چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟

چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آیا اغلب احساس می کنید که همیشه نیاز به یک لیوان اب دارید؟ هیدراته ماندن(آب کافی بدن) بسیار مهم است ، اما برطبق کلینیک کلیولند ، احساس تشنگی در تمام مدت می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی از خفیف تا جدی باشد.اما دلیل این احساس تشنگی چیست؟

در بیشتر اوقات ، تشنگی راهی است که بدن شما می گوید شما به H2O بیشتری نیاز دارید (USGS گزارش می دهد که  ۶۰ درصد بدن بزرگسالان  آب است). استفانی ساسوس ، متخصص تغذیه گفت: “شما می خواهید نیمی از وزن بدن خود را در هر اونس آب هر روز هدف بگیرید.” به یاد داشته باشید که هشت اونس برابر با یک لیوان است ، به این معنی که اگر حدود ۱۳۰ پوند وزن داشته باشید ، روزانه حدود هشت لیوان آب نیاز خواهید داشت. اگر در حال کار کردن ، تعریق زیاد یا فعالیت بدنی بیش از حد معمول باشید ، می خواهید این میزان را افزایش دهید.

دلایل احساس تشنگی مداوم:

۱-خشکی دهان و بارداری می تواند باعث شود شما دائماً احساس تشنگی کنید:

طبق WebMD ، یكی از عاملان تشنگی بیش از حد می تواند خشكی دهان باشد ، مشكلی كه باعث تولید ناقص غدد بزاقی می شود. ممکن است کل دهان شما احساس چسبندگی کند و لب های شما ترک خورده شود. یک پزشک ممکن است دهان شویه و سایر روش های درمانی را برای مرطوب کردن دهان و رفع تشنگی توصیه کند.

احساس تشنگی مداوم می تواند یکی از علائم اولیه دیابت باشد.

دلیل؟ دیابت بر توانایی بدن در تنظیم قند خون تأثیر می گذارد. با افزایش سطح گلوکز ، بدن سعی می کند با دفع ادرار از شر آن خلاص شود و کم آبی بدن ایجاد شود. اگر در کنار سایر علائم دیابت مانند کاهش وزن ، خستگی ، تاری دید و تشنگی شدید دارید ، با پزشک خود صحبت کنید .

پزشک انگلیسی ، دونالد گرانت ، MD ، به The Bump گفت: “احساس تشنگی اضافی در دوران بارداری ، حتی در سه ماهه اول بارداری کاملاً طبیعی است.” وی می افزاید: زنان در این مدت به مایعات بیشتری نیاز دارند تا سطح مایعات آمنیوتیک را حفظ کنند و از گردش خون خود و نوزادشان پشتیبانی کنند. تشنگی که پس از نوشیدن از بین نمی رود ، ممکن است نشانه ای از بیماری مانند دیابت بارداری باشد.

۲-سایر موارد پزشکی می توانند شما را تشنه کند:

هر تعداد دیگر از شرایط پزشکی – از آنفلوانزا گرفته تا کم خونی تا بیماری خودایمنی – می تواند باعث بیماری چند قلبی شود ، اصطلاح پزشکی برای تشنگی بیش از حد.

بهداشت زنان می افزاید که مصرف نمک زیاد می تواند اشتیاق به آب را ایجاد کند. (به یاد داشته باشید که مقدار توصیه شده روزانه نمک فقط یک قاشق چای خوری یا ۲۳۰۰ میلی گرم است .) WebMD توضیح می دهد: افرادی که بیماری های روانی خاصی مانند اسکیزوفرنی دارند ، ممکن است مجبور شوند بیش از حد لازم آب بنوشند. .

اگرچه هیدراته ماندن بسیار مهم است ، اما اگر باعث از بین رفتن مقادیر حیاتی سدیم در بدن شود ، نوشیدن بیش از حد آب می تواند خطرناک باشد. اگر نگران میزان تشنگی هستید ، با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟
چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟

روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم؟

 معیار روزانه بین شش تا هشت لیوان است. با این حال ، طبق CDC ، این لزوما برای همه درست نیست ، زیرا توصیه های مصرف بر اساس عوامل مختلف متفاوت است.

همانطور که درو سیناترا ، یک پزشک متخصص طب طبیعی  توضیح داد: “سن (افراد مسن به آب کمتری نیاز دارند) ، سطح فعالیت (تمرینات چالش برانگیز و سونا درمانی به آب بیشتری احتیاج دارند) ، رژیم غذایی (پروتئین بالا ، سدیم یا فیبر غنی رژیم های غذایی به آب بیشتری احتیاج دارند) ، آب و هوا (آب و هوای گرم ، خشک یا زمین مرتفع به آب بیشتری احتیاج دارد) و داروهای خاص برخی از عواملی هستند که ممکن است بر میزان آب مورد نیاز فرد تأثیر بگذارند. “

در نهایت ، این بیشتر توجه به بدن شما است. کورتنی کیپس ، مشاور پزشک ورزشی و مدیر پزشکی بلنهایم لندن می گوید: “اگر بدن خود را گوش دهید ، او به شما می گوید که چه وقت ولقعا تشنه هستید.”

