شرایط نگهداری گل آنتوریوم‌

 به عنوان یک گیاه آپارتمانی، گل آنتوریوم بسیار بادوام است و نیاز به مراقبت کمی دارد. به سادگی با مقداری ماسه یا مخلوط خاک گلدان را پر کنید، نور روشن و غیرمستقیم خورشید را فراهم کنید و اجازه دهید خاک تا حدی بین دو آبیاری خشک شود. برای گلدهی قوی تر و مکرر، اجازه دهید آنتوریوم شما به مدت شش هفته با آب کمی در طول زمستان در دمای ۶۰ درجه فارنهایت استراحت کند. اگر متوجه شدید که گل به جای رنگی که انتظارش را داشتید سبز است، ممکن است جوانه جدیدی باشد که در زمانی که باید در حال استراحت بود مجبور به شکوفایی شده است. اگر رنگ یک گل در حال محو شدن است، احتمالاً یک شکوفه قدیمی است که آماده خشک شدن و سقوط است.

 

شرایط نگهداری گل آنتوریوم
شرایط نگهداری گل آنتوریوم

 

شرایط نگهداری گل آنتوریوم

مهم! آنتوریوم در صورت بلعیدن سمی است، بنابراین اگر حیوانات خانگی و یا کودکان کوچک دارید بسیار مراقب باشید. شیره آن نیز می تواند باعث تحریک پوست شود.

میزان نور لازم برای آنتوریوم

آنتوریوم های گلدار نیاز به نور روشن و غیر مستقیم دارند (نور مستقیم خورشید برگ ها و گل ها را می سوزاند!). نور کم رشد را کندتر می کند، رنگ را کدر می کند و “گل” کمتر و کوچکتری تولید می کند. آنتوریوم های خود را در مکانی قرار دهید که حداقل ۶ ساعت نور غیر مستقیم خورشید در روز دریافت کنند. برای تشویق رشد برگ و رشد سالم ریشه. اگر نور محدودی به خانه شما وارد می شود، می توانید نور طبیعی را با چراغ های رشد LED تکمیل کنید.

خاک

آنتوریوم اپی فیت است، یعنی لزوماً برای رشد نیازی به خاک ندارد! آنها از رطوبت هوا و مواد مغذی خاک خود استفاده می کنند مانند خرده چوب، پرلیت، ماسه درشت، یا پوکه، تا آب به سرعت تخلیه شود. بیشتر خاک های کیسه ای برای گلدان های داخل خانه خوب کار می کنند، اما به یاد داشته باشید که قبل از آبیاری مجدد باید اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. می توانید مخلوط خاک گلدان کاکتوس را به خاک خود اضافه کنید. اگر احساس می‌کنید ریشه‌ها برای مدت طولانی خیس می‌مانند، خاک گلدان برای کمک به تخلیه آب کمک می‌کند! زمان عالی برای انجام این کار زمانی است که باید آنتوریوم خود را مجدداً در گلدان بزرگ‌تر گلدان کنید.

میزان آبدهی به گل آنتوریوم

 

میزان آبدهی به آنتوریوم
میزان آبدهی به آنتوریوم

 

هنگامی که چند اینچ خاک گل خشک شد، کاملاً آبیاری کنید، زمانی که آب شروع به تخلیه از سوراخ‌های زهکشی کرد، متوقف شود. از آبیاری بیش از حد خودداری کنید (ریشه های آنتوریوم مستعد پوسیدگی هستند!). هر چه آنتوریم شما نور و گرمای بیشتری دریافت کند، به آب بیشتری نیاز دارد، بنابراین هر چند روز یک بار خاک را از نظر خشکی بررسی کنید. این گیاهان علائم استرس یا تشنگی را ارائه می دهند، بنابراین توجه کنید:  اگر آنها را بلند کنید سبک می شوند و دارای برگ های آویزان یا چروکیده می شوند. در زمستان که گیاه به طور فعال رشد نمی کند، نیازی به آبیاری زیاد نخواهید داشت.

درجه حرارت

آنتوریوم ها دمای بسیار گرم (۷۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت) را ترجیح می دهند، اما نگران نباشید – این گیاهان بسیار سازگار هستند و می توانند در محدوده دمای معمولی خانوار شکوفا شوند. با این حال، مراقب درجه حرارت شدید باشید: اگر ترموستات شما به زیر ۵۰ درجه فارنهایت کاهش یابد، رشد آنتوریوم متوقف خواهد شد. اگر خانه شما خیلی گرم شود، آنتوریوم شما پژمرده می شود.

