عوارض نادر لیزر موهای زائد چیست؟

درمان های لیزری، از لیزر موهای زائد گرفته تا بازسازی پوست و کاهش رنگدانه ها، عموماً روش های بسیار ایمن هستند اما هنگامی که توسط یک تکنسین آموزش دیده ارائه می شود، درمان های لیزری راه حل های طولانی مدتی را برای نگرانی های پوستی مانند مشکلات رنگدانه ها و همچنین حذف موهای زائد و غیره ارائه می دهند. با این حال، مانند هر درمان دیگری، عوارض جانبی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که ممکن است رخ دهد و درک اینکه عوارض لیزر موهای زائد چه هستند می تواند به شما در تشخیص زودهنگام علائم یک مشکل کمک کند.

عوارض جانبی لیزر درمانی

عوارض جانبی لیزر درمانی، چه لیزر موهای زائد یا درمان های پوستی، معمولاً ماهیت جزئی دارند. زمانی که درمان شما توسط یک پزشک متخصص انجام می شود، معمولاً غیرمعمول هستند و اگر رخ دهند، معمولاً به راحتی قابل حل هستند.

قرمزی – قرمزی جزئی معمولاً یک عارضه جانبی بی ضرر لیزر درمانی است که ممکن است به سرعت از بین برود یا در موارد شدید تا چند ماه ادامه یابد.

خارش خفیف – پوست تحت درمان ممکن است متورم و خارش داشته باشد، معمولاً در مواردی که شرایط پوستی قبلی با درمان تشدید شده است.

تغییرات رنگدانه – در برخی موارد، ممکن است تغییراتی در رنگدانه‌های ناحیه تحت درمان، از جمله تیره شدن یا روشن شدن آن ناحیه را تجربه کنید. این معمولا در افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند بیشتر دیده می شود. بسته به نوع لیزر مورد استفاده، این ممکن است موقتی یا یک عارضه جانبی طولانی مدت باشد.

پوسته پوسته شدن – پوسته پوسته شدن یک عارضه جانبی جزئی، اما اغلب ناخوشایند و ناامیدکننده لیزر درمانی است که در صورت عدم مراقبت موثر، ممکن است منجر به زخم یا دلمه شود. درمان پوست مانند آفتاب سوختگی، با مرطوب کننده ها و دور نگه داشتن آن از نور خورشید، می تواند از بدتر شدن پوسته پوسته یا ایجاد زخم جلوگیری کند.

آسیب چشم – در حالی که یک متخصص واجد شرایط و به خوبی آموزش دیده تمام مراقبت ها را برای ایمن نگه داشتن مشتری خود انجام می دهد، محافظت برای محافظت از چشم ها در برابر هر گونه آسیب احتمالی بسیار مهم است. لیزرهای استفاده شده قدرتمند هستند و هر گونه خطا، به ویژه هنگام کار روی صورت، می تواند باعث آسیب شود.

عفونت جزئی – لیزر درمانی به طور موثری فولیکول‌های مو را آسیب می‌زند و از بین می‌برد، که در صورت عدم مراقبت مناسب، خطر عفونت را در پی دارد. شما باید این ناحیه را به عنوان زخم درمان کنید، از جمله تمیز نگه داشتن آن و استفاده از مرطوب کننده ها برای جلوگیری از خشکی.

بهترین روتین مراقبت از پوست در زمستان

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد

در حالی که عوارض جانبی غیرمعمول هستند و اغلب به خودی خود یا با کمک درمان های ساده برطرف می شوند، برخی از عوارض جانبی نادر وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا میشوید. از سوختگی و تاول گرفته تا عفونت و عوارض روی پلک، در اینجا برخی از عوارض جانبی نادر آورده شده است:

سوختگی و تاول :

اگر لیزر موهای زائد یا درمان های لیزری به درستی انجام نشود، ممکن است در معرض خطر سوختگی و تاول باشید. بسته به نوع پوست و سایر بیماری‌های زمینه‌ای، ممکن است گاهی اوقات هنگام درمان توسط یک پزشک مجرب و آموزش دیده رخ دهند، اما این اتفاق نادر است. درمان‌های لیزری از لیزر با حرارت بالا برای شکستن رنگدانه یا فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند، بنابراین برای جلوگیری از سوختگی و اثرات گرما بر روی پوست، پزشکان ممکن است قبل از درمان از یک دستگاه خنک‌کننده استفاده کنند.

جای زخم :

جای زخم یک عارضه جانبی بسیار نادر لیزر درمانی است، با این حال اشتباهات یا استفاده نادرست از دستگاه لیزر می تواند منجر به زخم شود. مراقبت های بعد از نادرست نیز می تواند منجر به جای زخم شود، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های مراقبت های بعد از ارائه شده توسط پزشک خود را دنبال کنید.

 

عوارض نادر لیزر موهای زائد چیست؟
عوارض نادر لیزر موهای زائد چیست؟

عفونت عمده :

فونت‌های جزئی شایع نیستند، و عفونت‌های بزرگ حتی نادرتر هستند، هرچند ناشناخته نیستند. گرمای لیزر می تواند عفونت های زمینه ای مانند ویروس تبخال (که باعث تبخال می شود) را تشدید کند. هنگامی که پوست به‌طور نامناسبی پس از درمان مراقبت نمی‌شود، یا در جایی که سوختگی‌ها رخ داده و درمان نمی‌شوند، عفونت عمده نیز ممکن است رخ دهد.

اکتروپیون :

اکتروپیون چرخش پلک است و این می تواند توسط استفاده کننده از لیزر نزدیک به پلک پایین ایجاد شود. این یک عارضه جانبی نادر است.

تغییر در بافت پوست :

اگر اخیراً از تخت برنزه استفاده کرده‌اید یا زمان زیادی را برای برنزه کردن زیر نور خورشید سپری کرده‌اید، ممکن است در معرض خطر تغییرات بافت پوست پس از درمان با لیزر باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.