۷ ماده طبیعی و در دسترس همه برای لایه برداری پوست

تقریباً هر ۳۰ روز، سلول‌های پوست می‌ریزند تا فضا برای سلول‌های جدید باز شود. و در حالی که بدن به طور معمول فرآیند خلاص شدن از شر کهنه را انجام می دهد تا جایی برای چیزهای جدید باز کند. بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی، لایه برداری را برای از بین بردن سلول های مرده پوست، طراوت و شادابی پوست توصیه می کنند. آنچه در این مقاله میگوییم لیستی از مواد تشکیل دهنده برای لایه بردار عالی است.این اسکراب ها را بهتر است هر ۷ یا ۱۰ روز یکبار انجام دهید.(اسکراب بیش از اندازه اصلا توصیه نمیشود)

لایه برداری پوست با مواد طبیعی

لایه برداری پوست

شکر سفید یا قهوه ای

شکر یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را از محیط اطراف به سمت خود می کشد.وقتی از محصولاتی با شکر یا مشتقات قند استفاده می کنید، آنها در واقع به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت در داخل پوست کمک می کنند. این یک منبع طبیعی از اسید گلیکولیک است که یک آلفا هیدروکسی است. اسید برای درمان پیری پوست استفاده می شود. این ماده لایه برداری ظریف تری نسبت به نمک ارائه می دهد که آن را برای پوست های حساس بهتر می کند.

نمک

نمک درشت‌تر از شکر است، اما همچنان لایه‌برداری بسیار خوبی دارد. سعی کنید بهترین نمکی را که می توانید پیدا کنید و به جای صورت از آن برای بدن خود استفاده کنید. نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و ممکن است به کشتن باکتری ها حتی در زیر سطح پوست کمک کند.حرکت مالشی دایره ای باعث باز شدن منافذ و حذف سلول های مرده پوست می شود.

جو دوسر

جو دوسر برای پوست های حساس عالی است، زیرا ساینده بودن آن نسبت به نمک و شکر کمتر است و به دلیل خاصیت تسکین دهنده اش شناخته شده است. به دلیل توانایی خود در کاهش التهاب، برای التیام آفتاب سوختگی مفید است. آنها را آسیاب کنید، با آب مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود بمالید.اسکراب بلغور جو دوسر برای نرم کردن پوست خشک و خارش دار عالی است.

 تفاله قهوه

 کافئین باقیمانده در تفاله قهوه معمولا جریان خون را افزایش می دهد، که می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد و رنگ یکنواختی به پوست شما بدهد. تا جایی که می توانید ریز و ریز آن را روی قسمت اصلی بدن خود استفاده کنید نه روی صورت.

ماست

ماست ممکن است انتخاب مناسبی برای لایه برداری به نظر نرسد زیرا بسیار نرم است، اما حاوی اسید لاکتیک است که برای از بین بردن سلول های مرده پوست، کاهش جوش های آکنه و نرم شدن پوست مفید است. آن را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید بماند. برای چند دقیقه تمیز کردن عمیق را اگر چند بار در هفته استفاده کنید متوجه تفاوت خواهید شد.

جوش شیرین

مسلماً از مزایای جوش شیرین در اشپزخانه خود باخبرید اما بدانید جوش شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده است. خوب است اما به اندازه کافی ساینده است و به راحتی با آب، عسل یا روغن نارگیل به خمیر تبدیل می‌شود.(حتما قبل استفاده روی صورت مقداری از ان را روی پوست دست تست کنید)

برنج

هنگامی که برنج در آسیاب به خوبی آسیاب می شود، یک لایه بردار موثر برای بدن ایجاد می کند. آن را با موادی مثل عسل یا روغن آرگان و زیتون مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

سرکه سیب

در کنار جوش شیرین، این باید مفیدترین محصول دیگر در خانه باشد. سرکه سیب حاوی اسیدهای لاکتیک و مالیک است که برای لایه برداری، کاهش لکه ها و درمان آکنه مفید است. همچنین حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی است که به جوانسازی سریع پوست کمک می کند.

