نحوه تمیز کردن و گرد و غبار لامپ ها در ۲ مرحله

لامپ ها نه تنها منبع روشنایی هستند، بلکه می توانند نقاط کانونی دکوراسیون یک خانه نیز باشند. گرد و غبار روی لامپ ها مینشیند و هیچ کس نمی خواهد یک لامپ گرد و غبار دار و کثیف را ببیند. همانطور که یک لامپ کثیف میزان روشنایی یک اتاق را کاهش می دهد میزان تمیزی و نظافت را هم پایین می آورد. خوشبختانه، تمیز کردن لامپ ها ساده است و تنها در دو مرحله آسان انجام می شود. بنابراین دفعه بعد که تار عنکبوت ها را جارو می کنید و حشرات به دام افتاده را از وسایل روشنایی خود پاک می کنید یا لامپ های خود را مانند چراغ رومیزی را گردگیری می کنید، فراموش نکنید که لامپ را تمیز کنید.

هر چند وقت یکبار لامپ را تمیز کنیم؟

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن لامپ دارید به میزان گرد و غبار در خانه و منطقه ای که لامپ در آن قرار دارد بستگی دارد. از آنجایی که لامپ‌های ال‌ای‌دی بسیار بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای که اغلب قبل از کثیف شدن می‌سوزند، دوام بیشتری دارند، بیشتر لامپ‌های داخلی دو بار در سال نیاز به تمیز کردن کامل دارند. اگر لامپ در فضای باز است، در آشپزخانه ای که به طور منظم غذاهای چرب تهیه می شود، یا در گاراژی که از تجهیزات تولید گرد و غبار مانند اره استفاده می شود، تمیز کردن ماهیانه توصیه می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

هشدارهای مهم قبل از تمیز کردن لامپ ها

همیشه با خاموش کردن منبع تغذیه لامپ با خیال راحت کار کنید. در مناطق مرطوب یا فضای باز، احتیاط بیشتری را برای خاموش کردن کلید مدار انجام دهید.
اگر لامپ بالای سر شما قرار دارد، از یک چهارپایه یا نردبان محکم استفاده کنید.
هرگز هیچ نوع مایع پاک کننده یا حلال را روی لامپ اسپری نکنید. رطوبت یک لامپ داغ را می شکند و مایع می تواند به داخل لامپ نفوذ کند حتی اگر خنک باشند و باعث آسیب دائمی شود.
در صورت شکستن یک لامپ رشته ای یا LED، هنگام تمیز کردن شیشه، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اگر لامپ شکسته یک لامپ CFL یا نوع دیگری از لامپ (باگ زاپر، چراغ های سیاه، لامپ های برنزه کننده) است که حاوی سطوح پایین جیوه است، دستورالعمل های تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن و گرد و غبار لامپ ها

اجازه دهید لامپ خنک شود

اگر لامپ روشن بود، آن را خاموش کنید و اجازه دهید لامپ کاملا خنک شود. حتی اگر لامپ های LED و CFL (لامپ فلورسنت فشرده) در لمس به اندازه لامپ های رشته ای داغ نمی شوند، هنوز باید قبل از تمیز کردن کاملاً خنک شوند. لامپ را بردارید و تمیز کنید.

ساده ترین راه برای تمیز کردن لامپ این است که آن را از سوکت لامپ جدا کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی کل سطح را تمیز کنید.

لامپ را از پایه نگه دارید.
برای پاک کردن خاک سطحی از یک پارچه میکروفیبر خشک یا گردگیر یکبار مصرف استفاده کنید.
اگر لامپ در لمس چرب است یا کثیفی بیش از حد روی سطح دارد، پارچه میکروفیبر را کمی با آب مرطوب کنید. نباید چکه کند! لامپ را با پارچه مرطوب پاک کنید سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز خشک کنید.
لامپ را نصب کنید و منبع برق را دوباره وصل یا روشن کنید.

نحوه تمیز کردن و گرد و غبار لامپ ها

نحوه تمیز کردن لامپ های سخت

برای لامپ‌های فرورفته یا وسایلی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، از گردگیر میکروفیبر یکبار مصرف با دسته قابل افزایش استفاده کنید تا گرد و غبار و تار عنکبوت را بدون جدا کردن لامپ از لامپ پاک کنید. بسیاری از گردگیرها دسته های قابل تنظیمی دارند که می توان آنها را زاویه داد تا به تمام سطوح لامپ برسد.

نکته
اگر به گرد و غبار حساسیت دارید، هنگام تمیز کردن سر خود از لباس محافظ استفاده کنید تا قرار گرفتن در معرض آن کاهش یابد.
هنگامی که در حال تمیز کردن لامپ های سقفی هستید، فراموش نکنید که سایر مکان های صعب العبور از جمله پنکه های سقفی را تمیز کنید.

نکاتی برای تمیز کردن لامپ ها

فیلترهای سیستم تهویه مطبوع خود را به طور منظم تغییر دهید تا میزان گرد و غبار در خانه شما کاهش یابد.
برای کمک به جمع آوری ذرات معلق در هوا که می توانند روی لامپ فرود بیایند، یک تصفیه کننده هوا اضافه کنید.
پنجره ها و درها را بسته نگه دارید تا از ورود گرده به خانه جلوگیری کنید.
حداقل هر هفته کف ها را با جاروبرقی یا مرطوب تمیز کنید تا گرد و غبار پاک شود. از جاروبرقی با فیلتر برای به دام انداختن کوچکترین ذرات گرد و غبار استفاده کنید.
برای کاهش گرد و غبار در اتاق خواب، ملافه را هر هفته عوض کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.