۱۵ فرهنگ منحصر به فرد هندی ها

همه ما از آداب و رسوم در هند به عنوان چیزی بسیار متنوع و منحصر به فرد یاد می کنیم. اما به ندرت به این فکر می کنیم که چرا این کارها به روش های خاصی انجام می شوند. فرهنگ هندی مملو از چندین آداب و رسوم منحصر به فرد است که ممکن است برای افراد خارج از هند بسیار جالب باشد. فرهنگ و سنت های هند چیزی است که اکنون در سراسر جهان مشهور شده است.

 سنت و آداب و رسوم جذاب در هند

۱- جشنواره ها

در هند همیشه جشن است . هند همچنین تعداد زیادی جشنواره دارد ، عمدتا به دلیل رواج ادیان و گروه های مختلف. مسلمانان عید را جشن می گیرند ، مسیحیان کریسمس و جمعه خوبی دارند ، سیک ها بایساخی (برداشت محصول) دارند ، و هندوها دیوالی ، هولی ، ماکار ساکرنتی ، جین ها ماهاویر جیانتی ، بودایی ها تولد بودا جشن می گیرند و صادقانه بگویم ، این جشن ها بی پایان است.

آداب و رسوم جذاب در هند 
آداب و رسوم جذاب در هند

۲- ساختار خانواده

 بخش مهمی از فرهنگ هند .همچنین ، در هند ، مفهوم خانواده مشترک وجود دارد ، که در آن کل خانواده (والدین ، ​​همسر ، فرزندان و در برخی موارد ، اقوام) همه با هم زندگی می کنند. این بیشتر به دلیل ماهیت منسجم جامعه هند است و همچنین گفته می شود در کنترل فشار و استرس کمک می کند.

۳- نمادهای خاص در هند مثل روزه داری

روزه داری جزء لاینفک فرهنگ هندو است. روزه یا Vrats یا Upvas راهی برای نشان دادن صداقت و اراده شما یا ابراز قدردانی از خدایان و الهه ها است. مردم در سراسر کشور در مناسبت های مختلف مذهبی روزه می گیرند. برخی از مردم نیز در روزهای مختلف هفته برای خدا یا الهه خاصی که مربوط به آن روز خاص است ، روزه می گیرند. اعتقاد عمومی بر این است که با این کار بدن خود را از یک نیاز اساسی محروم می کنید و بنابراین ، خود را مجازات می کنید تا گناهانی را که مرتکب شده اید پاک کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میشود ارزان سفر کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-آداب و رسوم مذهبی – گاو مقدس

گاو ، در فرهنگ هند ، یک حیوان مقدس محسوب می شود. او به عنوان یک شخصیت مادری پرستش می شود و تصویری از فضل زمین است. لرد کریشنا ، که به عنوان چوپان گاو معروه شده است ، اغلب در حال نواختن فلوت خود در بین گاوها و گوساله ها در حال رقص با آهنگ های او به تصویر کشیده شده است. جالب اینجاست که لرد کریشنا با نام “Govinda” یا “Gopala” نیز شناخته می شود که به معنی “دوست و محافظ گاو” است. از این رو ، گاوها در فرهنگ و مذهب هند اهمیت فرخنده ای دارند.

حتی وسیله مورد اعتماد لرد شیوا گاو مقدس است. بنابراین ، تغذیه گاو یا کمک به پناهگاه های گاو برای هندی ها اهمیت مذهبی زیادی دارد. کتاب مقدس ودایی ، در آیات مختلف ، بر لزوم حفاظت و مراقبت از گاو تأکید کرده است. گاوها منبع حیات هستند.کشتن گاو یا مصرف گوشت گاو گناه محسوب می شود. از این رو ، چندین ایالت در هند ذبح گاو را طبق قانون ممنوع کرده اند.

۵-معابد هند – نماینده فرهنگ باستانی هند

بیشتر معابد در امتداد خطوط موج مغناطیسی زمین واقع شده اند که به حداکثر رساندن انرژی مثبت موجود کمک می کند. صفحه مسی (که Garbhagriha یا Moolasthan نامیده می شود) که در زیر بت اصلی دفن شده است این انرژی را به محیط اطراف خود جذب کرده و طنین انداز می کند. رفتن به معبد اغلب به داشتن ذهن مثبت و به دست آوردن انرژی مثبت کمک می کند ، که به نوبه خود به عملکرد سالم تری منجر می شود.این نیز یک عمل است که قبل از ورود به مکان های عبادی ، کفش ها را در آورید ، زیرا آنها خاک را به محیط تمیز و مقدس وارد می کنند.