۵ فایده آبیاری گیاهان با آب پوسته تخم مرغ

رطوبت

بیشتر آنتوریوم ها در رطوبت رشد می کنند، اما گونه های گلدار می توانند خشکی بیشتری را تحمل کنند. اگر سطح رطوبت شما کمتر از ۵۰٪ است، از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا سطح را حداقل تا ۶۰٪ افزایش دهید. پر کردن سینی‌های کوچک با سنگریزه و آب و گروه‌بندی گیاهان داخل خانه می‌تواند کمی رطوبت اطراف گیاهان شما را افزایش دهد.

کود مناسب برای آنتوریوم

در طول فصل رشد (بهار و تابستان)، آنتوریوم خود را یک بار در ماه با استفاده از کود مایع کامل و با قدرت ¼ تغذیه کنید. توجه داشته باشید – کود بیش از حد می تواند ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشد. همچنین می‌توانید خاک را با کمپوست ارگانیک مانند ریخته‌گری کرم بپوشانید. یک لایه ضخیم به ضخامت ۱/۲ اینچ به بالای خاک اضافه کنید، آن را در سطح آن خراش دهید و سپس خاک را آبیاری کنید. برای تشویق بیشتر شکوفه ها، از کودهای حاوی فسفر بالاتر در طول فصل رشد استفاده کنید.

آنتوریوم گیاهانی با رشد آهسته ای هستند که به طور متوسط حدود ۴ اینچ در سال است! اگر به درستی از آنها مراقبت شود، برگ ها بزرگتر می شوند، اما ارتفاع خود گیاه بیش از ۳۰ اینچ نخواهد بود.

نکات حرفه ای برای نگهداری از گل آنتوریوم

از کودهای حاوی فسفر بالا برای تقویت گلدهی استفاده کنید.
از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود، اما رطوبت کافی برای جذب ریشه را در خود نگه دارد.
وقتی می بینید ریشه ها از ساقه ها رشد می کنند، نگران نباشید! اینها صرفاً ریشه های هوایی هستند که از مه پاش گاه به گاه سود می برند. اگر از ظاهر این ریشه ها خوشتان نمی آید، می توانید بدون آسیب رساندن به گیاه آنها را ببرید.
همانطور که آنتوریوم شما رشد می کند، آن را در یک گلدان بزرگتر قرار دهید. ریشه های شلوغ رشد گیاه را متوقف می کند!
هنگامی که گل ها کم رنگ شدند و می خواهید آن ها را بردارید، از پایه ساقه گل، نزدیک ترین فاصله به پایه گیاه را ببرید.

۲ حقیقت در مورد گل آنتوریوم

 

نکات حرفه ای برای نگهداری از گل آنتوریوم
نکات حرفه ای برای نگهداری از گل آنتوریوم

 

 

گل های آنتوریوم قرن هاست که ما را مجذوب خود کرده اند. این شکوفه‌ها که از مناطق گرمسیری آمریکا سرچشمه می‌گیرند، به گل‌ها و باغ‌های سرپوشیده در سراسر جهان راه پیدا می‌کنند. ما در زیر دو واقعیت جالب در مورد گل آنتوریوم، از جمله منشاء، نماد و جذابیت آنها در دنیای مدرن را معرفی می کنیم.

گل های آنتوریوم به شکل قلب هستند

گل‌های آنتوریوم با رنگ‌ها و شکل‌های پر جنب و جوش خود مسحور می‌شوند و از جمله رایج‌ترین رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید هستند. اغلب با گلبرگ اشتباه می‌شود، اسپات قلب شکل متمایز گل آنتوریوم به عنوان یک محفظه محافظ برای شکوفه‌های کوچکی که روی ساختار دم‌مانند بلندی به نام اسپادیکس قرار دارند عمل می‌کند. برخی از آنتوریوم‌ها دارای اسپات‌هایی هستند که شبیه دم‌های زیبای فلامینگوها هستند، در حالی که برخی دیگر ساختاری موج‌دار و کشیده دارند که یادآور بادبزن توری ظریف است.

 گل های آنتوریوم دارای نمادهای غنی هستند

گل های آنتوریوم نمادگرایی را در فرهنگ های مختلف به دست آوردند. در فرهنگ غربی، آنتوریوم اغلب با مهمان نوازی، عشق و اشتیاق همراه است، و آنها را به هدایایی گرامی برای مناسبت های عاشقانه تبدیل می کند. اسپات های قلبی شکل آنها نماد محبت است و آنتوریوم ها را به جایگزینی زیبا برای گل رز قرمز سنتی تبدیل می کند.

آنتوریوم در فرهنگ هاوایی به “گل فلامینگو” معروف است. اعتقاد بر این است که باعث خوش شانسی و محافظت از آسیب می شود. در برخی از کشورهای آسیایی، آنتوریوم را گلهای خوش شانسی می دانند که رفاه و فراوانی به ارمغان می آورد. این شکوفه گرمسیری برکت می بخشد و از بینندگان خود محافظت می کند و از محافظت و آرامش استفاده می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.