معرفی بهترین گیاهان برای اتاق خواب

قرار دادن گیاهان در اتاق خواب نه تنها یک گزینه عالی برای تزئین شاد و طبیعی است، بلکه یک اقدام ساده است که به استراحت خوب کمک می کند. در حقیقت بد نیست که با گیاهان بخوابید، زیرا این تصور که در شب آنها هوای اتاق را کم یا آلوده می کنند و بنابراین می توانند به سلامت شما آسیب برسانند، یک باور غلط است. گیاهان به ایجاد محیطی آرام کمک می کنند که شما را به خوابیدن دعوت می کند و برخی نیز رطوبت را تامین می کنند و کیفیت هوای اطراف ما را بهبود می بخشند.

آیا می خواهید بدانید بهترین گیاهان برای اتاق خواب کدامند؟ به لیست گزینه هایی که در این مقاله جمع آوری می کنیم نگاه کنید و آنهایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب

سانسوریا

این گیاه که به آن زبان ببر یا زبان مادرشوهر نیز می گویند، از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا است، زیرا قادر است دی اکسید کربن را حتی در غیاب نور، یعنی در شب، تبدیل به اکسیژن به اکسیژن کند. همچنین این گیاه بسیار مقاوم است که به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد و برای افزودن طبیعت به اتاق خواب ایده آل است.

اسطوخودوس

گل‌های زیبای اسطوخودوس، با رنگ‌های ارغوانی خود، نه تنها با افزودن یک نت رنگی شاد تزئین می‌کنند. علاوه بر این، رایحه مطبوع آن برای القای آرامش و خواب ایده آل است. رایحه آن که به عنوان پایه ای برای چندین محصول و همچنین در رایحه درمانی استفاده می شود، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و باعث استراحت با کیفیت می شود.

گیاه دنده آدم

بهترین گیاهان برای اتاق خواب

اگر اتاق خواب بزرگی دارید، هیولا می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد زیرا برگ‌های سبز زیبا، بزرگ و شدید آن به شاداب و دلپذیر بودن محیط کمک می‌کند. این گیاه پر تقاضا نیست، اما نیاز به رطوبت محیطی کافی و همچنین قرار گرفتن در یک منطقه روشن دارد.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب پوتوس

اگر می خواهید با گیاهان بخوابید، انواع مختلف پوتوس به دلیل آسان بودن مراقبت از آنها و مزایایی که می توانند برای لذت بردن از یک استراحت خوب ارائه دهند، گزینه ای هستند که باید در نظر بگیرید.

پوتوس به پاکسازی هوا از مواد مضر مانند فرمالدئیدها یا بنزن کمک می کند، در حالی که در شب نیز اکسیژن آزاد می کند. در محیط های گرم، پوتوس یک متحد عالی برای ایجاد طراوت لازم برای راحت کردن اتاق خواب است.

سرخس

سرخس ها همچنین از بهترین گیاهان برای اتاق خواب هستند، زیرا برای زیبا به نظر رسیدن نیاز به آبیاری متوسط ​​و نور غیرمستقیم دارند، یعنی زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرند. سرخس گیاهی پر از خواص خوب است و از دیگر خواص آن برای رفع گرفتگی مجاری تنفسی در هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی به شمار می رود. قرار دادن آن ها در گلدان هایی که از سقف آویزان هستند، آنها را به عناصر تزئینی بدیع و زیبا تبدیل می کند.

۷ گیاه آپارتمانی سایه دوست برای اتاق های کم نور

آلوئه ورا

اگرچه آلوئه ورا یک گیاه در فضای باز است، اما داشتن آن در اتاق خواب نیز ایده بسیار خوبی است، زیرا به حفظ یک محیط سالم کمک می کند. در میان گیاهان تصفیه کننده هوا گنجانده شده است، زیرا در شب نیز اکسیژن منتشر می کند و به کاهش حضور دی اکسید کربن کمک می کند. به خواص خوب آلوئه که در میان آنها قدرت ضد باکتریایی و شفابخشی آن برجسته است، باید این نکته را نیز اضافه کنیم که گیاهی است که شرایط خوبی را برای استراحت ایجاد می کند.

گاردنیا

بهترین گیاهان برای اتاق خواب

گاردنیا یکی دیگر از گیاهان گلدار است که برای قرار دادن در اتاق خواب ایده آل است. گل های سفید و زیبای آن تزیین زیبایی است و همچنین عطری لطیف می دهد که باعث آرامش می شود. آنها به نور کافی نیاز دارند، بنابراین باید سعی کنید آنها را نزدیک پنجره قرار دهید و مطمئن شوید که خاک گلدان آنها همیشه مرطوب بماند. در عوض، عطر این گیاه زیبا می تواند به رفع استرس و حتی رفع مشکلات بی خوابی کمک کند.

بهترین گیاهان برای اتاق خواب یاس

اگر می خواهید اتاقی با گیاهانی داشته باشید که گل نیز تولید می کنند، یاس یکی از بهترین توصیه هاست. گل‌های سفید آن با ظرافت و ظرافت تزئین می‌شوند و عطری لطیف و غیرقابل انکار می‌دهند. بوی گل یاس بسیار آرامش بخش است و تخمین زده می شود که خوابیدن در کنار این گیاه باعث خواب عمیق و آرام می شود

گیاه سنبل

احتمالاً می‌دانید که دم کرده‌های تهیه شده از برگ و ریشه این گیاه برای آرامش و خواب بسیار مناسب است، اما شاید متوجه نشده باشید که داشتن آنها در اتاق خواب نیز می‌تواند اثرات مشابهی داشته باشد. گیاه سنبل الطیب با گل های کوچک خود می تواند رنگی به اتاق خواب بیافزاید و همچنین به متحد یک استراحت خوب تبدیل می شود.

گیاه روبان یا عنکبوت

بهترین گیاهان برای اتاق خواب

گیاه روبان یا عنکبوت به مراقبت کمی و حداقل آبیاری نیاز دارد و حتی برای کسانی که با گیاهان چندان خوب نیستند عالی است. در عوض، روبان‌های فروتن وظیفه پاکسازی محیط را بر عهده دارند و مانند پوتو، مواد سمی فراری را که ممکن است در هوای اتاق خواب وجود دارد خنثی کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.