خطر نوشیدنی های شیرین برای قلب

آیا به طور مرتب نوشیدنی های شیرین زیاد می نوشید؟ یک مطالعه نشان می دهد، این می تواند شما را در معرض خطر بیماری های قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی قرار دهد. بهتر است مراقب باشیم روزانه چه مقدار قند وارد بدنمان می شود. یکی از بزرگترین مقصرهایی که شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار می دهد، نوشیدنی های شیرین شده است!

انها ممکن است خوشمزه باشند، اما به طور بالقوه بر سلامت شما تأثیر می گذارند. یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن دو لیتر یا بیشتر نوشیدنی های شیرین می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم به نام فیبریلاسیون دهلیزی شود و این تنها عارضه جانبی نوشیدنی های شیرین نیست.

نوشیدنی های شیرین چیست؟

نوشیدنی های شیرین، نوشیدنی هایی هستند که برای شیرین کردنشان شکر یا شیرین کننده اضافه کرده اند. برخی از این نوشیدنی ها عبارتند از نوشابه، نوشیدنی های میوه ای و چای شیرین. این نوشیدنی‌ها می‌توانند گازدار یا معمولی باشند و اغلب به دلیل طعم شیرینشان از آنها لذت می‌برند، اما ممکن است حاوی کالری اضافی نیز باشند و در صورت مصرف بیش از حد به مشکلات سلامتی کمک کنند.

عوارض جانبی شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی در غذاها و نوشیدنی ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

فیبریلاسیون دهلیزی عارضه جانبی نوشیدن نوشیدنی های شیرین است

زمانی که شکر بیش از حد مصرف شود، می تواند برای سلامتی مضر باشد. مطالعه انجمن قلب آمریکا نشان داد که نوشیدن دو لیتر یا بیشتر در هفته از نوشیدنی های مصنوعی شیرین شده خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را در افرادی که چیزی نمی نوشند تا ۲۰ درصد افزایش می دهد. فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که زمانی اتفاق می‌افتد که قلب شما خیلی سریع، خیلی آهسته یا به‌طور نامنظم می‌زند.

در حالی که نوشیدن نوشیدنی های شیرین می تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد، محققان نمی توانند نتیجه بگیرند که کدام نوشیدنی خطر را بیشتر از نوشیدنی دیگر دارد. زنان جوان بیشتر نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی مصرف می کردند و مردان جوان بیشتر نوشیدنی های شیرین شده با قند مصرف می کردند. این مطالعه نشان داد افرادی که نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های شیرین‌شده مصنوعی بیشتری مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های شیرین طبیعی مصرف می‌کردند احتمال بیشتری برای دریافت کل قند داشتند.

افرادی که نوشیدنی های شیرین مصنوعی بیشتری مصرف می کردند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند. سیگاری‌هایی که بیش از دو لیتر در هفته نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشیدند نیز ۳۱ درصد بیشتر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی بودند.

 

 

عوارض جانبی شیرین کننده های مصنوعی

 فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

فیبریلاسیون دهلیزی (AFib)، نوعی آریتمی قلبی، بر نحوه ضربان قلب شما تأثیر می گذارد. AFib بر هماهنگی بین حفره‌های فوقانی و حفره‌های تحتانی قلب تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که ضربان قلب شما خیلی آهسته یا خیلی سریع باشد. طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حتی می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد.

علائم فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

بهترین راه برای درمان هر بیماری این است که علائم آن را بشناسید و در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنید. در اینجا علائم این بیماری وجود دارد که باید بدانید:

ضربان قلب نامنظم
سبکی سر
خستگی مفرط
تپش قلب
تنگی نفس
درد قفسه سینه

نوشیدن دو لیتر نوشیدنی شیرین می تواند شما را در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی قرار دهد که یک مشکل خطرناک قلبی است که می تواند منجر به عوارض متعددی از جمله سکته مغزی و حتی مرگ شود. بهتر است نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های سالم جایگزین کنید تا سلامت قلب و همچنین سلامت کلی خود را کنترل کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.