طرز تهیه تکه های خوشمزه مرغ پنیری به راحتی در منزل

مرغ پنیری یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد است. مرغ پنیری با پوسته طلایی و ترد آغشته به سس فلفل تند یک میان وعده خوشمزه و مغذی ایجاد می کند. درست کردن این غذای خوشمزه چگونه است؟ادامه مطلب را بخوانید تا با طرز تهیه مرغ پنیری آسان در منزل آشنا شوید و چون مواد اولیه ان هم در دسترس است به راحتی میتوانید برای وعده شام امشب تان آن را درست کنید و نوش جان بفرمایید.

این غذا را هم میتوان تکه های مرغ پنیری نامید و هم میتوان کیک مرغ پنیری نامید ، شما هرکدام را دوست داشتید انتخاب کنید.

طرز تهیه مرغ پنیری

با اشاره به نسخه های کیک مرغ، کیک مرغ پنیری (تکه های مرغ پنیری ) قطعا اولین نامیده می شود. این کیک دارای پنیر ذوب شده چرب است که باعث می شود افراد یک بار برای همیشه آن را به خاطر بسپارند.

مواد لازم برای تهیه مرغ پنیری

مرغ (سینه انتخابی): ۵۰۰ گرم
پودر سوخاری: ۱۰۰ گرم و آرد هو ۱۰۰ گرم
پنیر: ۳۰۰ گرم (بسته به ترجیحات هر فرد، پنیر مناسب را انتخاب کنید)
هویج: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
پیازچه
تخم مرغ: ۲ عدد
ادویه:۱ قاشق چایخوری
فلفل آسیاب شده: ۱قاشق چایخوری
روغن پخت و پز

طرز تهیه مرغ پنیری

مرحله ۱:

مواد را آماده کنید.

هویج، پیاز، پوست کنده، شسته و خرد شده. پیاز را بشویید و خلال کنید تا کوچک شود.

سینه مرغ را با نمک و آب بشویید تا بوی آن گرفته شود، گوشت را آبکش کرده و به قطعات کوچک برش دهید. مرغ را در مخلوط کن بریزید و ½ قاشق چایخوری ادویه و ½ قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید و پوره کنید.

مرحله ۲:

کیک مرغ را بپزید.

سینه مرغ آسیاب شده را در ظرفی بریزید. هویج، پیاز و پیاز سبز را یکی یکی داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.
با قاشق ۱ قسمت از مخلوط مرغ و سبزیجات را در کاسه بردارید و به شکل دلخواه در آورید.

شکل آن را صاف کنید سپس پنیر را داخل آن قرار دهید و روی آن را بپوشانید.آنقدر این کار را تکرار کنید تا مخلوط مرغ تمام شود.

مرحله ۳:

کیک را سرخ کنید.

تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و خوب هم بزنید.
مرغ را به نوبت در آرد بغلتانید، سپس در تخم مرغ و سپس یک لایه آرد سوخاری. این کار را برای هر قسمت از کیک مرغ قالبی تکرار کنید.

تابه را روی اجاق بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید تا داغ شود. وقتی روغن در حال جوش آمدن است، مرغ را به نوبه خود می‌ریزیم تا همه طرف آن سرخ شود، سپس آن را بیرون می‌آوریم تا روغن آن گرفته شود.

نکته خوب: برای ترد شدن مرغ پنیری صبر کنید تا روغن بجوشد سپس مرغ را بیندازید تا سرخ شود و توجه کنید که شعله را متوسط ​​کنید تا مرغ از داخل به بیرون بدون سوختن بپزد.

مرغ سرخ شده را در ظرفی بریزید و در حالی که هنوز داغ است میل کنید. کیک مرغ پنیری پس از سرخ کردن پوسته طلایی و ترد خواهد داشت که بسیار چشم نواز است.

مرغ پنیری چقدر کالری دارد، آیا وعده غذایی پرچرب است؟

این غذا خیلی چرب نیست و مقدار کالری آن چیزی است که برای بسیاری از افراد بی ضرر و بی خطر است .اما اگر مبتلا به بیماری چربی خون هستید بهتر است برای سرخ کردن از روغن های زیتون و یا روغن کنجد استفاده کنید.

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه

مرغ پنیری چند کالری دارد؟

بسته به مواد تشکیل دهنده، این غذا حاوی کالری متفاوتی خواهد بود. به عنوان مثال، مرغ سرخ شده در روغن کالری بیشتری نسبت به مرغ کبابی خواهد داشت. کیک های مرغی که با سبزیجات درست می شوند کالری کمتری نسبت به کیک های حاوی پنیر دارند.

طبق گفته موسسه تغذیه۱۰۰ گرم کیک مرغ حدود ۴۰۰ کالری دارد.

بنابراین کالری کیک مرغ بسیار بالاست. در همین حال، کیک های دیگر با همان وزن ۱۰۰ گرم محتوای کالری کمتری خواهند داشت، به عنوان مثال کیک سیب زمینی شیرین سرخ شده ۱۳۸ کالری، پنکیک پر شده با میگو و گوشت حدود ۲۶۰ کالری است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

در هنگام خوردن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با محتوای کالری موجود در مرغ پنیری که در بالا به اشتراک گذاشت، ۱ وعده کیک مرغ ۱۰۰ گرمی می تواند تا ۴۰۰ کالری برای بدن تامین کند، به این معنی که اگر آن را بدون کنترل مصرف کنید، به راحتی وزن اضافه می شود و چاق میشوید یعنی اگر در هفته روزهای زیادی وعده غذایی تان این غذا باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.