حقایق بسیار جالب درباره اهرام مصر

محل شناخته شده ترین اهرام مصر، معروف به مجموعه اهرام ثلاثه ، بیش از یک قرن است که موضوع تحقیقات مداوم بوده است.این هرم ثلاثه خانه هرم بزرگ جیزه، هرم خفره، هرم منکائوره ​​و ابوالهول بزرگ جیزه است. با گذشت زمان و از طریق تحقیقات باستان شناسی، اهرام رازهایی را که زمانی تنها معمارانشان می دانستند، فاش کردند.

حقایق بسیار جالب درباره اهرام مصر

 این اهرام زمانی بلندترین سازه های ساخته شده توسط انسان بودند

هرم بزرگ جیزه که به نام هرم خوفو نیز شناخته می‌شود، طبق اکثر تخمین‌ها بین ۲۵۵۰ تا ۲۴۹۰ قبل از میلاد ساخته شده است. این سازه واقعاً عظیم بود و تا زمان ساخت کلیسای جامع لینکلن (با مناره اصلی آن) در سال ۱۳۱۱ بعد از میلاد، بلندترین سازه ساخته شده توسط انسان برای قرن ها باقی ماند.

این یک دستاورد باورنکردنی است، به ویژه با توجه به دانش نسبتاً ابتدایی مصریان باستان از ساخت و ساز و مهندسی. حتی امروزه نیز ساخت چنین سازه ای یک کار مهندسی عظیم خواهد بود.

حقایق بسیار جالب درباره اهرام مصر

در حقیقت بیش از ۱۰۰ هرم در مصر وجود دارد

وقتی به اهرام مصر فکر می کنید، چند عدد به ذهنتان می رسد؟ ۵ یا ۱۰ در واقع، بر اساس برخی برآوردها، بیش از ۱۳۰ مورد، دادن یا گرفتن وجود دارد.

نه تنها این، بلکه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در سال های آینده چیزهای بیشتری پیدا خواهد شد. دلیل این که چرا بسیاری از آنها ساخته شده اند به شدت مورد بحث است، اما واضح است که آنها نقش بسیار مهمی در فرهنگ مصر باستان داشتند.

سنگ های هرمی بیشتر از یک فیل وزن داشتند

اگر به شما بگوییم که وزن برخی از بلوک‌های سنگی که برای ساخت اهرام استفاده شده است، بیش از ۷۰ تن است، باورتان می‌شود؟ میانگین وزن هر یک از ۲٫۳ میلیون بلوک سنگی در هرم بزرگ حدود ۲٫۵ تن است. با این حال، وزن بسیاری از آنها به اندازه فیل معمولی شما، اگر نه بیشتر، است.

شاید ما هرگز واقعاً از تمام جزئیات نحوه جابجایی این صخره ها ندانیم، اما برخی از اسناد مصر باستان و نقاشی های دیواری سرنخ هایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، به نظر می رسد سنگ ها روی سورتمه ها مانور داده شده اند – احتمالاً روی ماسه خیس. اما، چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد، و این همچنان یک حوزه بسیار جالب از باستان شناسی تجربی است.

اهرام مصر کاملاً جامد نیستند

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد اهرام این است که شبکه پیچیده ای از گذرگاه ها، شفت ها و اتاقک ها در داخل و زیر اهرام جیزه وجود دارد. هدف این ساختارها به طور کامل درک نشده است، اما نظریه های زیادی وجود دارد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۵ فرهنگ منحصر به فرد هندی ها” را نیز مطالعه بفرمایید.      

اهرام مصر توسط بردگان ساخته نشده اند

بر خلاف تصور رایج، سازندگان اهرام برده نبودند. تحقیقات کنونی، به ویژه کشف سوابق مربوط به آن زمان، نشان می دهد که کارگران دستمزد خوب و تغذیه خوبی داشتند. همچنین به نظر می رسد که نیروی کار و همچنین مواد غذایی و سایر اقلام ضروری از سراسر مصر آمده باشند.

نه تنها این، بلکه این کار بسیار معتبر تلقی می شد، و بسیاری از کارگران این افتخار را داشتند که در مقبره های نزدیک اهرام مقدس دفن شوند.

 هرم بزرگ بسیار خوب ساخته شده بود

در حالی که مصریان باستان اهرام زیادی ساخته اند، اما همه آنها تا به امروز دست نخورده باقی نمانده اند. با این حال، نمونه هایی مانند هرم بزرگ و دیگر اهرام در جیزه وجود دارد. چرا؟

یکی از دلایل این است که مصری ها به مرور زمان در ساختن اهرام بهتر شدند. برخی از محققان فکر می کنند که مصری ها نتوانسته اند سنگ ها را به اندازه کافی برش دهند تا اتصالات اهرام قبلی را واقعا محکم کنند. با گذشت زمان، رطوبت وارد مفاصل شد و با تغییر آب و هوا منبسط و منقبض شد – سنگ‌ها را از هم جدا کرد و در نهایت منجر به فرسایش در طول زمان شد.

