روش های پیشگیری از جوش صورت

روش های پیشگیری از جوش صورت

پیشگیری در درمان جوش صورت

پیشگیری در هر کاری بهتر از درمان آن است. جوش ها نیز قابل پیشگیری هستند زیرا درمان جوش صورت زمان زیادی میبرد و برای مدتی شما باید با جوش های خود زندگی کنید و در جوامع حاضر شوید. پیشگیری از جوش زدن بستگی به عوامل محیطی و غذایی و حتی رفتاری دارد. نکته های زیادی وجود دارد که باعث جوش زدن شما می شود که باید از آنها دوری کنید که در ادامه به آنها می پردازیم. در کل پیشگیری خیلی بهتر از درمان جوش صورت است زیرا شما دچار عوارض دارو هایی که باید برای درمان جوش صورت باید مصرف کنید نمی شوید و بدن خود را سالم نگه می دارید. روش های پیشگیری از جوش زدن بسیار ساده هستند ولی شما را از شر جوش های مزاحم دور نگه داشته و زحمت درمان آن ها را نیز به شما نمی دهند. در ادامه شما را با روش های پیشگیری از جوش زدن صورت آشنا می کنیم.

۱٫ تغذیه مهم ترین روش پیشگیری است

بدن ما نتیجه خوراکی است که رزوانه مصرف می کنیم. خوراک مصرفی روزانه ما اگر مفید تر و با ارزش تر باشد بدن بهتر و سالم تری داریم و درگیر بیماری ها و مشکلاتی مانند جوش صورت نمی شویم. تمامی خوراک مصرفی روزانه ما دارای فواید و ضرر هایی برای بعضی از اعضای بدن هستند که ما باید با دانش کافی بدانیم برای جلو گیری از بیماری ها کدام غذا ها را بخوریم و کدام را نخوریم یا کاهش دهیم.

در موضوع درمان جوش صورت نیز به همین گونه است یک سری ویتامین ها و غذا هایی هستند که باعث می شوند بدن ما دچار جوش و آکنه نشود و یک سری غذا ها هستند که با نخوردن آنها از جوش زدن جلوگیری می کنیم. ویتامین A و C، زینک و امگا ۳ از موادی هستند که بدن شما به آنها نیاز دارد و باید بدن خود را از این مواد برای هر روز تامین کنید. کربوهیدارت ها و الکل نیز از موادی هستند که شما نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید زیرا باعث جوش زدن شما می شوند.

در ادامه تمامی میوه ها و خوراک هایی که حاوی این مواد هستند را معرفی می کنیم تا بدانید از کدام خوراکی ها زیاد مصرف کنید و مصرف کدام خوراکی ها را کاهش دهید. به یاد داشته باشید پیشگیری بهتر از درمان جوش صورت است پس ادامه مطلب را با دقت بخوانید تا از جوش زدن صورت خود جلوگیری کنید.

۲٫ ماهی مهم ترین خوراک گوشتی برای بدن

همواره توصیه شده که در هر هفته یا حداقل در هر ماه ماهی در چرخه غذایی ما باشد. ماهی فواید بسیاری برای بدن دارد و برای جلوگیری از بیماری ها ضروری است. ماهی حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. ویتامین A یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای جلوگیری التهاب پوست و جوش زدن پوست است. با مصرف ماهی هایی مانند سالمون شما میتوانید بدن خود را سرشار از ویتامین A کنید تا از جوش زدن آن جلو گیری کنید و به نوعی درمان جوش صورت خود را پیش از جوش زدن صورت عملی کنید.

۳٫ سیب زمینی ساده اما پر سود

در هر خانه ای سیب زمینی جزو خوراک مصرفی روزانه است. اکثر مردم سیب زمینی را به عنوان منبع نشاسته می شناسند ولی یک عدد سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین A است که ویتامین A هم برای جلو گیری از جوش زدن بسیار مهم است. یک عدد سیب زمینی شیرین در روز نیاز شما به ویتامین  A  را تا ۵۰۰ درصد تامین می کند. در اوایل مقاله نیز اشاره کردیم که ماسک سیب زمینی بخاطر نشاسته فراوانی که دارد در درمان جوش صورت بسیار موثر است ولی خوردن آن نیز برای جلو گیری از جوش زدن بسیار موثر تر عمل می کند.

