بهترین درمان های خانگی برای پایین آوردن تری گلیسیرید 

تری گلیسیرید رایج ترین نوع چربی (لیپید) موجود در خون است که تقریباً ۹۵ درصد از کل چربی بدن در این دسته قرار می گیرد. بدن کالری هایی را که نیازی به استفاده فوری ندارد به تری گلیسیرید تبدیل می کند. برای پایین آوردن تری گلیسیرید  چی خوبه؟ چه درمان های خانگی به کاهش تری گلیسیرید کمک میکند.

تری گلیسیریدها در سلول های چربی ذخیره می شوند و در خون گردش می کنند تا انرژی لازم برای کار عضلات شما را فراهم کنند.

علاوه بر این، تری گلیسیریدها وظیفه تامین انرژی را دارند، در حالی که کلسترول برای سنتز هورمون و ساختار سلولی مورد نیاز بدن است. علیرغم این واقعیت که تری گلیسیریدها منابع ضروری انرژی هستند و برای عملکرد صحیح سلول ها ضروری هستند، سطوح بالا می تواند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کند.

چه چیزی تری گلیسیرید را بالا میبرد؟

چاقی
شیوه زندگی کم تحرک
دیابت کنترل نشده
تیروئید کم کار
بیماری کبد یا کلیه
رژیم غذایی پر کالری، به طوری که شما کالری بیشتری نسبت به کالری که به طور منظم می سوزانید مصرف کنید
سیگار کشیدن
عوامل ژنتیکی
برخی داروها مانند استروئیدها و قرص های ضد بارداری نیز ممکن است تری گلیسیرید را افزایش دهند

علائم و نشانه های تری گلیسیرید بالا

علائم و نشانه های تری گلیسیرید بالا

تری گلیسیرید بالا معمولاً علائمی ایجاد نمی کند. با این حال، می تواند خطرات زیر را ایجاد کند:

بیماری قلبی
فشار خون بالا
سکته مغزی
مشکلات کلسترول

برای تعیین سطح تری گلیسیرید و کلسترول یک آزمایش خون ساده که به نام پانل لیپیدی نامیده می شود، انجام می شود. برای اندازه گیری دقیق سطح تری گلیسیرید و تعیین اینکه آیا تری گلیسیرید شما در محدوده سالم قرار می گیرد یا نه، ناشتا بودن ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از آزمایش توصیه می شود.

سطح نرمال تری گلیسیرید – کمتر از ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر
سطح بالای تری گلیسیرید مرزی – ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر تا ۱۹۹ میلی گرم در دسی لیتر
سطح تری گلیسیرید بالا – ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر تا ۴۹۹ میلی گرم در دسی لیتر
سطح تری گلیسیرید بسیار بالا – ۵۰۰ میلی گرم در دسی لیتر و بالاتر

بهترین درمان های خانگی برای پایین آوردن تری گلیسیرید

سیر یکی از بهترین داروها برای پایین آوردن تری گلیسیرید است

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در مجله تغذیه منتشر شد نشان داد که مکمل های سیر پتانسیل کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا، تحریک سیستم ایمنی و تنظیم کمی افزایش غلظت کلسترول را دارند.

توجه داشته باشید که سیر خام تأثیر عمیق تری نسبت به سیر آب پز در کنترل این پارامترها دارد، زیرا سیر تازه دارای فعالیت کاهش دهنده چربی است.

نحوه مصرف:

به مدت چند ماه روزانه ۲ تا ۳ حبه سیر خام را با معده خالی بخورید. همچنین می توانید سیر تازه را در سس سالاد خود قرار دهید.از طرف دیگر، مکمل های سیر را پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید.

 سرکه سیب را با عسل بنوشید

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله علوم زیستی پاکستان منتشر شد، نشان داد که سرکه سیب با کاهش تری گلیسیرید و لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL یا کلسترول بد) و افزایش سطح HDL، به بهبود پروفایل لیپیدی سرم در موش‌های سالم و دیابتی کمک می‌کند.

نحوه مصرف:

۱ قاشق چایخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
کمی عسل خام به آن اضافه کنید.
این محلول را دو بار در روز به مدت حداقل چند ماه بنوشید.
همچنین می توانید سرکه سیب را با آب پرتقال تازه، سیب، انگور یا سایر آب میوه ها مخلوط کنید.

توجه: برخی افراد ممکن است پس از مصرف سرکه سیب دچار عوارض جانبی شوند. عوارض جانبی ممکن است شامل فرسایش دندان، رقیق شدن خون، تحریک گلو و کاهش سطح پتاسیم در بدن باشد.

دانه گشنیز یک درمان سنتی محبوب برای پایین آوردن تری گلیسیرید است

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله زیست‌شناسی زیست‌محیطی منتشر شد، تغذیه با دانه‌های گشنیز به حیوانات منجر به کاهش قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید و کلسترول آنها شد. این به اثر کاهش چربی قابل توجه دانه های گشنیز بر متابولیسم لیپیدها بازمی گردد.

نحوه مصرف:

۱ تا ۲ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز را به ۱ فنجان آب اضافه کنید.
آب را بجوشانید و صاف کنید و بگذارید خنک شود.
این محلول را یک یا دو بار در روز به مدت چند ماه بنوشید.

