قد بلندترین حیوانات چه حیواناتی هستند؟

در این مطلب جالب و سرگرم کننده میخواهیم شما را با بلندترین حیوانات آشنا کنیم . به نظر شما چه حیواناتی از همه قد بلندتر هستند؟ احتمالا همه شما زرافه را حدس میزنید اما ما در این لیست ۹ حیوان قدبلند دیگر را هم به شما معرفی خواهیم کرد. آنها بر اساس میانگین قد در حالت ایستاده هستند،  بنابراین نهنگ ها طبق این تعریف مستثنی هستند. از آنجایی که رتبه بندی فقط شامل حیوانات زنده می شود، انتظار دایناسورها را هم نداشته باشید. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که کدام جانوران قدبلندترین موجودات روی این سیاره هستند.

قد بلندترین حیوانات

زرافه

زرافه – بلندترین حیوانات جهان
ارتفاع ایستاده: تا ۶ متر / ۲۰ فوت
زیستگاه طبیعی: جنوب صحرای آفریقا

جای تعجب نیست که زرافه در حالت ایستاده بلندترین حیوان زنده جهان است. زرافه‌های نر می‌توانند تا ۶ متر یا تقریباً ۲۰ فوت اندازه داشته باشند، اما با قد ۵٫۲ متر یا ۱۷ فوت، زرافه‌های ماده نیز از هر حیوان زمینی دیگر اعم از نر یا ماده بلندتر هستند. زیستگاه طبیعی زرافه شامل مناطق مختلفی در سراسر جنوب صحرای آفریقا است.

 فیل آفریقایی

فیل بزرگ آفریقایی – حیوانات بلند قد
قد : تا ۴ متر / ۱۳ فوت
زیستگاه طبیعی: جنوب صحرای آفریقا

فیل آفریقایی (نر) با قد ایستاده تا ۴ متر یا حدود ۱۳ فوت در رتبه دوم قرار دارد. فیل آفریقایی را نباید با فیل هندی اشتباه گرفت که قد آن بسیار کوچکتر است. نیازی به گفتن نیست که فیل آفریقایی آفریقا، به ویژه نیمه جنوبی این قاره را خانه طبیعی خود می نامد.

 ببر سیبری

قد : تا ۳٫۷ متر / ۱۲ فوت
زیستگاه طبیعی: جنوب شرقی روسیه

ممکن است از دیدن ببری در جایگاه سوم متعجب شوید، اما این حقیقت دارد: ببر سیبری (نر) با ایستادن روی دو پا، می‌تواند به ارتفاع ۳٫۷ متر یا حدود ۱۲ فوت برسد. این نه تنها ببر سیبری را بلندترین ببر بلکه بلندترین گربه را نیز می سازد. متأسفانه، این روزها ببرهای سیبری زیادی باقی نمانده و در چند دهه آینده به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند. اما زیستگاه طبیعی آنها به وضوح در سیبری، به طور خاص در جنوب شرقی ترین لبه سیبری و روسیه است.

شیر یکی از بلندترین حیوانات جهان

قد: تا ۳٫۶ متر / ۱۱٫۸ فوت
زیستگاه طبیعی: ندارد

هرگاه یک شیر نر یک ببر ماده را دوست داشته باشد و با او تولید مثل کند، یک لایگر متولد می شود. این فرزندان دورگه عملا می توانند به قد ببر سیبری رشد کنند. قد لایگرهای نر به ۳٫۶ متر یا ۱۱٫۸ فوت می رسد. هیچ نمونه شناخته شده ای از زندگی لایگرها در طبیعت وجود ندارد، به این معنی که آنها را می توان منحصراً در باغ وحش های مختلف یا پارک های سافاری در سراسر جهان مشاهده کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

خرس قطبی

قد: تا ۳٫۵ متر / ۱۱٫۵ فوت
زیستگاه طبیعی: دایره قطب شمال (گرینلند، شمال روسیه، شمال کانادا)

همه انواع خرس ها به طور کلی متعلق به بلندترین حیوانات زمینی هستند، اما خرس قطبی بلندترین خرس در بین همه آنهاست. خرس های قطبی بالغ نر می توانند تا ۳٫۵ متر یا حدود ۱۱٫۵ فوت اندازه بگیرند. خرس های قطبی از نظر طبیعت منحصراً در دایره قطب شمال زندگی می کنند که شامل گرینلند و همچنین بخش هایی از کانادا و روسیه است.

 فیل آسیایی

قد: تا ۳٫۴ متر / ۱۱٫۳ فوت
زیستگاه طبیعی: جنوب آسیا (عمدتاً هند) و آسیای جنوب شرقی

فیل‌های آسیایی کوچک‌تر از پسرعموهای آفریقایی خود هستند، اما با این وجود، قد ایستاده‌شان تا حدود ۳ و نیم متر یا بیش از ۱۱ فوت است. در میان سه زیرگونه فیل های آسیایی، فیل هندی بلند قدترین شناخته شده است.

ببر بنگال

ببر بنگال تا حدودی کوچکتر از ببر سیبری، اما هنوز هم بلندتر از سایر زیرگونه های ببر، ببر بنگال می آید. طول سر و بدن ببرهای بنگال تا ۳٫۱ متر یا ۱۰٫۵ فوت است.

گوزن

قد : تا ۳٫۱ متر یا ۱۰٫۲ فوت
زیستگاه طبیعی: در درجه اول اروپای شمالی و آمریکای شمالی (به ویژه در کانادا)، همچنین بخش هایی از اروپای شرقی و بخش هایی از اروپای مرکزی

اگر شاخ‌های آن‌ها را هم در نظر بگیری، گوزن‌ها نیز جزو ۱۰ بلندترین جانوران خشکی در سیاره ما هستند. گوزن ها در ارتفاع ایستاده می توانند تا بیش از ۳ متر (۱۰٫۲ فوت) رشد کنند.

 خرس گریزلی

قد: تا ۲٫۹ متر / ۹٫۵ فوت
زیستگاه طبیعی: آمریکای شمالی (عمدتاً کانادا)

کوچکتر از پسر عموی قطبی خود، اما هنوز هم در میان بلندترین حیوانات جهان، خرس گریزلی است. خرس آمریکای شمالی را می توان در ارتفاع تقریباً ۳ متری (حدود ۹ و نیم فوت) اندازه گیری کرد.

 شترمرغ

ارتفاع ایستاده: تا ۲٫۸ متر / ۹٫۲ فوت
زیستگاه طبیعی: جنوب صحرای آفریقا

شاید غافلگیر کننده ترین عضو رتبه بندی قد بلندترین حیوانات همین شترمرغ باشد.

2/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.