نحوه استفاده از نور قرمز برای بهبود پوست

نور قرمز که معمولاً به آن تعدیل نوری یا نور درمانی سطح پایین (LLLT) نیز می‌گویند، یک درمان است که ممکن است به بهبود آکنه، خطوط ریز، چین و چروک، آلوپسی و سایر بیماری‌های پوستی و سلامتی کمک کند. از نظر تاریخی، نور قرمز برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم برای درمان اسکار آبله استفاده شد. با این حال، مکانیسم های دقیق درمان با نور قرمز تا همین اواخر به خوبی شناخته نشده بود.

نور قرمز برای پوست چگونه کار میکند؟

درمان با نور قرمز یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از طول موج های سطح پایین نور قرمز یا نزدیک به مادون قرمز (NIR) بر روی بدن یا نواحی بزرگ بدن استفاده می کند. در طول درمان، فوتون‌ها یا واحدهای منفرد نور توسط مولکول‌های حساس به نور در بخشی از سلول‌های پوست جذب می‌شوند. در درمان‌های نور قرمز، این می‌تواند منجر به کاهش التهاب، افزایش ترمیم بافت و بهبود پوست شود.

مزایای احتمالی درمان با نور قرمز برای پوست چیست؟

مزایای احتمالی درمان با نور قرمز برای پوست چیست؟

درمان با نور قرمز یک درمان امیدوارکننده با مزایای احتمالی بسیاری از بهبود ظاهر پوست تا بهبود زخم است. با این حال، از آنجایی که استفاده و مطالعه درمان با نور قرمز نسبتاً جدید است، تحقیقات بیشتری در مورد مزایای بالینی بالقوه آن مورد نیاز است.

درد و التهاب عضلانی را کاهش می دهد

در بررسی مطالعات انجام شده بر روی درمان با نور قرمز و تأثیر آن بر بافت عضلانی، محققان دریافتند نور قرمز ممکن است بتواند بافت عضلانی آسیب دیده را فعال، التیام و بازسازی کند. مطالعات نشان داده‌اند که نور قرمز می‌تواند به افزایش عملکرد ورزشی در ورزشکاران کمک کند، زمانی که به عضلات قبل یا بعد از ورزش داده می‌شود. این بررسی همچنین نشان داد که نور قرمز درمانی ممکن است به افزایش سطح توده عضلانی به دست آمده پس از تمرین و همچنین کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بیوپسی عضلانی کمک کند.

در بررسی مطالعه، تعدادی محدودیت وجود دارد که باید به آن توجه کرد: مطالعات از یک پایگاه داده علمی پزشکی انتخاب و تجزیه و تحلیل شدند، و محققانی که مرور را انجام دادند، تجزیه و تحلیل مقایسه ای انجام ندادند. با این حال، یافته‌ها بسیار امیدوارکننده هستند و نیاز به مطالعه بیشتر برای جوان‌سازی پوست دارند.

درمان با نور قرمز ممکن است ظاهر و بافت پوست را بهبود بخشد

در مطالعه ای که بر روی ۱۳۶ نفر انجام شد، درمان با نور قرمز به وضوح خطوط ریز، چین و چروک، زبری پوست و افزایش تراکم کلاژن را کاهش داد. محققان دریافتند درمان با نور قرمز، درمان ایمن بافت پوست را با میزان رضایت بالای بیماران فراهم می کند. مهم است که توجه داشته باشید این کارآزمایی توسط یک سازنده درمان با نور تامین شده است، بنابراین مطالعات بیشتری مورد نیاز است

مطالعه دیگری شواهدی را نشان داد که از استفاده ایمن و مؤثر درمان با نور قرمز بر روی پوست حمایت می کند. درمان با نور قرمز مسیرهای سیگنالینگ سلولی خاصی را ایجاد می کند که منجر به افزایش ترمیم سلولی می شود، به ویژه در سلول های پوستی هیپوکسیک (سطح پایین اکسیژن) یا تحت استرس. همانطور که سلول ها خود را ترمیم می کنند، این می تواند ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد

درمان با نور قرمز آکنه را بهبود می بخشد

مطالعات نشان می‌دهند که درمان با نور قرمز ممکن است بتواند آکنه را درمان کند.۱ هنگامی که درمان با نور قرمز روی پوست اعمال می‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و گردش کراتینوسیت‌ها را افزایش می‌دهد، رایج‌ترین نوع سلول پوستی که ساختار لایه بالایی پوست ما را می‌سازد. همچنین مطالعات امیدوارکننده ای در مورد درمان آکنه خفیف تا متوسط با ترکیب نور قرمز و نور آبی انجام شده است. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات طولانی مدت نور قرمز بر روی آکنه و استفاده از نور قرمز برای آکنه های شدید مورد نیاز است.

ممکن است چربی بدن را در برخی مناطق کاهش دهد

دستگاه‌های لیزر درمانی با نور قرمز اغلب برای درمان‌های کانتورینگ بدن استفاده می‌شوند که هدف آن کاهش رسوب چربی بدن در بازوها، باسن، ران‌ها و شکم است. با این حال، نتایج بالینی مختلط است، با برخی از مطالعات نتایج قابل توجهی را نشان می دهد و مطالعات دیگر تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد. علاوه بر این، برخی از مطالعات دارای بودجه صنعت یا نقص در روش بودند، بنابراین شواهد بیشتری برای تأیید این مزیت مورد نیاز است.

