۸ روش اثبات شده برای جوان و سالم نگه داشتن پوست

با افزایش سن مشاهده خطوط ریز ، چین و چروک و افتادگی روی پوست طبیعی است. اگرچه برای جلوگیری از پیری طبیعی پوست نمی توانید کاری انجام دهید ، اما مراقبت مناسب از پوست می تواند به کند شدن روند کار کمک کند.پیری پوست به طور کلی هنگام بروز زودرس مانند ایجاد علائم پیری در جوانی ، نگران کننده است. این می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند آلودگی ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و حتی استرس رخ دهد.راههای جوان نگه داشتن پوست در زیر آمده است.

با انجام اقدامات محافظتی و پیشگیرانه به راحتی می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و آن را به تعویق بیندازید. در اینجا به شما می گوییم که چگونه پوست خود را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارید.

راههای جوان نگه داشتن پوست

۱- روزانه از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

پوست شما به طور مداوم در معرض اشعه خورشید قرار دارد که حاوی اشعه های مضر UV است. در اثر تماس با پوست ، هر دو اشعه UVA و UVB گونه های اکسیژن واکنشی تولید می کنند ، همچنین به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند ، که می توانند به بافت ها ، چربی ها ، فیبرهای پروتئینی و حتی DNA آسیب برسانند.

علاوه بر این ، این مولکول های اکسیژن فعال می توانند فیبرهای کلاژن پوست شما را تحت تأثیر قرار دهند ، به ویژه در مناطقی که در معرض آفتاب هستند ، مانند گردن ، صورت ، بازوها و دست ها. چنین آسیب هایی می تواند منجر به علائم پیری ،مانند خطوط ریز ، چین و چروک و تغییر رنگ شود.

این پیری زودرس ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب شناخته می شود. همچنین می تواند بر روی پروتئین مو شما تأثیر بگذارد و باعث تغییراتی در بافت مو شود.

جوان نگه داشتن پوست
جوان نگه داشتن پوست

۲-برای جوان نگه داشتن پوست،روزانه پاکسازی کنید ، هفتگی لایه برداری کنید

منافذ پوست محل زندگی فولیکول های مویی است که موهای شما از آنجا منشا می گیرد و همچنین غدد سباسه که روغن های طبیعی آزاد می کنند تا پوست شما را مرطوب و تغذیه کند.

تجمع کثیفی ، روغن ، سلولهای مرده پوست و باکتری در منافذ پوستی معمولاً باعث انسداد می شود. این از تنفس پوست جلوگیری می کند ، خطر عفونت را افزایش می دهد و همچنین منجر به جوش های پوستی می شود.

بنابراین ، تمیز کردن پوست برای از بین بردن آلودگی ها و چربی و جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی ، که در غیر این صورت در نهایت می تواند منجر به ایجاد علائم پیری پوست شود ، بسیار حیاتی است. در حالی که تعداد دفعات شستن صورت در روز به انواع پوست شما بستگی دارد ، به طور کلی توصیه می شود روزانه صورت خود را دو بار تمیز کنید.

به طور خاص ، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید ، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب صورت خود را با استفاده از پاک کننده بشویید. از طرف دیگر ، اگر پوستی نرمال یا خشک دارید ، صورت خود را با استفاده از پاک کننده قبل از خواب و فقط صبح با آب بشویید.

همچنین توجه داشته باشید که لایه برداری صورت هر هفته به اندازه شستن صورت هر روز مهم است. لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد ، پوست شما را صاف ، لطیف و جوان می کند.

۳- یک مرطوب کننده مناسب انتخاب کرده و از ماسک خواب شبانه استفاده کنید

مرطوب سازی پوست یکی از اساسی ترین قسمت های مراقبت از پوست است. پوست را تغذیه می کند و از آن در برابر خشکی ، تیرگی و افتادگی محافظت می کند. مرطوب سازی مطلوب پوست همچنین مانع محافظتی پوست شما می شود و از بروز مشکلاتی مانند عفونت و درماتیت جلوگیری می کند.

پیشنهاد می شود هر زمان که پوست را می شوید ، ترجیحاً وقتی که هنوز کمی مرطوب است ، آن را مرطوب کنید. برای این منظور می توانید از نرم کننده ها یا از مواد مرطوب کننده استفاده کنید که رطوبت را به پوست شما متصل می کند.

همچنین می توانید از مرطوب کننده های ضد آفتاب داخلی یا جوان کننده های پروتئینی استفاده کنید که ترمیم پوست را تقویت می کنند. حتما از مرطوب کننده های غیر تحریک کننده و غیر دارویی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهبهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.

 

۴-برای جوان نگه داشتن پوست،محصولات آرایشی را با دقت انتخاب کنید

شما می توانید محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی را در داروخانه ها و فروشگاه های زیبایی پیدا کنید که بسیاری از آنها برای درمان یک مشکل پوستی یا زیبایی و یا ایجاد جوانی در پوست تبلیغ می شوند.

بسیاری از افراد از چنین محصولاتی از جمله پاک کننده های آرایش ، تونرها ، سرم ها ، مواد شوینده صورت ، روغن های صورت ، مرطوب کننده ها ، ژل های چشم و کرم های دور چشم استفاده می کنند ، فکر می کنند که این باعث سلامت و براق شدن پوست آنها می شود.