استفاده از فلفل کاین می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند

فلفل کاین که به خاطر افزودن تندی به غذاهای شما معروف است، به کاهش تری گلیسیرید نیز به طور طبیعی کمک می کند. حاوی ترکیب آلکالوئیدی به نام کپسایسین است که به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول LDL در افراد چاق کمک می کند.

نحوه مصرف:

½ تا ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز را به ۱ فنجان آب داغ اضافه کنید. این محلول را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.
گزینه دیگر مصرف مکمل های کاین است. برای دوز مناسب و مناسب بودن آن برای مورد خود با پزشک خود مشورت کنید.
توجه: فلفل کاین ممکن است معده را تحریک کند. بنابراین، اگر از سوزش سر دل یا زخم معده رنج می برید، تنها پس از مشورت با پزشک عمومی باید مصرف شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “سریعترین راه برای تسکین درد سیاتیک در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 دارچین را در رژیم غذایی خود بگنجانید

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۳ در Diabetes Care منتشر شد، دارچین گلوکز و لیپیدها را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند تا تری گلیسیرید و کلسترول LDL خود را کاهش دهند.

نحوه مصرف:

¼ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده را به بلغور جو دوسر صبحگاهی خود اضافه کنید. همچنین می توانید دارچین آسیاب شده را روی اسموتی ها، سوپ ها و سالادها بپاشید.

خوردن قارچ گانودرما  می تواند پایین آوردن تری گلیسیرید باشد

قارچ گانودرما  به دلیل محتوای بالای مواد محافظ قلب از جمله استرول ها، اسیدهای گانودریک، کومارین، مانیتول و پلی ساکاریدها برای سیستم قلبی عروقی مفید است.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در PLOS One منتشر شد، قارچ ریشی، که با نام علمی Ganoderma lucidum شناخته می شود و منشا آن مکزیک است، حاوی ترکیبات زیست فعالی است که خواص هیپوکلسترولمی و اثرات پری بیوتیکی را نشان می دهد.

اسیدهای گانودریک موجود در قارچ گانودرما به کاهش سطح تری گلیسیرید، حذف کلسترول اضافی از خون، کاهش فشار خون، کاهش چسبندگی پلاکت ها و حتی به اصلاح آریتمی کمک می کند.

برای کاهش تری گلیسیرید، می توانید از عصاره قارچ گانودرما  استفاده کنید. دوز مناسب به عواملی مانند سن و شرایط فعلی سلامت بستگی دارد، بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

توجه: قارچ گانودرما  را نباید بیش از ۱ ماه به صورت پودر مصرف کرد زیرا مصرف طولانی مدت آن می تواند برای کبد سمی باشد.

افزایش مصرف فیبر می تواند به پایین آوردن تری گلیسیرید کمک کند

فیبر به تنظیم مواد غذایی جذب شده و عبور داده شده از بدن شما کمک می کند و غذاهای پر فیبر می توانند به میزان قابل توجهی تری گلیسیرید و کلسترول LDL شما را کاهش دهند.

فیبرهای محلول و نامحلول هر دو به کاهش تری گلیسیرید کمک می کنند. فیبر محلول تری گلیسیرید اضافی را مانند ژل متصل می کند و دفع آن را برای بدن آسان تر می کند. فیبر همچنین باعث کاهش و کاهش جذب چربی و قند می شود.

فیبر نامحلول به کنترل گرسنگی کمک می کند و جذب مواد مغذی از غذای شما را افزایش می دهد و اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید کمک زیادی می کند.

نحوه مصرف:

غذاهای سرشار از فیبر محلول مانند بلغور جو دوسر، موز، نخود فرنگی و توت فرنگی بخورید.
غذاهای سرشار از فیبر نامحلول مانند غلات کامل، محصولات گندم کامل، لوبیا، سبزیجات و بسیاری از سبزیجات بخورید.
توجه: اگر به تازگی شروع به خوردن غذاهای غنی از فیبر کرده اید، مصرف فیبر خود را به تدریج افزایش دهید تا از ناراحتی گاز جلوگیری کنید. در عین حال، مصرف آب خود را افزایش دهید تا به سیستم گوارش کمک کنید تا فیبر را پردازش کند و از یبوست جلوگیری کنید.

بهترین درمان های خانگی برای پایین آوردن تری گلیسیرید 

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ بخورید

مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش تولید لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم (VLDL) توسط کبد، تسریع حذف شیلومیکرون و VLDL از خون و تبدیل اسیدهای چرب به انرژی (اکسیداسیون) به کاهش تری گلیسیرید کمک می کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که دو اسید چرب امگا ۳ با زنجیره بلند به نام‌های ایکوزاتترانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) زمانی که در دوزهای بالا در طول ۸ هفته مصرف شوند. اثر کاهشی بر تعداد تری گلیسیرید بزرگسالان سالم با هیپرتری گلیسیریدمی متوسط ​​داشت.

نحوه مصرف:

منابع غذایی اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از سالمون، ماهی خال مخالی، گردو، حبوبات، سبزیجات برگ سبز، روغن بذر کتان و روغن سویا.می توانید مکمل هم مصرف کنید. برای دوز صحیح و مدت زمان مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.