 

به علائم کم آبی بدن توجه کنید:

به جای شمردن تعداد لیوان های آب لازم برای نوشیدن هر روز ، شما فقط باید بر جلوگیری از کمبود آب تمرکز کنید. چگونه می توان فهمید که به H2O اضافی نیاز دارید؟

به غیر از علامت واضح احساس تشنگی ، علائم دیگر کم آبی بدن شامل خشکی لب ، بوی بد دهان ، سردرد و خستگی است. همچنین می توانید همیشه به کاسه توالت خود نگاه کنید. جسیکا فیشمن لوینسون ، بنیانگذار شرکت مشاوره تغذیه Nutritioulicious ، توصیه کرد: “اگر ادرار شما زرد روشن باشد ، به میزان کافی مایعات دریافت می کنید. اگر ادرار تیره یا بوی شدید داشته باشد ، احتمالاً به آب بیشتری احتیاج دارید.”

لوینسون فاش کرد: “بدن شما آب را در غذاها مانند مایعات جذب می کند. ، خیار ، هندوانه ، کرفس ، توت سیاه ، تربچه ، اسفناج و هویج از جمله میوه های آب دار بسیار خوبی هستند که می توانید بخورید.

اینها همه جز دلایلی بود که بدن شما راتشنه میکند.حالا به جز آب شما میتوانید از آبمیوه ها هم برای رفع تشنگی و رفع کم آبی بدن استفاده کنید یکی از بهترین اب میوه ها آب لیمو است .پس با بقیه مطلب همراه ما باشید.

۱-با نوشیدن هر روز آب لیمو می توانید خطر سکته را کاهش دهید:

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، هر چهار دقیقه یک آمریکایی بر اثر سکته می میرد. ممکن است دور از ذهن به نظر برسد ، اما آیا نوشیدن آب لیمو هر روز می تواند خطر شما را کاهش دهد؟

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، لیموها سرشار از ویتامین C هستند و یک اونس آب لیمو خام حاوی تقریباً ۱۲ میلی گرم ویتامین دارد. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، ویتامین C می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ از انجمن قلب آمریکا نشان داد که “بین رژیم غذایی دریافت ویتامین C ، ویتامین C در گردش خون و خطر سکته مغزی رابطه  قابل توجهی وجود دارد.

مارک لوین ، رئیس بخش تغذیه مولکولی و بالینی در انستیتوی ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی ، هنگام صحبت با ABC News هشدار داد: “برای خرید مکمل ویتامین C به فروشگاه عجله نکنید”. در عوض ، وی توصیه كرد كه غذاهایی را با ویتامین C وارد رژیم غذایی خود كنید. نوشیدن آب لیمو هر روز اما یک راه آسان برای انجام این کار است.

فواید آب لیموچیست؟
فواید آب لیموچیست؟

۲-وقتی هر روز آب لیمو می نوشید ممکن است لاغر شوید:

شاید دیده باشید که یک اینفلوئنسر اینستاگرام به این نکته اشاره می کند که چگونه آنها هر روز صبح # لیموترش می نوشند یا یک فرد مشهور از فواید سلامتی آب با لیمو تازه در آن تعریف می کند و از اینکه آیا چیزی را می خواهند تعجب کند ، تعجب کرده است.

خوب ، معلوم شد که ممکن است باشند. آب لیمو نه تنها طراوت می بخشد ، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

۳-اگر هر روز آب لیمو بنوشید ، دستگاه گوارش از شما تشکر می کند.

این افسانه را باور نکنید که نوشیدن یک لیوان آب لیمو می تواند بدن شما را “سم زدایی” کند. این ادعا – که مانند رسانه های اجتماعی به طور گسترده در رسانه های اجتماعی پخش می شود – ساختگی است زیرا بدن شما کاملا قادر به سم زدایی از خود است و در واقع ، این دقیقاً همان چیزی است که قبلاً انجام می دهد ، یان ماسگراو ، استاد ارشد داروسازی در دانشگاه آدلاید در استرالیا ، به هاف پست گفت. با این حال ، درست است که آب لیمو از جهاتی می تواند به سیستم هضم بدن شما کمک کند.

متخصص تغذیه پیپ رید در این باره توضیح داد که بدن معمولاً به تنهایی خوب عمل می کند ، اما گاهی اوقات “کبد و سیستم هضم” شما ۱۰۰ درصد کار نمی کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، رید توضیح داد که این سیستم ها “به خطر می افتند” و نمی توانند به طور کامل وظایف خود را انجام دهند ، “به همین دلیل حمایت از بدن شما به هر طریقی با غذاهای غنی از مواد مغذی مانند لیمو … می تواند گاهی اوقات به این روند کمک کند. “

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.