صابون کاستیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

صابون کاستیل برای خیلی چیزها قابل استفاده است! شستن صورت، بدن، مو، شستن لباس‌ها و تمیز کردن پنجره‌ها. تنها تعدادی از کاربردهای بالقوه صابون کاستیل هستند. در اینجا چند مورد از کاربردهای صابون کاستیل و چند پیشنهاد در مورد نحوه ایجاد محصولات خود با استفاده از این صابون باورنکردنی آورده شده است.

صابون کاستیل چیست؟

این یک صابون همه کاره مبتنی بر روغن نباتی است که عاری از محصولات شیمیایی و مواد مصنوعی است.
می توانید آن را به عنوان صابون بدون عطر به صورت نواری یا مایع خریداری کنید. همچنین با رایحه‌هایی که معمولاً از روغن‌های ضروری مختلف مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی و اکالیپتوس استفاده می‌شود، موجود است.

می توانید از صابون کاستیل برای مو، بدن و پوست به عنوان شامپو، شستشوی بدن و پاک کننده صورت استفاده کنید.
کاربردهای دیگر شامل شستن لباس‌ها، مسواک زدن دندان‌ها، تمیز کردن محصولات، به‌عنوان یک پاک‌کننده خانگی… این فهرست همچنان ادامه دارد.
اگر به دنبال صابونی هستید که طبیعی، غیر سمی، خوش قیمت و بسیار همه کاره باشد، ممکن است بخواهید کاستیل را امتحان کنید!

کاربرد های صابون کاستیل

 صابون ظرفشویی خانگی

صابون کاستیل صابون ظرفشویی خانگی عالی می سازد. این کاملا طبیعی است، به این معنی که هیچ مواد شیمیایی روی دست یا ظرف شما وجود ندارد. فقط صابون ظرفشویی معمولی خود را با صابون مایع کاستیل جایگزین کنید و با آن کثیفی های ظرف هایتان را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرید.

 شوینده خانگی

آنچه در مورد استفاده از صابون کاستیل برای تمیز کردن لباس‌هایتان مفید است این است که لباس‌های شما احتمالاً دوام بیشتری خواهند داشت زیرا در معرض مواد شیمیایی خشن قرار نمی‌گیرند. همچنین می‌توانید از تحریک پوست ناشی از پرهیز از رنگ‌ها و عطرهای سنگین در میان سایر موادی که اغلب در نسخه‌های خریداری شده در فروشگاه یافت می‌شوند، جلوگیری کنید.

صابون کاستیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 صابون ماشین ظرفشویی خانگی

می توانید از آن برای شستن ظروف با دست استفاده کنید، اما می توانید صابون خود را برای ماشین ظرفشویی نیز بسازید. نسخه مرکبات صابون کاستیل را امتحان کنید زیرا نه تنها بوی شگفت انگیزی دارد، بلکه نشان داده شده است که اسانس لیمو دارای اثرات ضد قارچی روی کپک های منتقله از غذا است.

برای ایجاد صابون ماشین ظرفشویی خود، ۸ اونس صابون مایع کاستیل را با ۱ فنجان آب، ۳ قاشق چایخوری آب لیمو و ۱۰ قطره اسانس لیمو مخلوط کرده و به آرامی تکان دهید. برای استفاده، ۱ قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را در  ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید و ۱ فنجان سرکه سفید را به آن اضافه کنید.

 شیشه پاک کن خانگی

نصف فنجان سرکه سفید، ۲ قاشق چایخوری صابون مایع کاستیل و ۲ فنجان آب گرم مقطر را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. می توانید چند قطره اسانس درخت چای و اسانس لیمو را به مخلوط اضافه کنید تا کمی موثرتر شود. با تکان دادن خوب آن را به خوبی مخلوط کنید و روی پنجره خود اسپری کنید. از روزنامه برای تمیز کردن آن استفاده کنید تا خوب تمیز شود و لکه برجای نگذارد.

 شستشوی صورت با صابون کاستیل

با استفاده از یک دستگاه پخش کننده کف، ¼ فنجان صابون مایع کاستیل را اضافه کنید و آن را با آب مقطر پر کنید. هر کدام ۵ قطره اسانس درخت چای و کندر را اضافه کنید. هر دو روغن برای کمک به مبارزه با باکتری ها شناخته شده اند و می توانند آکنه را کاهش دهند.

شامپوی خانگی

درست کردن شامپو صابون کاستیل برای خودتان بسیار آسان است. به علاوه، می‌توانید از شامپوهای گران قیمت و به‌طور شگفت‌انگیز سمی (که بیشتر آنها مملو از مواد شیمیایی هستند که می‌توانند در درازمدت مشکلات زیادی برای موهای شما ایجاد کنند) اجتناب کنید.

به سادگی ۷ قاشق غذاخوری صابون مایع کاستیل را با ۶ قاشق چایخوری شیر نارگیل و ½ قاشق چایخوری روغن نارگیل با هم مخلوط کنید. این مقدار حدودا برای هفت مرتبه استفاده بسیار خوب است. در یخچال نگه داری شود.

۱۰ مزیت فوق العاده صابون سیاه آفریقایی برای پوست

صابون دست ساز خانگی

یک دستگاه پخش کننده کف صابون را با ¾ آب جوشانده یا مقطر و ¼ صابون مایع کاستیل پر کنید. می توانید ۵ قطره اسانس درخت چای را به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن و روغن اسطوخودوس را برای رایحه معطر و آرامش بخش آن اضافه کنید.

 حمام پا

حدود ۱ قاشق چایخوری از این صابون مایع را در یک وان کوچک آب داغ استفاده کنید و اجازه دهید پاها به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورند. برای مزایای بیشتر، چند قطره اسانس درخت چای و اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید. یا می توانید از نسخه ای از صابون مایع کاستیل استفاده کنید که از قبل شامل این روغن های ضروری

 پاکسازی بینی

صابون مایع کاستیل حاوی روغن‌های ضروری مانند اکالیپتوس یا نعناع فلفلی می‌تواند برای کمک به احتقان بینی به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی استفاده شود. به سادگی چند قطره از صابون مایع را با اسانس به یک کاسه آب گرم بخار اضافه کنید. با حوله ای که روی سرش قرار دارد، در بخار نفس بکشید. البته مراقب باشید که بخار می تواند پوست شما را بسوزاند.

صابون کاستیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چند نکته مهم قبل از استفاده از صابون کاستیل

استفاده از آن برای موهای رنگ شده توصیه نمی شود زیرا ممکن است فولیکول های مو را از بین ببرد.
برای موهایی که رنگ آمیزی نشده اند، می توان از آن به عنوان شامپو استفاده کرد، اما برای جلوگیری از درهم پیچیده شدن موها ، توصیه می شود با یک آبکشی حالت دهنده اسیدی که حاوی مواد اسیدی طبیعی مانند آبلیمو است، استفاده کنید. جایگزین دیگر استفاده از سرکه سیب رقیق شده پس از شامپو کردن با صابون مایع کاستیل است.
این صابون‌ به عنوان یک پایه در نظر گرفته می‌شوند، و ترکیب آن‌ها با اسیدهایی مانند سرکه یا آب لیمو توصیه نمی‌شود (زیرا مخلوط حاصل، محلولی منسجم خواهد بود که به جای اینکه سطوح را به خوبی تمیز کند، لایه‌ای از خود باقی می‌گذارد).
صابون مایع کاستیل همراه با آب سخت نیز می‌تواند منجر به باقی ماندن یک لایه سفید در هنگام استفاده از مخلوط روی سطوح شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.