌ بر این برای رشد استخوان‌ها مفید است. کجا سروکله‌اش پیدا می‌شود؟ در سبزیجات دارای برگ‌‌های پهن سبزرنگ، چای سبز، اسفناج، جگر، پنیر، شیر و زرده تخم‌‌مرغ.

نویسنده : مهسا کسنوی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.