طرز تهیه ۱۰ مدل ماسک صورت با کدو تنبل

امروز با توجه به فصل پاییز و فراوانی کدو تنبل در این فصل تصمیم گرفتیم بهترین ماسک های صورت که با کدو تنبل ساخته و درست میشود را برای شما گردآوری کنیم تا در خانه و به راحتی این ماسک های کدو تنبل را درست تمایید و از فواید بی نظیر آن برای پوست تان لذت ببرید.

بهترین ماسک صورت کدو تنبل

 

 

طرز تهیه 10 مدل ماسک صورت کدو تنبل

 بهترین ماسک صورت کدو تنبل خانگی برای پوست های معمولی

این دستور ماسک کدو تنبل همه منظوره مورد علاقه من است. پوره کدو تنبل پوست را متعادل می‌کند، ماست یونانی به رطوبت می‌افزاید و عسل درخشندگی طبیعی را ارائه می‌دهد. اگر منافذ شما نیاز به سم زدایی دارند، می توانید کمی خاک رس سبز یا بنتونیت اضافه کنید.

۱ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری ماست یونانی
۱ قاشق چایخوری عسل
۱ قاشق چایخوری خاک رس (اختیاری)

مواد را مخلوط کرده و روی صورت، گردن و سینه تمیز بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید. خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت زردچوبه + کدو حلوایی

با این ماسک کدو تنبل که شامل زردچوبه برای کاهش التهاب و روغن درخت چای به عنوان یک مبارزه کننده طبیعی آکنه است، با آکنه و لکه ها مبارزه کنید و این ماسک را به انتخابی عالی برای شفافیت پوست تبدیل می کند.

۱ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
۱ قاشق چایخوری عسل خام
۱-۲ قطره روغن درخت چای

همه مواد را با هم ترکیب کنید. به صورت و گردن بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

هشت درمان خانگی که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند

دستور العمل ماسک پوره کدو حلوایی آبرسان

با این ماسک کدو حلوایی پوست خشک خود را تغذیه کنید. آووکادو چربی های سالمی را برای بازسازی و احیای پوست خشک ارائه می دهد. یا روغن جوجوبا را امتحان کنید تا پوست شما شاداب و جوان به نظر برسد. روغن ویتامین E را برای مبارزه با علائم پیری از جمله خطوط ریز و چین و چروک اضافه کنید.

۱ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری آووکادوی له شده یا ۱-۲ قاشق چایخوری روغن جوجوبا
۲-۳ قطره روغن ویتامین E

همه مواد را با هم ترکیب کنید. به صورت و گردن بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

 ماسک صورت کدو تنبل برای محو کردن لکه های پیری

اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در کدو تنبل، گردش سلولی را افزایش داده و رنگ پوست را یکدست می کند. به علاوه، ویتامین C موجود در آن از تولید ملانین جلوگیری می کند و از ایجاد لکه های جدید پیری جلوگیری می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث لایه برداری و بهبود گردش سلولی می شود.

۱ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری ماست ساده
چند قطره عصاره شیرین بیان
۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پخته شده (اختیاری برای لایه بردار ملایم)

مواد را در یک کاسه ترکیب کنید و با هم هم بزنید. روی نواحی دارای لکه های تیره بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود. ۱-۲ بار در هفته تکرار کنید.

اسکراب صورت کدو تنبل برای صاف کردن خطوط ریز

ویتامین C کدو تنبل و بتاکاروتن با هم کار می کنند تا تولید کلاژن را افزایش دهند که به کاهش چین و چروک کمک می کند [منبع]. شکر را اضافه کنید تا لایه برداری ملایمی ایجاد کنید و پوستی نرم و صاف داشته باشید.

۲ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
شکر سفید ۱ قاشق چایخوری
۱ قاشق چایخوری آب لیمو
مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. یک لایه یکنواخت را روی پوست تمیز بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با انگشتان خود ماسک را با حرکات کوچک و دایره ای روی پوست ماساژ دهید. سپس با آب گرم بشویید. هفته ای یکبار استفاده کنید.

 لایه برداری صورت با کدو تنبل و سیب

کدو تنبل دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای آلفا هیدروکسی است که به آرامی لایه برداری می کند و بافت پوست را به طور همزمان بهبود می بخشد . و سیب، یکی دیگر از اجزای عالی فصل پاییز، دارای اسیدهای میوه طبیعی است که به خلاص شدن از شر سلول های پیر پوست کمک می کند.

½ سیب
¼ فنجان پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱-۲ قاشق غذاخوری شیر
داش دارچین

سیب را پوست گرفته و خرد کنید. آن را با کدو حلوایی در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. عسل و شیر را به آن اضافه کنید.

روی صورت و گردن خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید و از پوره باقیمانده برای لذت بردن از لاته ادویه کدو تنبل استفاده کنید در حالی که ماسک شما به مدت ۱۵ دقیقه بماند. مخلوط اضافی ماسک را تا ۲ هفته در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید!

ماسک صورت ادویه ای کدو تنبل لایه بردار

ارد بادام یک لایه بردار خوب است که پوست های مرده را از بین می برد در حالی که روغن های طبیعی آن عناصر مرطوب کننده و ضد پیری را برای ترکیب فراهم می کند . کمی احتیاط کنید، اگر برای این دستور غذای بادام را خودتان درست می‌کنید، حتما آن را آسیاب کنید تا قوام بسیار خوبی داشته باشد زیرا ممکن است تکه‌های بزرگ پوست را خراش دهد.