هشت درمان خانگی که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند

علائم آلوپسی آندروژنیک را بهبود می بخشد

افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (شکل رایج ریزش موی مرتبط با هورمون) نیز ممکن است مزایای قابل توجهی از درمان با نور قرمز داشته باشند.

یک متاآنالیز ۱۱ مطالعه شامل ۶۶۷ نفر نشان داد که درمان با نور قرمز تراکم و ضخامت مو را با کمترین عوارض جانبی بهبود می بخشد. استفاده از درمان به مدت کمتر از یک ساعت در هفته بیشترین تأثیر را داشت. اکثر مطالعات مورد بررسی از نور قرمز در طول موج های ۶۳۰-۶۶۰ نانومتر (nm) استفاده کردند، با این حال برخی از مطالعات از دستگاه های با طول موج دوگانه استفاده کردند.

مطالعات بیشتری مورد نیاز است، زیرا از ۱۱ کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده، ۹ کارآزمایی با بودجه تولیدکننده تامین می‌شد، و در هفت مورد از ۱۱ کارآزمایی، یک یا چند نفر از نویسندگان مطالعه علاقه تجاری مستقیم به دستگاه آزمایش شده داشتند. مطالعه‌ای که بدون تضاد منافع اعلام کرد، تنها مطالعه‌ای بود که داده‌های خودارزیابی شرکت‌کنندگان را گزارش کرد، هیچ تفاوت بالینی معنی‌داری در ادراک تغییر نداشت.

نور قرمز به بهبود زخم کمک می کند

بسیاری از مطالعات روی درمان با نور قرمز اثرات آن را بر بهبود زخم بررسی کرده‌اند. یک مرور از چهار مطالعه شامل ۱۳۱ نفر مبتلا به زخم پای دیابتی نشان داد که درمان با نور قرمز نتایج درمانی مثبت و بدون عوارض جانبی عمده‌ای را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که درمان با نور قرمز پتانسیل درمان موثر زخم پای دیابتی و سایر زخم‌ها را دارد.

 تروماتیک مغزی و سایر اختلالات مغزی را درمان کند

نور قرمز درمانی به عنوان درمانی برای آسیب مغزی تروماتیک و سایر اختلالات مغزی مورد مطالعه قرار گرفته است. یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که آسیب مغزی مزمن و خفیف (mTBI) داشتند، بهبود خواب و علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را پس از استفاده از نور قرمز و نزدیک به مادون قرمز در پوست سر گزارش کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که درمان با نور قرمز روی سر می تواند علائم حوادث تروماتیک (سکته مغزی، آسیب مغزی تروماتیک، و ایسکمی جهانی)، بیماری های دژنراتیو (زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون) و اختلالات روانپزشکی (افسردگی، اضطراب و پس از آن را بهبود بخشد). اختلال استرس تروماتیک). همچنین این احتمال وجود دارد که این نوع درمان بتواند عملکرد شناختی را در افرادی که از هیچ یک از این شرایط یا بیماری ها رنج نمی برند، بهبود بخشد.

اثرات منفی درمان با نور قرمز چیست؟

در حالی که درمان با نور قرمز مدرن فواید مثبت بسیاری دارد و در صورت استفاده صحیح عملاً عاری از عوارض جانبی است، برخی از خطرات بالقوه وجود دارد. از جمله:

قرمزی خفیف یا طولانی مدت پوست
پوست خشک
خارش پوست
پوسته پوسته شدن
ایجاد تاول یا لایه برداری
هایپرپیگمانتاسیون

هنگامی که درمان نور قرمز در دوز صحیح (طول موج) برای یک درمان خاص استفاده می شود و توسط یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره اجرا می شود، عوارض جانبی مربوط به پوست بسیار نادر است.

نحوه درمان مشکلات پوستی با نور قرمز

نحوه درمان با نور قرمز

اگرچه درمان با نور قرمز یک درمان ایمن در نظر گرفته می شود، مهم است که قبل از شروع درمان با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یا یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره مشورت کنید. فرکانس و طول موج درمان با نور قرمز بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است. پزشک یا متخصص پوست شما می تواند در مورد فرکانس درمان و طول موج مناسب نور برای کمک به درمان یک بیماری خاص توصیه کند.

درمان با نور قرمز از طریق دستگاه‌های خانگی نیز در دسترس است که می‌توان برای مدت کمی در روز از آن استفاده کرد. با این حال، همه دستگاه ها مطالعات بالینی برای حمایت از ادعاهای خود ندارند. همچنین، این دستگاه های خانگی نسبت به درمان در مطب از قدرت کمتری برخوردار هستند

نور قرمز یک درمان موثر است که مزایای بالقوه زیادی دارد. داده های بالینی اخیر نشان می دهد که درمان با نور قرمز ممکن است به درمان درد عضلانی، التهاب و آکنه در میان مزایای دیگر کمک کند. در حالی که تحقیقات جدید امیدوارکننده است و نشان می‌دهد که نور قرمز درمانی ایمن و موثر است، بسیاری از مطالعات تضاد منافع یا محدودیت‌های دیگری دارند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت درمان با نور قرمز بر سلامت مورد نیاز است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.