طرز تهیه سوفله خوش طعم پنیر و مرزه

سوفله در واقع نوعی غذای پخته شده بر پایه تخم مرغ است که در فر یا تنور تهیه می‌شود. هنگام تهیه سوفله زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده، می‌زنند و در نهایت با یکدیگر ترکیب می‌کنند. سوفله با مواد متنوع و مختلفی ترکیب می‌شود و به عنوان غذای اصلی مانند سوفله سیب زمینی و… و یا به عنوان دسر مانند سوفله پنیر، سوفله شکلات، سوفله هویج و… سرو می‌شود .در واقع واژه سوفله از یک فعل در زبان فرانسه مشتق می‌شود که به معنای پف کردن و بالا آمدن مواد است.امروز برای شما طرز تهیه سوفله خوشمزه پنیر  را آورده ایم.

طرز تهیه سوفله خوش طعم پنیر و مرزه

دستور پخت سوفله پنیر

۳ قاشق غذاخوری (۴۵ گرم) کره بدون نمک، به علاوه بیشتر برای چرب کردن ظرف

۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان پادانو رنده شده

۳ ۱/۲ قاشق غذاخوری (۱ اونس؛ ۲۸ گرم) آرد همه منظوره

۱ فنجان (۲۳۵ میلی لیتر) شیر

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم

۱ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر) سس خردل (اختیاری)

۱ پیمانه فلفل کاین یا دو قاشق چای خوری سس تند (اختیاری)

۴ عدد زرده تخم مرغ بزرگ

۵ عدد سفیده تخم مرغ سرد بزرگ

۱/۲ قاشق چایخوری کرم تارتار (اختیاری)

۳ اونس (۸۵ گرم) پنیر چدار

طرز تهیه سوفله خوشمزه پنیر و مرزه

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید تا سوفله ای قهوه ای تر با مرکز کمی شل تر داشته باشید یا دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) را برای سوفله ای که به آرامی پخته شده است، گرم کنید. قفسه فر را در پایین ترین موقعیت قرار دهید.

داخل رمکین یا ظرف سوفله را با کره نرم شده چرب کنید. مقداری پنیر پارمزان رنده شده داخل ظرف بریزید، رمکین را بچرخانید تا پنیر به هر قسمت از سطح کره ای بچسبد. اگر پنیر به اندازه کافی نیست، پنیر بیشتری اضافه کنید . لبه ظرف سوفله را پاک کنید و رمکین آماده را تا زمان استفاده به یخچال منتقل کنید.

در یک قابلمه کوچک، ۳ قاشق غذاخوری کره را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا آب کنید (اجازه ندهید قهوه ای شود). آرد را اضافه کرده و با همزن هم بزنید . حدود ۱ دقیقه به پختن ادامه دهید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود. به طور مداوم هم زدن، شیر را یکدفعه یا با افزایش چند قاشق غذاخوری در هر بار اضافه کنید، کاملاً هم بزنید و در تمام گوشه های تابه قرار دهید تا بافتی بدون گلوله حفظ شود. سس در ابتدا بسیار غلیظ می شود، سپس با اضافه کردن تمام شیر، رقیق می شود.

حرارت دهید و هم بزنید تا سس بجوشد و کمی غلیظ شود. حرارت را کم کنید و بپزید، کناره ها و کف تابه را هم بزنید و بتراشید تا سس به خوبی غلیظ شود، حدود ۳ دقیقه. به آرامی با نمک و فلفل چاشنی بزنید. سس بشامل را به کاسه بزرگ ضد حرارت منتقل کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.

سس خردل  (در صورت استفاده) و سس کاین یا سس تند (در صورت استفاده) را داخل بشامل بزنید. سپس در حالی که مرتب هم می زنید، زرده ها را یکی یکی اضافه کنید تا کاملا مخلوط شوند. پایه سوفله را کنار بگذارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

ادامه مراحل پخت سوفله پنیر

در کاسه بزرگ همزن، با استفاده از همزن فرانسوی، همزن دستی برقی، یا همزن ایستاده مجهز به همزن، سفیده‌های تخم‌مرغ را با کرم تارتار (در صورت استفاده) ترکیب کنید و آن‌قدر هم بزنید تا قله‌های سفت و براق تشکیل شود.

۱/۳ سفیده تخم مرغ زده شده را به پایه بشامل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سفیده ها کاملا با هم ترکیب شوند و پایه سوفله یکدست شود. با استفاده از یک کاردک سیلیکونی، باقی مانده سفیده تخم مرغ زده شده را به آرامی در پایه سوفله بریزید تا کاملا ترکیب شود.

ظرف سوفله را از یخچال خارج کرده و روی ورقه فر بسته شده قرار دهید. خمیر سوفله را در ظرف پخت آماده شده بتراشید، آن را تا لبه داخلی پر کنید، نه تا بالا (هر اضافی را دور بریزید). در صورت تمایل، با استفاده از کفگیر یا کفگیر دیگر، سطح خمیر سوفله را به آرامی صاف و هموار کنید.

سوفله را به فر منتقل کنید و بپزید تا خوب ور بیاید و روی آن خوب سرخ شود، حدود ۳۰ دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای سفت شدن کمتر و ۳۵ دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای سفت شدن بیشتر و ۳۵-۴۰ دقیقه در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت برای کاملا سفت شود.بعد از خنک شدن میتوانید چند مرزه روی آن ریخته و سرو کنید.

سوفله را فوراً به میز منتقل کرده و قبل از اینکه بیش از حد خالی شود سرو کنید و بخش هایی از آن را در بشقاب غذاخوری بریزید.

دستور پخت سوفله پنیر

نکته مهم در تهیه سوفله پنیر و مرزه

در صورت تمایل، می‌توانید آرد را به ۳ قاشق غذاخوری (۲۴ گرم) کاهش دهید تا سس بشامل کمی رقیق‌تر شود و سوفله کمی سبک‌تر، اما سفت‌تر شود. خردل و فلفل هندی یا سس تند طعم ملایمی به سوفله می‌دهند اما اصلا ضروری نیستند. کرم تارتار مورد نیاز نیست، اما می تواند به جلوگیری از ضرب بیش از حد تصادفی سفیده تخم مرغ کمک کند. اگر آن را دارید، می توانید آن را نیز اضافه کنید.

حقایق تغذیه ای (در هر وعده)

۷۱۸کالری
۵۱ گرم چربی
۲۰ گرم کربوهیدرات ها
۴۳ گرم پروتئین

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.