راز زیبایی موهای بازیگران بالیوودی

هندی ها به داشتن موهایی پر پشت، بلند و بسیار زیبا در دنیا معروف هستند. بسیاری از افراد که از ریزش شدید مو رنج می برند یا دارای موهایی کم پشت و کوتاه هستند، تمایل دارند تا از راز موهای زیبایی بالیوودی ها سر در بیاورند. آن ها بر این باورند که داشتن موهایی سالم و درخشان در میان مردمان هند، کمی فراتر از عوامل ژنتیکی است و احتمالا آن ها، برای داشتن چنین موهایی، روش های مخصوص به خود را دارند. در این مطلب قصد داریم از اسرار موهای زیبای بانوان هندی پرده برداشته و شما را با چند تکنیک و راهکار کاربردی در این زمینه آشنا کنیم.

داشتن موهایی سالم و پرپشت آرزوی خیلی از افراد است. عوامل مختلفی در کاهش و ریزش مو موثر هستند که از آن جمله می توان به کاهش شدید وزن، تغییرات هورمونی به ویژه در دوران بارداری، مصرف دخانیات، استرس و اضطراب شدید، بیماری های جسمی، کم خوابی، عوامل ژنتیکی، سبک غذایی ناسالم و مصرف محصولات مراقبت از موی نامرغوب اشاره کرد.

برای درمان ریزش مو و کمک به رشد مو، لازم است در مرحله نخست علت این مشکل را به درستی شناسایی کنید. در ادامه می بایست از محصولات شستشوی مناسب مو بهره ببرید. در این زمینه مجموعه ها و مراکز مختلفی وجود دارند که انواعی از محصولات مراقبت از پوست و مو را در اختیار شما قرار می دهند. فروشگاه اینترنتی لاکوجان یکی از این مجموعه هاست.

اما اگر می خواهید مطابق با طب سنتی هند پیش بروید و مانند بسیاری از بانوان هندی به موهایی پرپشت و زیبا دست پیدا کنید، لازم است تا از تکنیک های مخصوص آن ها استفاده کنید. بانوان هندی در قدم اول، اقداماتی در جهت جلوگیری از ریزش مو انجام می دهند. از جمله کارهایی که در این زمینه بسیار موثر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از گیاهان دارویی موثر و خاص برای تحریک فولیکول مو و کمک به رشد مجدد مو
  • دقت به رژیم غذایی
  • عطر درمانی
  • استفاده از تکنیک ها و ترفندهای مدیتیشن
  • یوگا درمانی
  • ماساژ دادن سر با انواعی از روغن های گیاهی
  • نوشیدن آب آلوئه ورا به میزان یک سوم فنجان در طول روز

استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از پرخاصیت ترین محصولات گیاهی است که در آن بیش از ۲۰ نوع ماده مغذی و ویتامین از جمله گلیکوپروتئین و پلی ساکارید وجود دارد. ترکیباتی که می توانند باعث تقویت پوست سر شده و با افزایش جریان خون در سر، به رشد موها کمک کنند.

جالب است بدانید که مردمان هند چیزی نزدیک به ۴۰۰۰ سال پیش به خواص بی نظیر و تاثیرات شگفت انگیز آلوئه ورا پی بردند. برای استفاده از خواص این محصول، ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه آن بیرون آورده و در مخلوط کن بریزید. این ماده را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و اثرات باورنکردنی آن را در طول زمان مشاهده کنید.

سبک غذایی هندی ها برای داشتن موهایی زیبا

هر کشوری با توجه به فرهنگ و ذائقه ای که دارد، از سبک غذایی خاصی برخوردار است. یکی از دلایل موهای زیبا و پرپشت در میان بانوان هندی، مصرف مواد غذایی موثر و مفید برای مو است که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

  • خوردن کنجد سفید در وعده صبحانه که سرشار از کلسیم و منیزیم بوده و برای تحریک و رشد مو بسیار موثر است.
  • مصرف ماست فراوان
  • مصرف شیر
  • استفاده مرتب از انواعی از سبزیجات
  • مصرف غلات
  • مصرف میوه
  • استفاده زیاد از انواعی از جوانه های گیاهان برای رشد مو همچون جوانه گندم
  • استفاده فراوان از لوبیا و سویا
  • مصرف غذاهایی که دارای انواعی از املاح معدنی و ویتامین ها هستند از جمله ویتامین B کمپلکس، ویتامین C، روی و…

استفاده از روغن های گیاهی ارگانیک

برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست سر، روغن های گیاهی زیادی وجود دارند که شاید شما هم با بسیاری از آن ها آشنایی داشته باشید. هندی ها اهمیت زیادی به استفاده از روغن های گیاهی می دهند. آن ها یکی از مهم ترین دلایل و رازهای موهای زیبای خود را در استفاده از روغن های گیاهی می دانند.

در میان انواع روغن مخصوص مو، هندی ها استفاده از روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن درخت چای و روغن بادام را بیشتر توصیه می کنند. این روغن ها را می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار داد. برای اثرگذاری بیشتر، لازم است روغن را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی کف سر به آرامی ماساژ دهید.

یکی دیگر از رازهایی که در خصوص موهای زیبای بالیوودی ها می توان به آن اشاره کرد، روغن داغ کردن موهاست. هندی ها برای این کار مقداری از روغن مورد نظر خود را درون مایکروویو حرارت داده به شکلی که دست نسوزد، سپس این روغن را به آرامی روی پوست سر ماساژ می دهند. این کار باعث کاهش خشکی سر شده و با افزایش رطوبت رسانی به سر، سرعت رشد مو را بیشتر می کند. همچنین ماساژ کف سر با روغن حاوی ویتامین E نیز بسیار موثر و کاربردی است.

موهایتان را با آب سرد بشویید

بسیاری تمایل دارند تا از آب گرم برای شستن موهای خود استفاده کنند. اما بایستی بدانید گرما و حرارت آب باعث باز شدن فولیکول ها شده و با افزایش چربی پوست، مسیر رشد مو را می بندد. در صورتی که شستشوی مو با آب سرد علاوه بر بستن فولیکول مو، سبب افزایش گردش خون در پوست سر شده و به رشد بیشتر موها کمک می کند.

Ballywood

استفاده از ماسک تخم مرغ برای مو

یکی دیگر از رازهای مو زیبایی بالیوودی ها، استفاده از ماسک تخم مرغ است. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می تواند با افزایش رطوبت در سر به تحریک و رشد مو کمک بسیار زیادی کند. برای این کار می توانید بسته به حجم مو از یک یا دو تخم مرغ استفاده کنید. سفیده را از زرده جدا کنید. بعد از هم زدن کامل سفیده، آن را با مقداری ماست تازه مخلوط کنید. این ترکیب را به پوست سر زده و کمی ماساژ دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید آبکشی کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.