آداب و رسوم در هند

۶-جزء آداب و رسوم در هند ، مراسم های مربوط به ازدواج در هند

مفهوم ازدواج در هند ، منشاء آن را در دوران ودایی می داند. برای خانواده های سلطنتی ، مراسمی به نام “سوایمبار” برای عروس ترتیب داده می شود. افرادی  از سرتاسر پادشاهی دعوت میشوند تا در مسابقه ای شرکت کنند و پیروز ان مسابقه با عروس ازدواج میکند، یا خود عروس شوهر ایده آل خود را انتخاب کند. حتی امروزه ، این مدل از ازدواج همچنان مورد علاقه هندی ها است و بخشی جدایی ناپذیر از “سنت های هندی” است.

۷- نمادهای مذهبی

سنت ها و کتاب مقدس هندی شامل علائم و نشانه های مختلفی است که معانی متعددی دارند. به عنوان مثال ، استفاده از سواستیکا ، در زمینه هند ، به طرف آدولف هیتلر یا نازیسم اشاره نمی کند. این نماد لرد گانشا ، برطرف کننده موانع است. بازوهای سواستیکا معانی مختلفی دارند. آنها چهار ودا ، چهار صورت فلکی یا چهار هدف اصلی انسان را نشان می دهند.

۸-سنت ها و آداب و رسوم هندی

مهمان نوازی نسبت به مهمانان بخش مهمی از فرهنگ هند ، آداب و رسوم و سنت های هند است.
در هند ، ضرب المثل “Atithi Devo Bhavah” نیز جزء لاینفک است. این بدان معناست که “مهمان معادل خداست”. این یک آیه سانسکریت برگرفته از کتاب مقدس هندو است ، که بعداً بخشی از “قوانین رفتاری جامعه هندو” شد زیرا مهمان همیشه در فرهنگ هند از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

۹- لباسهای هند

ساری – بخش مهمی از فرهنگ و پوشش هند ، آداب و رسوم و سنت های هند است.

زنان هندی اغلب با “ساری” دیده می شوند. ساری یک پارچه تک است و نیازی به دوخت ندارد. تهیه آن آسان است و پوشیدن آن راحت است و همچنین از آداب مذهبی پیروی می کند. این در ابتدا به عنوان یک سنت هندو شروع شد اما بسیار زیبا در همه ادیان گسترش یافته است. البته مردان هم در هند لباس های مخصوص به خود را دارند.

آداب و رسوم در هند
آداب و رسوم در هند

۱۰-رقص های هندی-کاتاکالی

هند سرزمین “وحدت در تنوع” است . اشکال مختلف رقص (طبقه بندی شده به عنوان محلی یا کلاسیک) از مناطق مختلف کشور سرچشمه می گیرند و راهی برای نمایش فرهنگ خاصی هستند که از آن نشأت گرفته اند. هشت رقص کلاسیک که به عنوان رقص های کلاسیک هندی طبقه بندی می شوند و در متن سانسکریت هندو “Natyashashtra” (متن هنرهای نمایشی) ذکر شده اند عبارتند از:

بهاراتناتیام از تامیل نادو
کاتاکالی از کرلا
کاتاک از شمال ، غرب و مرکز هند
Mohiniyattam از کرلا
کوچی پودی از آندرا پرادش
اودیسی از اودیسا
مانیپوری از مانیپور
ساتریا از آسام

تمام رقص هایی که در بالا ذکر شد یک درام رقص کامل است ، در آن یک مجری یک داستان کامل را تقریباً به طور کامل و منحصراً از طریق حرکات روایت می کند. چنین داستانهایی بیشتر بر اساس اسطوره شناسی وسیع هند است. رقص های کلاسیک در هند به طور دقیق طبقه بندی شده و طبق قوانین و دستورالعمل های مقرر در Natyashastra اجرا می شوند. درست مانند رقص های کلاسیک ، رقص های محلی در هند نیز از مناطق مختلف کشور سرچشمه می گیرد. این اجراها عمدتا بر اساس داستانهایی است که به صورت شفاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

رقص های محلی عمدتا اهمیت خود را در مناطق روستایی نشان می دهند ، جایی که اجراها زندگی روزمره ساکنان روستا را به تصویر می کشد. فرایند یک مسابقه مناسب یک تلاش طولانی و خسته کننده است که با تطبیق برخی معیارها مانند فال ، مذهب ، طبقه ، قامت حرفه ای ، ظاهر فیزیکی و فرهنگ آغاز می شود. پس از علامت زدن تمام کادرهای تأیید ، بزرگان خانواده برای تعامل رو در رو ملاقات می کنند. پس از موفقیت در مذاکرات ، آماده سازی برای عروسی به سرعت آغاز می شود.

