آیا هاست سی پنل بهتر از لینوکس است؟

در این مطلب توضیح می دهیم که اصلا هاست یعنی چه و تفاوت هاست سی پنل با لینوکس چیست؟ کدام بدرد شما می خورد و بهتر است از کدام استفاده کنید؟ با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانید وبسایت خودتان را در جستجوی گوگل بالا بیاورید و بتوانید کاربران خود را تبدیل به مشتری کنید، به هاست نیاز دارید. مهم نیس که می‌خواهید با وبسایت خود چه کارهایی انجام دهید و یا اصلا می‌خواهید با آن فعالیت کنید یا خیر؛ بلکه در هر حالت شما به یک فضای ذخیره سازی هاست نیاز خواهید داشت. به همین دلیل بهتر است برخی از نکات مهم را بدانید تا دچار مشکلاتی رایج در این راه نشوید. یکی از ابهاماتی که افراد همواره در خرید هاست برای وبسایت خود دارند، این است که از چه سرویسی هاست بخریم؟ و کدام هاست برای ما مناسب است؟

این مقایسه نمی‌تواند یک جواب کلی داشته باشد؛ چراکه هرکدام از این هاست‌ها کاربردهای مختلف و فراوانی در دنیای دیجیتالی دارند و پیش از انتخاب هاست باید با ویژگی‌های بارز هر یک به خوبی آشنا شد. اگر بخواهید بهترین هاست را برای وبسایت خود خریداری کنید، باید به یک نتیجه قاطعانه و مشخص برسید. برای مثال، یافتن بهترین هاست دانلود برای برخی وبسایت‌ها بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا به جواب تمام سوالات خود در این حوزه برسید.

تعریف هاست وبسایت

برای اینکه بتوانید داده‌ها و اطلاعات وبسایت خودتان را ذخیره کنید و با استفاده از آن‌ها وبسایتتان را بهینه‌سازی کنید، هاست نیازی اساسی است. در واقع هاست یک فضای ذخیره سازی آنلاین برای وبسایت‌ها است که می‌توان آن را از شرکت‌های هاستینگ ایرانی اجاره کرد. البته فضای ذخیره‌سازی هاست بسیار وسیع است و می‌توان تا چند صد گیگابایت اطلاعات در آن‌ها ذخیره کرد؛ اما برای اینکه کسب‌وکارهای کوچک نیز بتوانند از این فضاهای ذخیره‌سازی استفاده کنند، این فضای ذخیره‌سازی پیکربندی شده و هرکدام را به افراد مختلف اجاره می‌دهند.

هاست سی پنل و لینوکس چه تفاوت‌هایی دارند؟

آیا هاست سی پنل بهتر از لینوکس است؟

به طور کلی می‌توان گفت که هاست‌های وبسایت تفاوت چندانی ندارند و همگی در وبسایت‌های مختلف کاربردی هستند. اما دلیل اینکه برخی از هاست‌ها را برای وبسایت‌های حوزه‌ای خاص توصیه می‌کنند، عملکرد خوب هاست مدِنظر است. برای مثال اکثر کارشناسان، خرید بهترین هاست برای وردپرس را برای وبسایت‌های وردپرسی پیشنهاد می‌کنند. هاست سی پنل و هاست لینوکس نیز تفاوت‌های زیادی ندارند و نمی‌توانید تفاوتی برجسته و نمایان میان آن‌ها بیابید. هر دو مورد، یک فضای ذخیره‌سازی مناسب و کاربردی را در اختیار وبسایت شما قرار می‌دهند و چندان تفاوتی در عملکرد آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

به طور کلی توصیه می‌شود به دنبال این نباشید که بفهمید هاست لینوکس کارایی بهتری دارد یا هاست سی پنل. چراکه مطمئنا هر دو مورد خوب هستند و به هیچ وجه نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. به جای این کار، به دنبال این باشید که کدام یک از این هاست‌ها برای وبسایت شما و حوزه فعالیتی شما مناسب‌تر هستند تا بتوانید بهترین مورد را برای خود خریداری یا اجاره کنید. در ادامه این مطلب، بهترین شرکت هاستینگ ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان این شرکت‌ها، بهترین هاست را برای وبسایت خود بیابید.

بهترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی

با توجه به تقاضای بالای کسب‌وکارها برای هاست مناسب وبسایت در ایران، شرکت‌های هاستینگ ایرانی بی‌شماری تاسیس شده‌اند که ادعای برتر بودن در بازار را دارند. به همین دلیل، کسب‌وکارها باید از هرگونه شتاب‌زدگی در انتخاب شرکت مورد نظر بپرهیزند و قبل از انتخاب، ابتدا به خوبی هرکدام از گزینه‌ها را بررسی کنند. در حال حاضر ۳ شرکت هاستینگ ایرانی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که می‌توان هر یک را بهترین شرکت هاستینگ ایرانی تلقی کرد. در ادامه، هرکدام از این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم:

سون هاست همواره در صدر لیست برترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی قرار دارد و عموما افراد آن را اولویت اول خود قرار می‌دهند. چراکه این شرکت توانسته تا به حال رضایت ده‌ها هزار نفر از مشتریان خود را جلب کند و به نوعی، کیفیت خدمات خود را در بازار ایران به تمامی افراد اثبات کند. اگر به دنبال یک شرکت هاستینگ هستید تا بهترین هاست‌های وبسایت را از آن اجاره یا خریداری کنید، شرکت سون هاست می‌تواند اولین اولویت شما باشد. حتی اگر امروزه از یک متخصص آی تی بپرسید که از کجا سرور مجازی بخریم، قطعا پیشنهادش شرکت سون هاست خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از این شرکت، وبسایت سون هاست را بررسی کنید.

حال که با دو غول هاستینگ ایرانی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا مورد بعدی لیست یعنی شرکت نت افزار را به شما معرفی ‌کنیم. در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار وبسایت ایرانی از هاست نت افزار استفاده می‌کنند و نت افزار تا به حال توانسته قدرت و توانایی بالای خود را در میزبانی هزاران وبسایت ثابت کند. وبسایت نت افزار خدمات بسیار باکیفیتی دارد و در عین حال به صورت کاملا منصفانه و معقول خدمات خود را قیمت‌گذاری کرده است. بنابراین تمامی کسب‌وکارها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

دومین موردی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، شرکت ایران سرور است که در حال حاضر قدیمی‌ترین شرکت خدماتی هاستینگ در ایران شناخته می‌شود. این امر باعث شده تمام کمپانی‌های معتبر میلیاردی ایرانی با این شرکت قرارداد عقد کنند. بازار، دیوار و الوپیک از مطرح‌ترین شرکت‌هایی هستند که با شرکت ایران سرور همکاری داشته‌اند. البته توجه کنید که شرکت ایران سرور در ازای خدمات بی‌نقصی که به مشتریان ارائه می‌دهد، دستمزدی نجومی نیز از آن‌ها طلب می‌کند. پس اگر یک کسب‌وکار نوپا هستید و نمی‌توانید چنین مبالغی را بپردازید، خرید و اجاره هاست از ایران سرور به شما توصیه نمی‌شود.

از کجا بدانیم هاست سی پنل برای ما بهتر است یا هاست لینوکس؟

در این مطلب که در آن به صورت کامل هاست سی پنل و لینوکس را مقایسه کردیم، گفته شد که هرکدام از این شرکت‌ها مزایا و معایبی دارند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. اما اگر به دنبال این هستید که یکی از این هاست‌ها را برای خود برگزینید، ویژگی‌های هر کدام را به خوبی مطالعه کنید و سپس این ویژگی‌ها را با نیازها و حوزه فعالیتی خود تطابق دهید تا بهترین مورد را برای خودتان بیابید.

منبع: ایلنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.