طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه

طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ترشی ها میتوانند لذت غذای درست شده را بیشتر کنند .امروزه اغلب خانمها در خانه ترشی را درست میکنند و خیلی راغب به خرید ترشی های بازاری به دلیل کیفیت و قیمت نامناسب انها نیستند . به همین خاطر ما سعی کردیم امروز طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات را برای شما در سایت فارسیها قرار دهیم.البته هنگام درست کردن ترشی ، میزان نمک را کنترل کنید. ترشی تخمیر شده می تواند یک مزیت برای سلامت روده شما باشد!

نحوه درست کردن ترشی میوه و سبزیجات در خانه

ترشی های خانگی راهی عالی برای جلوگیری از سدیم بالا است که در انواع فروشگاه ها وجود دارد.
از فلفل دلمه ای شیرین اما خوش طعم گرفته تا چغندر گرفته تا مخلوط میوه ها و سبزیجات با طعم و مزه ، ترشی ها چیزی فراتر از راهی برای استفاده بیش از حد خیار باغ شما هستند.

ارین کنی ، RD در بوستون می گوید ، شما با درست کردن ترشی در منزل می توانید بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در محصول را حفظ کنید در حالی که گزینه های مختلف طعم را دارید. او می گوید: “این یک روش عالی برای افزایش مقدار میوه و سبزیجات به طور کلی و دریافت وعده های بیشتر در طول روز است.”

برای سلامتی ، به چند دلیل افزودن میوه و سبزیجات بیشتر ، انتخاب عاقلانه ای است. طبق مطالعه قبلی ، این غذاها از سیستم ایمنی قوی پشتیبانی می کنند و ممکن است سلامت روانی شما را بهبود بخشد ، طبق مطالعه ای که در اکتبر ۲۰۱۹ در PLoS One منتشر شد.

کنی می گوید ، یکی دیگر از مزایای استفاده از ترشی هنگام خوردن غذاهای خوب برای شما این است که محتوای نمک را کنترل می کنید. برای دوستداران ترشی که فشار خون خود را اندازه گیری می کنند ، درست کردن ترشی می تواند مفید باشد. تریشیجات بازاری دارای مقادیر زیادی سدیم هستند و اگرچه هنوز مقداری نمک در ترشی سریع به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می کنید ، اما این مقدار در مقایسه با یک محصول تجاری متوسط ​​خواهد بود.

طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه
طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه

با چه چیزهایی میتوانید ترشی درست کنید؟

اگر یک لیست کوتاه در دستتان باشد ممکن است فکر کنید که نمی توانید ترشی درست کنید. به محض شروع بازی با گزینه ها ، احتمالاً وسعت مواد تشکیل دهنده ای را پیدا خواهید کرد که برای ترشی به خوبی با هم ترکیب شده اند. نمونه های  زیر را ببینید و از آنها ایده بگیرید:

خیار
کلم
گل کلم
هویج
فلفل
چغندر
پوست هندوانه
گلابی
انجیر
لیمو
انبه
زنجبیل
سیر
پیازها
تخم مرغ آب پز شده
فلفل دلمه ای یا شیرین
جوانه بروکلی
ذرت

بانی نصار ، RDN ، از نیوجرسی می گوید: “هیچ انتخاب بدی وجود ندارد.” “برخی از ساده ترین آنها خیار ، کلم ، و گل کلم است. چغندر علاوه بر ترکیب عالی ترشی ، یک ترکیب عالی است زیرا هم رنگ و هم طعم قوی به آن می بخشد. نکته اصلی این است که یک دستورالعمل مناسب بیابید و دستورالعمل ها را دنبال کنید ، زیرا نسبت مواد تشکیل دهنده برای یک فرآیند ترشی موفق مهم است. “

شروع کار با ترشیجات سریع

مسلماً یک هنر کامل در زمینه کنسرو سازی وجود دارد که شامل یک تشت بزرگ آب جوش ، شیشه های کنسرو ، درب های گرم شده در دمای مناسب برای آب  است و در صورت دستیابی به مهر و موم مناسب درب شیشه شما یک ترشی سالم خانگی خواهید داشت.

اما اگر تازه کار ترشی را شروع کرده اید ، فقط مقدار کمی می خواهید یا یک روز کامل برای انجام یک پروژه آشپزخانه ندارید ، ممکن است بخواهید ترشی های سریع را انتخاب کنید که ترشی یخچالی نیز نامیده می شود ، این مواد را می توان به سرعت مخلوط کرده و در یخچال نگهداری کرد ، جایی که معمولاً برای یک تا دو ماه در آنجا نگهداری می شود.