به نظر می رسد که اهرام با ستاره ها در یک راستا قرار دارند

به نظر می رسد مصریان باستان از دو صورت فلکی برای تراز کردن اهرام خود در جهت شمال به جنوب استفاده می کردند – دب اکبر و دب اصغر. این هم ترازی به قدری دقیق است که موقعیت شمالی-جنوبی آنها با دقت ۰٫۰۵ درجه است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هم ترازی ستاره ها به طور مداوم در حال تغییر است، البته با سرعت بسیار پایین.

درهای مخفی داخل اهرام مصر وجود دارد

هرم بزرگ شامل سه اتاق اصلی است: اتاق ملکه، گالری بزرگ و اتاق پادشاه. مصرشناسان اخیراً دو تونل به عرض حدود ۲۰ سانتی متر کشف کرده اند که از دیوارهای شمالی و جنوبی اتاق ملکه امتداد یافته و در کنار درهای سنگی با دستگیره های مسی متوقف می شوند. این درها اخیرا با استفاده از یک ربات کشف شده اند. برخی معتقدند که آنها می توانند به یک اتاق مخفی منتهی شوند. اهرام در گذشته مانند الماس می درخشیدند

 همه اهرام نوک تیز نبودند

در حالی که اهرام ثلاثه همه توجه را به خود جلب می کنند، اهرام بسیار دیگری نیز به همان اندازه جالب در مصر وجود دارند، از جمله “اهرام پلکانی”.

در واقع، یکی از اولین اهرام ساخته شده توسط مصریان را می توان در سقاره یافت و به نظر می رسد که حدود ۴۷۰۰ سال پیش ساخته شده باشد. این بنا که به عنوان مقبره پادشاه مصر جوسر ساخته شده است، دارای اضلاع پلکانی و بالای تخت است.

پیش از این، مقبره‌ها به صورت مستاب ساخته می‌شدند – سازه‌های با سقف پایین‌تر و مسطح با اضلاع شیبدار. در واقع، اعتقاد بر این است که هرم جوسر به عنوان یک مستابا شروع شده است و به دلایل نامعلومی تحت یک سری گسترش‌ها قرار گرفته است تا هرم پله‌ای به ارتفاع ۱۹۷ فوت (۶۰ متر) را که امروزه می‌بینیم، ایجاد کند.

اهرام ثلاثه فقط برای مقبره های فراعنه نبود

مجموعه تشییع جنازه در اطراف هرم بزرگ در جیزه شامل دو معبد سردخانه است که با یک گذرگاه به هم متصل شده اند، مقبره هایی برای خانواده و اعضای دربار خوفو و سه هرم کوچکتر برای همسران خوفو.

 ابوالهول ممکن است زمانی رنگارنگ بوده باشد

مجسمه عظیم ابوالهول بر اساس برخی تخمین ها ۴۵۰۰ سال پیش در نزدیکی هرم بزرگ ساخته شده است. معروف است که بدن شیر و سر انسان دارد.

اعتقاد بر این است که شباهت فعلی آن شبیه فرعون خفره است، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. به گفته برخی از محققان، ابوالهول ممکن است در طول عمر خود چندین بار عمل لیفت صورت را تجربه کرده باشد. بقایای رنگدانه های قرمز روی صورت ابوالهول نشان می دهد که مجسمه ممکن است نقاشی شده باشد.

امروزه، اکثر مصر شناسان عقیده دارند که ابوالهول در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد برای فرعون خفره، سازنده هرم دوم در جیزه ساخته شده است.

اهرام مصر از تلاش برای تخریب جان سالم به در برده اند

در قرن دوازدهم، سلطان العزیز عثمان، پسر صلاح الدین و فرمانروای مصر، برنامه ریزی کرد تا اهرام جیزه را با شروع هرم منکور، نابود کند. پس از هشت ماه و هزینه های زیاد، کارگرانش پیشرفت بسیار کمی کرده بودند و او مجبور به تسلیم شدن شد.

 ساخت یک هرم حدود دو دهه طول کشید

ساختن یک هرم در مقیاس هرم بزرگ ثلاثه کار کوچکی نیست. اما ساخت آنها چقدر طول کشید؟ ۱۰۰ سال؟ ۵۰۰؟

در واقع، طبق برخی برآوردها، ساخت هرم بزرگ جیزه تنها ۲۳ سال طول کشید. برای درک این موضوع، ساخت نوتردام نزدیک به ۲۰۰ سال طول کشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.