۱۱-آشپزی – غذای هندی

غذاها و آشپزی هندی نه تنها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ هند است ، بلکه یکی از عوامل مهم محبوبیت هند در سراسر جهان است. سبک پخت و پز در مناطق مختلف متفاوت است ، اگرچه به اتفاق آرا ، غذاهای هندی به دلیل استفاده گسترده از ادویه جات و گیاهان شهرت زیادی دارند. درست مانند رقص ها ، اعمال مذهبی ، زبان و لباس ، شما همچنین می توانید تنوع غذایی زیادی در سراسر کشور پیدا کنید. تقریباً همه مناطق به خاطر یک غذا معروف هستند.

با این حال ، محصول اصلی در سراسر کشور بیشتر شامل برنج ، گندم و گرم بنگال (چانا) است. در حالی که غذاهای گیاهی بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای گجراتی هند جنوبی و راجستانی هستند ، غذاهای غیر گیاهی بخش مرکزی غذاهای مغلی ، بنگالی ، شمالی و پنجابی را تشکیل می دهند. همچنین جالب است بدانید که غذاهای خاص مثلا در منطقه کشمیر نیز تحت تأثیر سبک های آشپزی خارجی آسیای میانه ، ایران و افغانستان قرار گرفته است.

۱۲- ادبیات هندی

ادبیات هند را می توان در حماسه های بزرگی که در قالب شعر ، نمایشنامه ، داستان و حتی راهنمای خودیاری نوشته شده اند ، جستجو کرد. معروف ترین حماسه های هندو رامایانا و مهابهاراتا هستند. Mahabharata ، توسط Ved Vyasa ، طولانی ترین شعری است که به زبان سانسکریت سروده شده است. هر دوی این حماسه ها به منظور برجسته کردن ارزش های انسانی وفاداری ، فداکاری و حقیقت نوشته شده اند. اخلاق هر دو داستان نشان دهنده پیروزی خوب بر بد است.

۱۳-هنرهای رزمی هند

هند دارای چندین سبک منحصر به فرد از هنرهای رزمی است که برخی از آنها منشاء باستانی دارند. در حالی که برخی از انواع هنرهای رزمی نیاز به استفاده از سلاح دارند ، برخی دیگر این کار را نمی کنند. عمدتا برای مبارزه استفاده می شود ، برخی از انواع هنرهای رزمی نیز برای درمان استفاده می شود. در عصر حاضر ، این اشکال هنرهای رزمی به عنوان تکنیک های دفاع شخصی و حتی تناسب اندام محبوب هستند.

۱۴-جزء آداب و رسوم در هند ، غذا خوردن با دست

غذا خوردن با دست ممکن است برای بسیاری از افراد کار خوبی به نظر نرسد. با این حال ، مزایای زیادی دارد. انگشتان گیرنده های گرما هستند ، وقتی غذای داغ داخل آن قرار می گیرد از سوختن دهان جلوگیری می کند. قبل از خوردن غذا باید درجه حرارت را بررسی کنید. به غیر از این ، هنگامی که با دست غذا می خورید تمایل دارید که آهسته تر غذا بخورید – این به هضم غذا کمک می کند.

به طور سنتی ، از دست راست برای غذا خوردن استفاده می شود و دست چپ کثیف تلقی می شود. فرد باید قبل از غذا دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشوید. این عمل باعث می شود روند غذا خوردن بسیار بهداشتی باشد. غذا خوردن با دست یک عمل گسترده در جنوب و شرق هند است ، اما در شمال و غرب هند کمی نادر است. در شمال و غرب هند ، مردم از قاشق برای برداشتن برنج برای خوردن استفاده می کنند اما از انگشتان دست برای شکستن نان استفاده می کنند.

آداب و رسوم در هند

۱۵-زبانهای هند

هند از نظر اجتماعی ، فرهنگی و زبانی بسیار متنوع است. هندی و انگلیسی به طور گسترده صحبت می شوند و برای مقاصد رسمی شناخته می شوند. به غیر از این ، ۲۲ زبان وجود دارد که توسط قانون اساسی هند به رسمیت شناخته شده است. با این حال ، هنوز بیش از ۴۰۰ زبان و گویش در هند شناخته نشده است. گویش ها حتی با چند کیلومتر سفر در این ایالت تغییر می کنند. در طول این سالها ، حدود ۱۹۰ گویش به دلیل تعداد بسیار کمی از گویندگان در معرض خطر قرار گرفته اند.

اینها فقط گوشه ای از آداب و رسوم در کشور هند بود اما مطمئنا هزاران سنت و فرهنگ در هند وجود دارد که ما از آنها بی خبریم.اگر شما سابقه سفر به هند و دیدن آداب و رسوم مردم آنجا را دارید با ما رد میان بگذارید از شنیدن آن خوشحال میشویم.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “۱۵ فرهنگ منحصر به فرد هندی ها

هر کشوری رسم و سوم خاص خود را دارد و به نظر من رسم های قشنگی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.