آیا می توان ماکارانی را فریز کنید؟

اگر از علاقه مندان به غذاهای ایتالیایی هستید، ماکارانی باید در منوی هر هفته شما باشد. نکته مهم در مورد این غذای اصیل ایتالیایی این است که در اشکال مختلفی وجود دارد که هر کدام با نوع خاصی از سس مطابقت دارد. در این مقاله بهترین روش ها برای فریز کردن و گرم کردن مجدد ماکارانی پخته شده و حفظ بافت و طعم آن را آموزش می دهیم!

ماکارونی پخته نیز یک انتخاب عالی برای فریزر کردن است. به این ترتیب، می توانید یک دسته بزرگ در اوقات فراغت خود تهیه کنید تا در روزهای شلوغ خود از آن لذت ببرید.

نحوه نگهداری، فریز کردن و گرم کردن مجدد ماکارانی با خیال راحت

اگر می خواهید ماکارونی پخته شده را از قبل برای وعده های غذایی در طول هفته خود تهیه کنید، بهترین راه این است که ماکارانی و سس را جداگانه بسته بندی کنید.با این روش ساده، می توانید ماکارانی و سس را دوباره گرم کنید تا مانند یک غذای تازه سرو کنید.

شاید مقداری از شام دیشب باقی مانده باشد. این غذاهای باقیمانده را می توان به طور موثر برای یک وعده غذایی سریع گرم کرد.

در هر صورت، ماکارونی ساده و سس شده باید در ظرفی کم عمق و دربسته نگهداری شود. بلافاصله یا ظرف ۱ تا ۲ ساعت پس از پخت آنها را در یخچال قرار دهید و ظرف ۳ تا ۵ روز مصرف کنید.

فریز کردن و گرم کردن مجدد ماکارانی با خیال راحت

آیا می توان ماکارانی را فریز کنید؟

ماکارانی غذای فریزری عالی و خوشمزه برای خانواده شما درست می کند. می توانید آنها را به صورت عمده تهیه کرده و برای وعده های بعدی فریز کنید. به سادگی غذای مورد علاقه خود را آماده کنید، آن را در اندازه های سرو بسته بندی کنید و تا ۲ تا ۳ ماه در فریز قرار دهید.

به طور کلی، می توانید انواع ساده، کاملا پخته و حتی تازه خانگی را فریز کنید. دستورالعمل های ما را در اینجا در مورد نحوه فریز کردن ماکارونی پخته و خانگی بررسی کنید.

چگونه ماکارانی را بعد فریز کردن با خیال راحت گرم کنیم؟

درست مانند سایر غذاها، قانون کلی این است که تا زمانی که فضای داخلی به دمای مطمئن ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، به طور یکنواخت گرم شود. اگر ظرف بیش از دو ساعت در دمای اتاق بیرون گذاشته شود، گرم کردن مجدد آن را برای خوردن بی خطر نمی کند.

به این دلیل که برخی از باکتری های مضر می توانند به سرعت تکثیر شوند و سمومی تولید کنند که در برابر گرما مقاوم هستند.

برای گرم کردن مجدد پاستا یخ زده، می توانید با آب کردن آن در یخچال، مایکروویو یا آب سرد شروع کنید. به جز آب شدن در یخچال، ماکارانی پخته شده و فریز شده باید بلافاصله گرم شود و سرو شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها و خوراکی ها در دنیا” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه پاستا پخته شده را بدون سس دوباره گرم کنیم؟

گرم کردن مجدد ماکارونی ساده و بدون سس کاملاً آسان است. شبیه روشی است که برای اولین بار آن را پختید، فقط این بار بسیار کوتاهتر طول می کشد زیرا نمی خواهید آن را بیش از حد بپزید و لطیف کنید.

در اینجا دو روش مناسب برای گرم کردن مجدد پاستا پخته شده بدون سس وجود دارد.

۱٫ در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش بیاورید. حتما از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید و به اندازه ای آب اضافه کنید که تمام پاستاها را بپوشاند.
۲٫ وقتی آب به جوش آمد، پاستا را اضافه کنید. برای گرم کردن یک قسمت بزرگ، به جای شلوغ کردن قابلمه، این کار را در چند دور انجام دهید .
۳٫ برای مدت کوتاهی حدود ۳۰ ثانیه روی حرارت متوسط بپزید. هر از گاهی هم بزنید.
۴٫ پس از اتمام زمان پخت، بررسی کنید که آیا رشته فرنگی کاملاً گرم شده است یا خیر. اگر نه، به گرم کردن مجدد ادامه دهید و هر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه یکبار بررسی کنید. زمان پخت بستگی به مقدار رشته دارد. اما، برای مدت طولانی نپزید، زیرا رشته ها خمیر و چسبناک می شوند.
۵٫ پس از گرم شدن کامل، بلافاصله از قابلمه خارج کرده و در آبکش صاف کنید.
۶٫ با سس مورد علاقه خود و تاپینگ های خوشمزه مخلوط کنید!