لایه برداری پوست

چگونه لایه بردار شکر درست کنیم؟

آلفا هیدروکسی اسیدها یا AHAها جزء رایج موجود در اسکراب های لایه بردار هستند. اسید گلیکولیک موجود در نیشکر یک AHA طبیعی است و اسکراب های شکر مدت هاست که روشی محبوب و موثر برای لایه برداری و دستیابی به پوستی زیبا و سالم بوده است.

اگر تصمیم گرفته اید که اسکراب های شکر تجاری برای شما گران هستند و وقت آن رسیده که یاد بگیرید چگونه یک اسکراب شکر درست کنید، تصمیم هوشمندانه ای بگیرید. اسکراب‌های خانگی به همان اندازه مؤثر هستند، بسیار کم‌هزینه‌تر هستند، و می‌توانند با مواد بهینه برای پوست و ترجیحات عطر شما سفارشی شوند.

ابتدایی ترین دستور اسکراب شکر از نصف فنجان شکر و مقدار کمی روغن (زیتون، ذرت، یا گلرنگ) استفاده می کند تا شکر را مرطوب کرده و قوام خمیری ایجاد کند. می توان از نیشکر، شکر سفید یا قهوه ای به طور مساوی استفاده کرد، اما شکر قهوه ای بوی گرمی به آن اضافه می کند. برای تنوع در مواد اسکراب، می توان انواع مواد مفید را به این دستور اولیه اضافه کرد.

برای داشتن یک تجربه آرامش بخش تر، چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس، مرکبات یا بادام را اضافه کنید تا عطری فوق العاده داشته باشید و مزایای سلامتی بیشتری برای پوست خود داشته باشید.

کسانی که پوست حساسی دارند باید از روغن های معطر دوری کنند و از روغن های تسکین دهنده و ضد التهابی از جمله بابونه یا آلوئه ورا استفاده کنند. اگر به دنبال مقابله با چین و چروک هستید، روغن‌های ضروری حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی مانند رزماری یا مریم گلی را اضافه کنید.

استفاده و نگهداری از اسکراب شکر

هفته ای یکبار کافی است تا اسکراب های شکری تفاوت قابل توجهی در نرمی پوست ایجاد کنند. شستشو باید به آرامی با نوک انگشتان یا یک دستمال شستشو در حرکات دایره ای و در حالت ایده آل در حمام یا درست قبل از رفتن به حمام انجام شود.

خیلی سخت لایه برداری نکنید و اگر پوست حساسی دارید، از انجام اسکراب در روز یک رویداد خاص خودداری کنید. حذف سلول‌های مرده پوست گاهی اوقات می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی برای یک یا دو روز شود، بنابراین اگر از انواع پوست‌های ظریف هستید، اسکراب خود را برای یک روز آرام یا عصر در خانه برنامه‌ریزی کنید.

اگر دستور تهیه اسکراب شکر خانگی شما حاوی نرم کننده طبیعی نیست، از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا برای آبرسانی مجدد پوست استفاده کنید. برای پوست های نسبتا خشک، لوسیون ها خوب عمل می کنند. کرم فقط برای پوست های خشک کمی ضخیم تر است و کره های بدن مانند کاکائو و شیا برای خشک ترین پوست ها شدیدتر هستند. یک مرطوب کننده خوب باید پوست را صاف کند، نه چرب، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به خاطر داشته باشید که اسکراب های شکر خانگی در صورت نگهداری طولانی مدت یا تحت تأثیر آب یا باکتری ها، خطر فاسد شدن را دارند. نگهداری مناسب و ماندگاری، و همچنین حفظ محصولی که به عنوان هدیه داده می شود یا بیش از چند ماه نگهداری می شود، کلیدی است. مواد طبیعی مانند روغن ویتامین E یا نمک دریا به خوبی به عنوان یک نگهدارنده سبک عمل می کنند، یا می توانید محصول قوی تری را خریداری کنید که به طور خاص برای پاک کننده های مبتنی بر آب ساخته شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.