بهتر است فقط از آن محصولات و مارک هایی استفاده کنید که توسط متخصصان و متخصصان توصیه می شود. همچنین می توانید از محصولات حاوی مواد اثبات شده علمی مانند ویتامین A ، رتینوئیدها ، ویتامین C ، اسید آزلائیک ، اسید فرولیک ، اسید کوجیک ، فلوریتین و پروگلایسیرین برای مزایای مختلف آنها استفاده کنید.

۵- یوگای صورت را انجام دهید

یوگای صورت با تقویت عضلات صورت ، به محکم شدن فک کمک می کند و از افتادگی پوست ، خطوط ریز و چین و چروک پوست جلوگیری می کند. در حقیقت ، تمرین منظم یوگا در صورت می تواند فوایدی مانند لیفت صورت بدون هزینه و خطرات داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد که تمرینات صورت که به مدت ۲۰ هفته به طور مداوم انجام می شود ، به بهبود پر بودن قسمت زیرین صورت و میانه کمک می کند. اعتقاد بر این است که این تمرینات با تقویت عضله و رشد بافت در گونه ها انجام می شود.

اگرچه شواهد بیشتری برای اثبات کارآیی این تمرینات مورد نیاز است ، اما این تمرینات به بهبود تن عضلات صورت کمک می کنند و بنابراین از علائم پیری پوست جلوگیری می کنند.

یوگای صورت
۶-برای جوان نگه داشتن پوست،استراحت کافی داشته باشید

استراحت و خواب مناسب برای سلامت کلی شما از جمله سلامت پوست ضروری است. یک شب خواب ناکافی می تواند منجر به پف زیر چشم شود و ادامه خواب نامناسب در بسیاری از شب ها می تواند آسیب به پوست شما وارد کند.

در حالی که می خوابید ، پوست خود را ترمیم و جوان می کند و از رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند ، مبارزه می کند. بنابراین ، کمبود خواب می تواند منجر به ایجاد و افزایش علائم پیری زودرس پوست شود. همچنین می تواند بهبودی ناشی از عکسبرداری را به تأخیر بیندازد.

استراحت نامناسب همچنین می تواند شدت آکنه را افزایش دهد. علاوه بر این ، کمبود خواب اغلب در صورت شما دیده می شود ، که می تواند بر تعاملات اجتماعی شما تأثیر بگذارد.

بنابراین ، لازم است هر شب ۷-۸ ساعت بخوابید. همچنین پیشنهاد می شود به پشت بخوابید ، از لمس صورت به بالش خودداری کنید زیرا این کار می تواند رگ های خونی شما را منقبض کرده و در نتیجه گردش خون در پوست صورت شما را کاهش دهد.

۷-یک رژیم غذایی سالم برای پوستی درخشان و جوان تر استفاده کنید

سلامت پوست شما تا حد زیادی بازتاب آنچه مصرف می کنید است. بنابراین ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل چربی ، پروتئین ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر باشد برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

به طور کلی ، برای داشتن پوستی سالم ، درخشان و جوان ، مصرف میوه و سبزیجات بیشتر پیشنهاد می شود. برعکس ، مصرف مقادیر زیاد قند ، کربوهیدرات های تصفیه شده ، غذاهای فرآوری شده یا الکل می تواند روند پیری پوست را تسریع کند.

در روز حداقل ۵ وعده میوه و سبزی مصرف کنید. این نه تنها به بهبود سلامت پوست کمک می کند بلکه از مشکلات پوستی که باعث پیری زودرس می شوند نیز جلوگیری می کند.

سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان که رنگارنگ هستند مانند فلفل دلمه ای ، هویج و گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اینها به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند و بنابراین از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

همچنین ، غذاهای غنی از ویتامین C را که ترمیم و رشد بافت را تقویت می کند ، بیشتر مصرف کنید. غذاهای حاوی ویتامین A یا رتینوئید می توانند رشد سلول را بهبود بخشند و همچنین از پوست شما محافظت می کنند.

پوست درخشان

راههای جوان نگه داشتن پوست

۸- ورزش منظم می تواند به تاخیر انداختن علائم پیری کمک کند

ورزش برای حفظ سلامت عمومی شما امری حیاتی است. این میزان متابولیسم شما را بالا نگه می دارد ، گردش خون را افزایش می دهد ، استرس را کاهش می دهد و از مشکلاتی مانند چاقی ، مشکلات عصبی و اختلالات قلبی عروقی جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، ورزش منظم برای سلامت پوست نیز مفید است. استرس اکسیداتیو و مارکرهای التهابی در بدن را کاهش می دهد در حالی که گردش خون را افزایش می دهد. این اثرات نه تنها از آسیب پوست جلوگیری می کند بلکه باعث افزایش میزان مواد مغذی و اکسیژن به پوست می شود و سلامت پوست را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، ورزش می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد ،بنابراین از عفونت های پوستی جلوگیری می کند. همچنین با بهبود میکرو فلور روده ، که باعث جذب بهتر مواد مغذی می شود ، ایمنی بدن شما را افزایش می دهد.

بنابراین ، در حالی که ورزش پیری پوست را معکوس نمی کند ، می تواند به کاهش علائم پیری مانند افتادگی پوست ، چین و چروک و تغییر رنگ پوست کمک کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.