۱۰ علامتی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید

با همه گزارشات و گفته ها در مورد شیوع کووید -۱۹ ، آیا شما وقتی به گذشته نگاه می کنید از خود می پرسید که من در این مدت بیش از یکسال کرونا گرفته ام و یا همان علائم خفیفی که داشته ام کرونا بوده است یا خیر؟ این پرسش بسیاری از کسانی است که آزمایش و تستی انجام نداده اند اما فکر میکنند که کرونا گرفته اند. این مطلب به شما کمک میکند تا احتمال این اتفاق را بررسی کنید. در اینجا علامت هایی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید را اورده ایم.

شیوع کووید -۱۹ در ووهان ، استان هوبی ، چین آغاز شد. به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، تاکنون بیش از ۲۰۳ میلیون مورد مستند بیماری تنفسی در سراسر جهان تایید شده است. بر اساس مطالعه موردی در مجله پزشکی New England ، اولین مورد تأیید شده در ایالات متحده در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ در ایالت واشنگتن بود و در ایران هم اولین مورد بیمار کرونایی در استان قم مشاهده شد.

علامت هایی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید

تب و سرفه شما آنفولانزا نبود

 شما روزها تب داشتید ، سرفه شدید و خسته شده بودید ، اما آزمایش آنفولانزا منفی بود. دکتر Spivak می گوید ، ممکن بود Covid-19 بوده باشد ، و اشاره می کند که فصل آنفولانزا و همه گیری Covid-19 با هم همپوشانی دارند. او می گوید: “اگر در آن زمان آزمایش نمی شدید یا در آزمایش های دیگر مانند آنفولانزای موجود منفی بودید ، ممکن بود کووید -۱۹ باشد.” “همپوشانی زیادی با سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و علائم ویروس کرونا وجود دارد ، به همین دلیل است که آزمایش کووید -۱۹ بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.”

پیشنهاد می کنیم مقاله “علائم آنفولانزا و تفاوت آن با کرونا چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

 شما ناگهان حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده اید

بنژامین سینگر ، استادیار مراقبت های ریوی و مراقبت های بهداشتی در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو می گوید این به نظر می رسد این نشانه بارز عفونت کووید -۱۹ است ، اما به هیچ وجه قابل تامل نیست. بر اساس مطالعه آوریل ۲۰۲۰ در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) ، ۶۴٫۴ درصد از افراد مبتلا به کووید ۱۹ از دست دادن بویایی (معروف به آنوسمی) یا طعم را گزارش می دهند.

علامت هایی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید

خانواده شما به کرونا مبتلا شده اند

دکتر سینگر می گوید بسیاری از افرادی که به این ویروس آلوده شده اند علائم خفیفی دارند یا هیچ علامتی ندارند. این بدان معناست که شما می توانستید به ویروس کرونا مبتلا شده باشید و سرنخی نداشته باشید. “اگر در اطراف افرادی با موارد تایید شده بودید ، احتمالاً در معرض تماس بوده اید و ممکن است یکی از افرادی باشید که علائم قابل توجهی در آنها ظاهر نشده است.” این ممکن است در مورد افرادی که در مراکز بهداشتی کار می کنند و افراد را برای بیماری کووید -۱۹ درمان می کنند نیز صادق باشد.

انگشتان پای شما طبیعی نبود

دکتر سینگر می گوید: “انگشتان پا کووید” یک چیز است. آنها با زخم های بنفش یا قرمز و خارش دار مشخص می شوند. او می گوید: “تظاهرات پوستی ، به ویژه انگشتان پا ، می تواند چیزی باشد که باعث می شود افرادی که تحت آزمایش قرار نگرفته اند به گذشته نگاه کنند و بگویند” آیا این تجلی کووید -۱۹ بود؟ ” اما او هشدار می دهد که انگشتان پا با این ظاهر نشانه بارز کووید -۱۹ نیستند ، زیرا دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد. اگر نگران هستید ، با پزشک خود صحبت کنید.

لرز ، درد عضلانی یا گلودرد داشتید

سایر علائم که می تواند کووید -۱۹ را نشان دهد شامل لرز ، لرزش مکرر همراه با لرز ، درد عضلانی ، سردرد و گلودرد است.

 متوجه بثورات عجیب و غریبی روی فرزند خود شدید

 گزارشات مربوط به بثورات و سندرم التهابی چند سیستم در کودکان (MIS-C) مبتلا به ویروس گزارش شده است. علائم دیگر MIS-C شامل تب ، درد شکم ، استفراغ ، اسهال ، گردن درد و احساس خستگی است.

شما دچار اسهال چند روز بوده اید

کرونا یک بیماری تنفسی است ، اما همه سرفه یا تنگی نفس ندارند. بر اساس مطالعه The American Journal of Gastroenterology ، در مارس ۲۰۲۰  اسهال ممکن است اولین و تنها نشانه Covid-19 باشد. محققان پیشنهاد می کنند افرادی که علائم گوارشی تازه ای مانند اسهال دارند و ممکن است با افراد آلوده به Covid-19 در تماس بوده اند ، باید حتما تست دهند.

 شما سکته مغزی کردید

بین کووید -۱۹ و خطر سکته مغزی-حتی در بیماران جوانتر ، ارتباط وجود دارد. در اینجا آنچه پزشکان و محققان در مورد خطر سکته مغزی و ویروس کرونا می دانند در اینجا آمده است. علاوه بر این ، در اینجا علائم هشدار دهنده لخته شدن خون یا سکته مغزی ذکر شده است .(البته این مورد از علائم کرونا نیاز به بررسی گسترده دارد و نمیتوان این موضوع را به قظعیت گفت)

 شما با چشم صورتی از خواب بیدار شدید

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، عفونت چشم صورتی یا ملتحمه ممکن است نشانه ویروس کرونا باشد ، اما این بسیار نادر است. آنها توصیه می کنند که اگر دچار صورتی چشم شدید ، نگران نباشید. آکادمی پیشنهاد می کند: “با چشم پزشک خود تماس بگیرید تا به او اطلاع دهد و دستورالعمل های مراقبت او را دنبال کند.”

علامت هایی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید
علامت هایی که نشان میدهد شما قبلا کرونا گرفته اید

توصیه پایانی درباره ویروس کرونا:

نزدیک به ۲ سال است که همه دنیا با بیماری واگیرداری به اسم کرونا در حال میارزه است.در این میان رخدادهای غم انگیزی همچون مرگ عزیزانمان را به واسطه ابتلا به این بیماری دیده ایم که برایمان دردناک و زجرآور بوده است اما با کشف واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورهای مختلف امیدهای بسیاری برای فائق آمدن بر این بیماری جهانی ایجاد شد.

خوشبختانه در کشور عزیز ما ایران هم به همت نخبگان پزشکی توانستیم واکسن را تولید کرده و در اختیار اقشار مردم قرار دهیم . حالا باید همه ما شک ها و تردیدها را کنار گذاشته و برای اتمام این دوران غم بار و خسته کننده به واکسن چه ایرانی و چه خارجی اعتماد کنیم تا زندگی هایمان به روال عادی خود بازگردد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.