۴٫ بستنی، در دسترس، خوشمزه، مفید

همه ما بستنی را دوست داریم مخصوصا کودکان که عاشق بستنی هستند. هر عدد بستنی شیری تازه نیاز ۲۵ درصد ۱ روز شما را تامین می کند که به تنهایی کافی نیست ولی با خوردن مواد دیگر یا ۳ یا ۴ عدد بستنی نیاز ۱ روز خود را تامین می کنید. بستنی به دلیل اینکه سرشار از شیر است دارای این مقدار ویتامین A است. جلوگیری از درمان جوش صورت بسیار ساده تر از درمان جوش صورت است زیرا با خوردن مواد خوشمزه و مفیدی همراه است.

۵٫ مصرف هویج برای جلو گیری از جوش

همواره هویج را برای سلامتی چشم ها تجویز می کردند و دلیل اصلی مصرف هویج برای سلامتی چشم ها بود زیرا هویج دارای مقدار زیادی ویتامین A است ولی ویتامین A برای جلوگیری از جوش صورت نیز موثر است پس با یک لیوان آب هویج سالم و ارگانیک شما می توانید نیاز روزانه خود را تامین کنید. پس با هویج علاوه بر درمان چشم های خود درمان جوش صورت خود را نیز عملی کنید.

۶٫ فلفل دلمه ای قرمز، خوشمزه و در دسترس

فلفل دلمه ای قرمز را می توان از هر میوه فروشی خرید و شاید در برنامه مصرفی هفته ای بسیاری از خانواده ها نیز باشد. یک عدد فلفل دلمه ای قرمز نیاز یک روز شما را به ویتامین A تامین می کند که همین مقدار همراه با یک بستنی برای جلو گیری از جوش زدن شما کافی است. همانطور که میبینید درمان جوش صورت بسیار ساده است شما فقط باید بدانید کدام مواد را روزانه به چه مقدار مصرف کنید.

۷٫ پرتقال منبع ویتامین سی

پرتقال در کل جهان به عنوان منبع ویتامین سی شناخته می شود و از بچگی به ما توصیه شده پرتقال بخوریم زیرا فواید بسیاری برای بیماری های مختلفی مانند سرما خوردگی دارد. ولی ویتامین C نیز مانند ویتامین A برای جلو گیری از جوش زدن صورت ضروری است. مصرف یک عدد پرتغال در روز نیاز شما به ویتامین C را تا ۶۰ درصد تامین می کند که این مقدار با مواد دیگر به ۱۰۰ درصد می رسد و نیاز روزانه شما برطرف می شود. درمان جوش صورت با ویتامین سی یکی از خوشمزه ترین درمان ها است زیرا میوه های خوشمزه دارای ویتامین سی هستند که در ادامه دیگر مواد دارای ویتامین سی را معرفی می کنیم.

۸٫ انبه کمیاب ولی مفید و خوشمزه

اگر به انبه دسترسی دارید هرگز از مصرف آن غافل نشوید. انبه نیز مانند پرتقال سرشار از ویتامین C  است. ویتامین سی موجود در یک انبه متوسط یا بزرگ نیاز بدن شما به ویتامین C را برای یک روز تامین می کند. همانطور که میبینید درمان جوش صورت با جلوگیری از جوش زدن رفته رفته خوشمزه تر می شود ولی باید به یاد داشته باشید هم ویتامین C و A هردو با هم کارساز هستند و بدن شما باید هر روز از این ۲ ویتامین تامین باشد.

۹٫ کیوی غنی از ویتامین C

کیوی علاوه بر اینکه کوچک و بسیار خوشمزه است از غنی ترین منابع ویتامین سی به شمار می رود. این میوه خود را مملو از ویتامین C کرده است به طوری که مصرف ۱ عدد از آن در روز نیاز شما به ویتامین C را تا ۱۵۰ درصد تامین می کند. البته این میوه در هر فصلی و در هر شهری در دسترس نیست ولی دسترسی به آن نیز بسیار سخت نیست. هرموقع به کیوی دسترسی داشتید از خوردن روزانه یک عدد آن هرگز دریغ نکنید.

۱۰٫ آناناس و درمان جوش

در زندگی امروزه دسترسی هفتگی یا حتی ماهانه به آناناس بسیار سخت شده این میوه جزو میوه های گران امروزی است ولی یک پیمانه از کنسرو یا خود آناناس حاوی مقادیر زیادی ویتامین C  است که نیاز شما به ویتامین C  را تا ۱۳۰ درصد تامین می کند. این میوه علاوه بر درمان جوش صورت دارای فواید بسیاری است و بسیار خوشمزه نیز هست و ارزش مبلغی که برای خریدش داده اید را دارد.

ادامه مطلب در سایت درمان جوش صورت موجود است: https://darmanejoosh.ir

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.