و بالاخره ادویه های بهشتی. ترکیب دارچین برای پاکسازی و ضد عفونی کردن ، جوز هندی برای کاهش التهاب، و زنجبیل به عنوان یک ضد میکروبی برای درمان لکه ها و کاهش جای زخم، این ترکیب زیبا یک متحد قدرتمند در مبارزه برای صاف و شفاف نگه داشتن پوست شما است. .

¼ فنجان پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری آرد بادام ریز آسیاب شده
½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
¼ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. هر گونه آرایش را پاک کنید و صورت خود را کاملا بشویید. ماسک را با انگشتان خود روی تمام صورت خود (و اگر دوست دارید گردن) بمالید و با حرکات آرام و دایره ای روی آن پخش کنید.

بنشینید و استراحت کنید و بگذارید مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جادوی خود را اعمال کنند. سپس ماسک را با آب گرم و یک دستمال نرم بشویید.

 ماسک صورت آنزیم دار کدو تنبل

با استفاده از این ماسک میوه ای طبیعی، پوست ضعیف را احیا کنید. پوره کدو تنبل، آب آناناس و پوره پاپایا همگی دارای آنزیم های لایه بردار هستند که سلول های مرده پوست را از بین می برند. شکر قهوه ای یک عنصر لایه برداری فیزیکی ملایم اضافه می کند و پوست شما را درخشان و احیا می کند.

۱ قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل
۱ قاشق غذاخوری آب آناناس
۱ قاشق غذاخوری پوره پاپایا
½ قاشق چایخوری شکر قهوه ای

همه مواد را با هم ترکیب کنید. به صورت و گردن بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

درمان لکه ها با دانه کدو تنبل

 

درمان لکه ها با دانه کدو تنبل

روی موجود در دانه کدو تنبل به کنترل تولید روغن و تسکین التهابی که باعث قرمزی می شود کمک می کند . مقداری خمیر دندان دانه ها را روی پوست نگه می دارد و همچنین به عنوان یک قابض عمل می کند.

۱ قاشق غذاخوری دانه کدو تنبل
خمیر دندان

دانه ها را به صورت پودر ریز خرد کنید. یک قاشق چای خوری از پودر را با مقداری خمیر دندان مخلوط کرده و روی لکه ها قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک صورت کدو تنبل آسان برای کوچک کردن منافذ

استفاده موضعی از کدو تنبل به لایه برداری پوست برای باز کردن منافذ کمک می کند. برای کاهش قرمزی عسل ضد التهابی اضافه کنید [منبع].

۱ قاشق چایخوری پوره کدو تنبل
۱ قاشق چایخوری عسل

مواد را با هم مخلوط کرده و روی لکه ها بمالید. یا در تمام نواحی دارای منافذ بزرگ مانند بینی، پیشانی و گونه ها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب بشویید. ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.

 

 

نکته های مهم برای تهیه ماسک کدو تنبل

نکته های مهم برای تهیه ماسک کدو تنبل

در صورت امکان از پوره کدو تنبل تازه به جای کنسرو استفاده کنید. کدو تنبل تازه حاوی آنزیم ها و مواد مغذی فعال تری است. برای این منظور به سادگی یک کدو تنبل کوچک را بپزید و له کنید. اما اگر از کنسرو استفاده می کنید، مطمئن شوید که ۱۰۰ درصد کدو تنبل (و ترجیحا ارگانیک) است.

از ادویه جات برای پوست های حساس صرف نظر کنید: اگر پوست حساسی دارید، از افزودن ادویه هایی مانند دارچین و جوز هندی خودداری کنید، زیرا می توانند تحریک کننده باشند. برای داشتن ماسک ملایم تری روی کدو تنبل، عسل و ماست تمرکز کنید.

تست : قبل از استفاده از ماسک روی تمام صورت خود، یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست خود، مانند مچ دست داخلی یا کنار گردن خود انجام دهید تا از وجود هرگونه واکنش آلرژیک یا تحریک بررسی شود.

از قبل تمیز کنید: همیشه با یک صورت تمیز شروع کنید. قبل از استفاده از ماسک از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن آرایش، آلودگی یا روغن استفاده کنید. این اجازه می دهد تا مواد مغذی ماسک بهتر نفوذ کنند.

ماسک را روی گردن + سینه بمالید: ماسک را به طور یکنواخت در سراسر صورت خود بمالید و از پوست ظریف اطراف چشم خودداری کنید. همچنین می توانید برای درمان کامل آن را روی گردن و سینه خود بمالید. بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه بشویید.

زیاده روی نکنید: یک یا دو بار در هفته از ماسک کدو تنبل استفاده کنید تا از لایه برداری بیش از حد و تحریک احتمالی پوست جلوگیری کنید. لایه برداری مکرر می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد.

محافظت در برابر آفتاب را به خاطر بسپارید: پس از استفاده از هر ماسک لایه بردار از جمله ماسک کدو تنبل، حتما قبل از بیرون رفتن در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست لایه برداری شده بیشتر در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.