ماکارونی ساده را دوباره در مایکروویو گرم کنید

۱٫ قسمتی از آن را در یک کاسه یا ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید.
۲٫ کمی روغن زیتون بپاشید و خوب هم بزنید تا نودل در حین گرم شدن دوباره نچسبد.
۳٫ روی ظرف را بپوشانید.
۴٫ به مدت ۱ تا ۱٫۵ دقیقه برای یک وعده با قدرت متوسط در مایکروویو قرار دهید.
۵٫ بررسی کنید که آیا از مرکز کاملاً گرم شده است یا خیر. در غیر این صورت خوب هم بزنید و به مدت ۱۵ ثانیه گرم کردن را ادامه دهید.

نحوه گرم کردن ماکارانی با سس

خوشبختانه، شما هنوز هم می توانید پاستا سس را دوباره گرم کنید تا بدون دردسر یک شام خوشمزه برای خود سرو کنید.

در اینجا دو راه برای انجام آن وجود دارد:

طبق معمول، مایکروویو شما وسیله‌ای است که برای گرم کردن باقی مانده غذاها استفاده می‌شود. اگرچه همه غذاهای باقیمانده پس از گذراندن زمان در مایکروویو به خوبی به پایان نمی رسند، بسیاری از غذاهای ماکارونی به خوبی در آن گرم می شوند. این برای مدرسه و ناهار محل کار شما عالی است!

۱٫ یک قسمت جداگانه را در یک ظرف مناسب برای مایکروویو قرار دهید. برای مرطوب نگه داشتن آن، سس اضافی را بریزید یا کمی بپاشید

۲٫ روی ظرف بپوشانید.
۳٫ مایکروویو را به مدت ۱ تا ۱ ½ دقیقه با قدرت متوسط قرار دهید.
۴٫ بررسی کنید که آیا به اندازه کافی گرم شده است یا خیر. اگر نه، خوب مخلوط کنید و به مدت ۱۵ ثانیه گرم کردن را ادامه دهید.

ماکارانی سس را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید

این روشی است که پاستا را بدون مایکروویو دوباره گرم کنید. در اینجا چگونه است:

۱٫ روی تابه ای کمی روغن زیتون بریزید و اجاق گاز را با حرارت متوسط روشن کنید.
۲٫ وقتی تابه داغ شد، پاستا را اضافه کنید. در صورت داشتن سس اضافی اضافه کنید.
۳٫ هر تکه رشته فرنگی را بشکنید و خوب هم بزنید. چند دقیقه دوباره گرم کنید تا کاملا گرم شود. اگر در حالی که ماکارونی هنوز سرد است مایع تبخیر شده است، سس یا آب بیشتری اضافه کنید.

فریز کردن و گرم کردن مجدد ماکارانی

ماکارانی پخته شده را دوباره در فر گرم کنید

گرم کردن مجدد در فر برای گرم کردن یک قسمت بزرگ عالی است. این برای اکثر ماکارونی های پخته شده، از جمله لازانیا، زیتی پخته شده، یا مک و پنیر مفید است.

۱٫ فر را روی ۳۵۰ تا ۳۷۵ فارنهایت تنظیم کنید.
۲٫ ظرف را در ظرف مناسب فر قرار دهید. با سس اضافی (اگر دارید) بریزید.
۳٫ روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
۴٫ به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بسته به مقدار آن را بپزید. معمولاً یک قسمت جداگانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد تا دوباره گرم شود. اگر در مورد زمان گرم کردن مجدد مطمئن نیستید، هر ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از علامت ۲۰ دقیقه بررسی کنید.
ماکارونی پخته شده را دوباره در مایکروویو گرم کنید
مانند سایر باقیمانده‌ها، گرم کردن مجدد در مایکروویو برای یک وعده عالی است. ظرف را به صورت انفرادی برش دهید. خیلی ضخیم نبرید چون حرارت دادن یکنواخت در مایکروویو سخت است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.