عجیب ترین فوبیاها که وجود دارند و شاید شما ندانید!!!!

فوبیا چیست؟ فوبیا یک ترس غیرقابل کنترل، غیرمنطقی و پایدار از یک شی، موقعیت یا فعالیت خاص است. این ترس می تواند به قدری طاقت فرسا باشد که فرد ممکن است تمام تلاش خود را برای اجتناب از منبع این ترس انجام دهد. یک پاسخ می تواند حمله پانیک باشد. این یک ترس ناگهانی و شدید است که چند دقیقه طول می کشد و زمانی اتفاق می افتد که خطر واقعی وجود نداشته باشد.ممکن است فکر کنید که از قبل فوبیای عجیب و غریب می شناسید، اما این لیست از عجیب ترین فوبیاها شما را شگفت زده می کند .

عجیب ترین فوبیاها در بین مردم

ترس از بودن با خویشاوندان

بسیاری از ما زمانی که با اقوام خود هستیم، عصبانیت یا ناهنجاری را تجربه می کنیم. با این وجود، افراد مبتلا به syngenesphobia ترس از خویشاوندان دارند. به جز وجود دلایل کافی برای داشتن این ترس ها، توصیه می شود و ارزش آن را دارد که از متخصصان کمک بگیرید تا این نوع فوبیا را کاهش دهید و به رابطه خود با نزدیکان خود کمک کنید. به گفته کارشناسان، این ممکن است برای سلامتی شما نیز مفید باشد زیرا داشتن پیوند قوی با خانواده ممکن است به افزایش امید به زندگی کمک کند.

عجیب ترین فوبیاها مثل هلیوفوبیا

نور خورشید برای انسان ضروری است و فوایدی مانند محافظت از استخوان ها و تقویت خلق و خوی ما را به همراه دارد. متأسفانه برخی از افراد از یک بیماری نادر به نام هلیوفوبیا یا ترس از نور خورشید رنج می برند. نه تنها نور خورشید به هلیفوبیک ها وحشت و اضطراب شدیدی می دهد، بلکه آنها نیز از نورهای روشن پریشانی را تجربه می کنند. اغلب اوقات، ترس با نگرانی شدید در مورد تأثیرات مضر خورشید مرتبط است. متأسفانه، دور ماندن از نور خورشید یک کار غیرممکن است مگر اینکه بخواهید مادام العمر در خانه با پنجره هایی که پرده های ضخیم دارند زندگی کنید که تقریبا غیر ممکن است.

 ژلیوفوبیا

مطالعات متعدد تحقیقاتی نشان داده است که خنده با بهبود سلامت روان، پیوندهای اجتماعی و شرایط خوب برای سلامتی ما مفید است، بنابراین  خنده بهترین دارو است. متأسفانه، افرادی هستند که فوبیای خندیدن دارند که به نام ژلیوفوبیا شناخته می شود. آنها می توانند از بودن با افراد خندان یا صرفاً از خندیدن مضطرب شوند. برخی از مطالعات نشان می دهد که دلایل این فوبیا می تواند خندیدن در شرایط یا موقعیت های نامناسب و خنده مسخره کننده توسط افراد دیگر باشد.

عجیب ترین فوبیاها مثل ابلوتوفوبیا

ترس از شستن و حمام رفتن در کودکان رایج است. با این حال، این وضعیت نادر در بزرگسالان هم وجود دارد. آبلوتوفوبیا ترس از حمام و شستن است. این ممکن است پوچ به نظر برسد، اما برخی افراد تنها با فکر کردن به دوش گرفتن، وحشت را تجربه می کنند. اگرچه حذف گهگاهی دوش گرفتن فوایدی دارد، مانند کمک به حفظ باکتری‌های خوب و روغن‌های طبیعی که به جلوگیری از بیماری‌ها و محافظت از پوست شما کمک می‌کند، اما انجام ندادن آن به عنوان یک عادت منظم ممکن است بر زندگی اجتماعی و سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد.

آراکی بوتیروفوبیا

اگرچه این یک وضعیت تهدید کننده زندگی نیست، اما این لیست از فوبیاهای عجیب و غریب بدون آراکی بوتیروفوبیا یا ترس از چسبیدن کره بادام زمینی روی سقف دهان کامل نخواهد بود. کره بادام زمینی یک ضرورت در رژیم غذایی ما نیست، اما افرادی که چنین فوبیایی دارند مزایای کره بادام زمینی مانند کاهش کلسترول را از دست خواهند داد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “شما هم از آمپول می ترسید؟ این مقاله را بخوانید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 عجیب ترین فوبیاها مانند Deipnophobia

در حالی که چندین نفر یک شکل رایج از فوبیای اجتماعی را تجربه می کنند، از طرف دیگر، deipnophobia مشخص تر است و به عنوان ترس از گفتگوی هنگام غذا تعریف می شود. حتی با وجود اینکه ممکن است در برخی مواقع سکوت مطلق هنگام غذاخوردن باعث ناراحتی شود اما سکوت در هنگام  غذا در واقع به هضم غذا کمک می کند.

نئوفوبیا

همه ما این ضرب المثل را شنیده‌ایم که می‌گویند تغییر تنها چیز ثابت در این جهان است، و انسان‌ها از تغییر ناراحت هستند، اما نئوفوبیا چیز دیگری است – ترسی ناهنجار و شدید از تجربه چیزهای جدید. نئوفوبیا نه تنها می تواند بر رفاه و شادی کسانی که این فوبیا دارند تأثیر بگذارد. این ممکن است دلیلی برای از دست دادن تجربیات و فرصت‌هایی باشد که زندگی در حال تغییر است. علاوه بر این، طبق تحقیقات، فشار فیزیکی یا روانی نئوفوبیا ممکن است امید به زندگی را به حداقل برساند.

عجیب ترین فوبیاها – جنیوفوبیا

آیا کسی را می شناسید که ترس غیرقابل تحملی از چانه داشته باشد؟ سپس، شاید آن فرد از جنیوفوبیا یا ترس از چانه رنج می برد. متأسفانه، فوبی‌هایی از سایر قسمت‌های بدن انسان نیز وجود دارد، مانند کایروفوبیا (ترس از دست) و جنوفوبیا (ترس از زانو). با توجه به اثرات ناخوشایندی که می تواند داشته باشد، مانند ایجاد مشکل در تعاملات اجتماعی، توصیه می شود برای غلبه بر فوبیا درمان را انجام دهید.

اپتوفوبیا

عجیب ترین فوبیاها

اگر جایزه ای برای آزاردهنده ترین فوبیا وجود داشته باشد، اپتوفوبیا قطعا این جایزه را دریافت خواهد کرد. اپتوفوبیا ترس از باز کردن چشم است. این عمل ساده برای اکثر مردم به آسانی نفس کشیدن به نظر می رسد، اما برای افرادی که اپتوفوبیا دارند این یک کابوس است. خوشبختانه، اگر می توانید این متن را بخوانید، احتمالاً یک اپتوفوبیک نیستید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.