طرز تهیه ترشی میوه
طرز تهیه ترشی میوه

 سه مرحله اولیه برای درست کردن ترشی خانگی

۱- آب نمک درست کنید

گسترده ای از دستور العمل های آب نمک در آنجا وجود دارد ، بعضی از آنها به هیچ وجه از سرکه استفاده نمی کنند و برخی دیگر انواع مختلف سرکه را می طلبند ، اما در اینجا یکی از موارد اصلی برای حدود یک فنجان آب نمک وجود دارد:

½ فنجان سرکه سیب
۱ قاشق غذاخوری  شکر
۲ قاشق چایخوری  نمک
اینها را با هم مخلوط کنید تا نمک و شکر حل شوند. اگر یک دسته بزرگتر تهیه می کنید ، گرم کردن مخلوط در یک ظرف راحت تر است بنابراین سریعتر حل می شود. فقط تا آن نقطه گرم شوید – نیازی به جوشاندن نیست.

۲- سبزی یا میوه مورد علاقه خود را خرد کنید

اینجا جایی است که می توانید بیشتر بازی کنید ، مانند فلفل تند ، خیار ، سیر و ادویه جات مانند شوید یا میخک انتخاب کنید.

۳- یک شیشه تمیز و بدون حرارت را محکم بسته بندی کنید و در آن آب نمک بریزید

اگرچه کنسرو نخواهید کرد ، شیشه هایی که برای کنسرو مناسب هستند مفید هستند زیرا می توانید آب نمک را در حالی که هنوز داغ است در آن بریزید. آن را پر کنید تا مایع از بالای یک اینچ فاصله داشته باشد ، درب آن را ببندید و بلافاصله در یخچال قرار دهید. سبزیجات شما در حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت “ترشی” می شوند.

یکی دیگر از مزایای ترشی یخچال این است که به محض خوردن تمام سبزیجات یا میوه های ترشی ، می توانید از آب نمک دوباره استفاده کنید. به سادگی گزینه های بیشتری را خرد کرده و مستقیماً در آب نمک “قدیمی” قرار دهید ، و گزینه های جدید را یک شبه ترشی می کند.

طرز تهیه ترشی تخمیر شده

آماده ترشی سطح دو هستید؟ کنی پیشنهاد می کند ابتدا سبزیجات خود را تخمیر کنید. این زمانی است که شما به دنبال محصولات نهایی مانند کلم ترش و کیمچی هستید.

وی می گوید: ترشی تخمیر شده بیشتر از ترشی سرکه به سود میکروبیوم روده خواهد بود ، زیرا در آنها باکتری وجود دارد که به حفظ روده سالم کمک می کند. مطالعه منتشر شده در مارس ۲۰۱۵ در Cell نشان داد که میکروبیوم روده (مجموعه ای از باکتریها در روده) نقش مهمی در جنبه های سلامتی مانند ایمنی و سطح التهاب دارد.

طبق تحقیقی که در دسامبر ۲۰۱۸ در Foods منتشر شد ، غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده می توانند سلامت روده را تقویت کنند ، زیرا آنها از میکروارگانیسم های مفیدی که برای سلامت روده مهم هستند محافظت می کنند.

وی اضافه می کند ، ترشی های تخمیر شده معمولاً از مراحل کنسرو سازی و پاستوریزاسیون برای پایدار نگه داشتن آنها عبور نمی کنند ، زیرا این باعث از بین رفتن باکتری های مفید موجود در آنها می شود. مانند ترشی های سریع ، شما طیف وسیعی از گزینه های تولید را دارید که می توانید تخمیر کنید.

ناسار می گوید: “هرچه تصمیم گرفتید ، به یاد داشته باشید که ترشی درست کردن را به عنوان کار سرگرم کننده نگه دارید و از آزمایش طعم های مختلف را انجام دهید و نترسید”.

درست کردن ترشی در خانه
درست کردن ترشی در خانه

نکته پایانی درباره درست کردن ترشی در خانه:

ترشی های خانگی میتواند شامل انواع سبزیجات و میوه های خوشمزه باشند مثل ترشی کیوی،ترشی بامیه ،ترشی زردآلو و …و اینکه شما از سلامت ترشی هم مطمئنید چون خودتان با مواد اولیه مرغوب آن را درست کرده اید.حتما ترشی درست کردن در منزل را امتحان کنید و لذت ببرید.نوش جانتان

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.