فواید بسیار خوب بخار برای موها چیست؟

بخار یک تکنیک عالی برای مراقبت از پوست است اما چگونه بر موها تأثیر می گذارد؟ متخصص پوست اثر بخار روی موهای شما را آشکار می کند.بخار مو بخار می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

مراقبت از موهای شما مستلزم صبر ، روال معمول و درک نوع مو و الزامات مربوط به آن است. در حالی که طیف گسترده ای از محصولات ، رژیم ها و تکنیک ها در دسترس هستند ، می توانید بخار دادن به موها را نیز انتخاب کنید.

بخار روشی عالی برای پاکسازی و باز شدن منافذ پوست است که به از بین بردن هرگونه تجمع آلودگی و شل شدن پوست سر کمک می کند. علاوه بر این ، بخار گردش خون را افزایش می دهد زیرا ترکیبی از بخار گرم و افزایش تعریق باعث گشاد شدن رگ های خونی شده و جریان خون را تقویت می کند که موهای شما را تغذیه می کند.

 برای درک بهتر اینکه بخار چه کاری می تواند برای موها انجام دهد ، با دکتر سواتی موهان ،متخصص پوست صحبت کردیم.

فواید بخار برای موها

دکتر موهان به ما اطلاع داد که بخار می تواند مزایای مختلفی برای موهای ما داشته باشد و سه مورد از آنها را برای ما برجسته کرد:

رطوبت رسانی:

او گفت که بخار دادن به مرطوب کردن و آبرسانی مجدد موهای خشک کمک می کند. این واقعیت که موهای خشک ساییده ، نامرتب و کسل کننده به نظر می رسند تنها بخشی از این مشکل است. با گذشت زمان ، می تواند منجر به شکاف انتهایی ، شکنندگی شود. بخار به موهای شما رطوبت اضافه می کند ، از خشکی جلوگیری می کند ، تیرگی را کاهش می دهد و از آسیب های بیشتر جلوگیری می کند.

تغذیه:

دکتر موهان به ما توضیح داد که بخار جذب مواد مغذی را افزایش می دهد که ما از سرم و روغن مو استفاده می کنیم. بخارپز با باز شدن منافذ ، جذب محصولات مراقبت از مو (بدون نسخه و خانگی) را تسهیل می کند و برای پوست سر و ساقه مو مفید است و تاثیر محصولات مراقبت از مو را موثرتر می کند.

گردش خون:

او اهمیت بخار را برای بهبود گردش خون در ناحیه پوست سر به ما نشان داد. بخار به دلیل استفاده از تجمع گرما و رطوبت در گشاد شدن عروق خونی کمک کرده و گردش خون را افزایش می دهد. این امر باعث می شود که فولیکول های مو قوی و سالم بمانند.

در حالی که بخار باید به طور ایده آل توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای انجام شود ، ممکن است از تکنیک حوله در خانه نیز استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک حوله کوچک و یک کلاه دوش است.

مرحله ۱: موهای خود را جمع کنید و کلاه دوش بگذارید.

مرحله ۲: یک حوله را در آب گرم فرو کنید و آب اضافی آن را بیرون بکشید. این کار باعث می شود آب داغ نتواند پوست شما را بسوزاند.

مرحله ۳: حالا ، حوله را روی کلاه دوش قرار دهید.

مرحله ۴: آن را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.

در پایان ، بخار می تواند برای سلامت موهای شما مفید باشد!

بخار موها

رشد موها با برگ کاری

برگ کاری و لیموترش چیزی فراتر از غذای اصلی در آشپزخانه هستند! روغن موی خانگی ساخته شده از برگ کاری و لیمو می تواند به رشد مو کمک کند.

آیا بدنبال محافظت از موهای خود در برابر ریزش مو و افزایش حجم آن هستید؟ اگر بله ، پس دیگر به دنبال آن نباشید زیرا آنچه شما نیاز دارید روغن مو است که از مواد طبیعی تهیه شده است و می تواند به شما در مبارزه با مشکلات رایج مانند ریزش مو ، شوره و تیرگی کمک کند.

روغن مویی که در خانه تهیه می شود اطمینان می دهد که با استفاده از موادی که مناسب نیازهای شما هستند ، مناطق مشکل دار را هدف قرار می دهید. بنابراین ، اگر می خواهید رشد موهای سالم را تقویت کرده و شوره سر را کاهش دهید ، یک روغن موی ساخته شده از برگ کاری و لیمو می تواند به شما کمک کند.

برگ های کاری (kadi patta) دارای مزایایی برای موهای ما هستند ، زیرا حاوی ترکیبی به نام آلکالوئیدهای کاربازول هستند که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی شناخته شده اند. این خواص به دفع عفونت و شوره سر کمک می کند و قدرت موهای شما را افزایش می دهد. همچنین حاوی پروتئین ، ویتامین B و C و بتاکاروتن است که از نازک شدن موها جلوگیری کرده ، باعث رشد موها و کاهش تیرگی مو می شود.

به طور مشابه ، فواید لیمو فراتر از طعم دادن به غذا است. سرشار از ویتامین C ، منیزیم ، کلسیم ، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است. این مشخصات تغذیه ای با تقویت فولیکول های مو ، قوی شدن موها ، مقابله با شوره ایجاد کننده قارچ و مبارزه با عفونت های پوست سر کمک می کند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله درماتولوژی بالینی و زیبایی ، ویتامین C نقش مهمی در چرخه طبیعی فولیکول مو دارد و باعث رشد مو می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چیزی درباره سندرم موی بد بو شنیده اید؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه روغن رشد دهنده مو خانگی

در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

برگ کاری تازه یا خشک شده

اسانس لیمو

روغن نارگیل ذوب شده

مرحله ۱: در یک ظرف شیشه ای تمیز ، روغن نارگیل بریزید و سپس برگ های کاری خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله ۲: در مرحله بعد ، چند قطره اسانس لیمو به آن اضافه کنید. از مقدار اسانس زیاده روی نکنید. اسانس رقیق نشده می تواند باعث تحریک پوست شود. یک شب در مکانی تمیز و خشک نگهداری شود.

مرحله ۳: برگها را صاف کرده و روغن را فیلتر کنید.

روغن موهای شما اکنون آماده است!

نحوه استفاده از روغن مو برای نتایج مطلوب:

مرحله ۱: یک قاشق چایخوری روغن بردارید و آن را روی پوست سر خود بریزید.

مرحله ۲: روغن را کاملاً در سر و تمام طول موهای خود ماساژ دهید.

مرحله ۳: روغن را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بگذارید و سپس آن را با شامپو بشویید.

 به یاد داشته باشید که ماندگاری این روغن مو حداقل ۵-۶ ماه در مکان خشک است.

حداقل یک یا دو بار در هفته از این روغن مو برای رشد مو استفاده کنید. نتایج را فقط پس از استفاده منظم خواهید دید! دیگر صبر نکنید و این برگ کاری و روغن موی لیمو را به یک وسیله مکرر در روال مراقبت از موهای خود تبدیل کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.