برخی از سنت ها و آداب فرهنگی مردم روسیه

چه در روسیه زندگی می‌کنید یا برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید، درک آداب و رسوم خانوادگی غنی و آداب معاشرت در این کشور زیبا می‌تواند به شما کمک کند از زمان خود در اینجا بهترین استفاده را ببرید. یک روحیه جمعی قوی در روسیه وجود دارد که از تاریخ جامعه کشاورزی بودن و تاریخ سیاسی آنها ناشی می شود. بنابراین، روس ها به میراث فرهنگی و کشور خود بسیار افتخار می کنند.

روسیه، کشوری که در گستره وسیعی از شرق اروپا و شمال آسیا گسترده شده است، پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر ۱۹۹۱،به یک کشور مستقل تبدیل شد. روسیه طولانی ترین رودخانه اروپا، ولگا، و بزرگترین دریاچه آن، لادوگا را دارد و همچنین دارای عمیق ترین دریاچه جهان، بایکال است و این کشور کمترین دمای جهان را در خارج از قطب شمال و جنوب ثبت کرده است.

آداب و رسوم مردم روسیه

سنت ها و آداب و رسوم مردم روسیه

آداب احوالپرسی روسی

سلام معمولی روسی یک دست دادن محکم و در عین حال حفظ تماس چشمی مستقیم است. هنگامی که خانمها یکدیگر را ملاقات می کنند، گونه های هم را می بوسند. ملاقات بین دوستان مرد صمیمی اغلب با یک دست زدن به پشت و در آغوش گرفتن شروع می شود.

دست دادن محکم، تقریباً استخوان خردکننده، آداب احوالپرسی معمول روسی هنگام ملاقات با کسی است. روس ها همچنین تماس مستقیم چشمی خود را حفظ می کنند و در عین حال احوالپرسی مناسب را برای زمان روز انجام می دهند.

دوستان زن معمولاً هنگام ملاقات سه بار گونه یکدیگر را می بوسند، ابتدا گونه چپ، سپس سمت راست، و آخرین بار در سمت چپ. دوستان صمیمی مرد یکدیگر را در آغوش می گیرند و به پشت هم می زنند.

به طور خلاصه، هنگام ملاقات با یک روسی برای اولین بار، آداب معاشرت خوب، دست دادن محکم و در عین حال حفظ تماس چشمی است. دور نگاه کردن بی ادبانه است و نشان دهنده بی تفاوتی است.

روس ها معمولاً یکدیگر را از طریق شخص ثالث معرفی می کنند نه اینکه مستقیماً خود را معرفی کنند.منتظر بمانید تا آشنایان روسی شما پیشقدم شوند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۵ فرهنگ منحصر به فرد هندی ها” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آداب هدیه دادن در روسیه

اگر برای صرف غذا به یک خانه روسی دعوت شده اید، یک هدیه کوچک به همراه داشته باشید.
معمولاً از مهمانان مرد انتظار می رود که گل بیاورند. گل های زرد را نیاورید، زیرا برخی از روس ها آنها را نشانه جدایی یا خیانت می دانند.
تا قبل از تولد نوزاد به کودک هدیه ندهید. بدشانسی است که زودتر این کار را انجام دهیم.
روس ها اغلب وقتی به آنها هدیه می دهند اعتراض می کنند. اینطور پاسخ بدهید “این فقط یک چیز کوچک است” و دوباره هدیه را ارائه دهید و معمولاً با مهربانی پذیرفته می شود.

خانواده در روسیه

کانون خانواده بسیار مهم است و هر یک از اعضای خانواده باید به نحوی بهم کمک کنند.اکثر زنان در خارج از خانه نیز شغل دارند.

آپارتمان ها معمولا کوچک هستند، اما اغلب متوجه می شوید که بیش از یک نسل خانواده با هم زندگی می کنند. روس‌ها تمایلی کلی به گروه‌هی بودن دارند.

استفاده از زبان بدن در آداب روسی

روس ها نسبت به کسانی که غیر صادقانه به نظر می رسند محتاط هستند. لبخند بزنید و مودبانه بنشینید.

هنگام اشاره، از یک انگشت استفاده نکنید بلکه با تمام دست خود اشاره کنید. وضعیت نامناسب و ایستادن با دست در جیب از نشانه های تنبلی محسوب می شود.

آشنایی با کشور روسیه

آداب مهمانی روس ها

روس ها میزبانان خوبی هستند و عاشق پذیرایی از مهمانان در خانه های خود هستند. آداب متداول روسی حکم می‌کند که آنها اغلب غذای بیشتری از آنچه خورده میشود روی میز بگذارند تا نشان دهد که غذای فراوانی وجود دارد. اگر برای صرف غذا به یک خانه روسی دعوت شده اید، به موقع برسید و یک هدیه کوچک بیاورید.

در موقعیت‌های رسمی، افراد هنگام اشاره به دیگری از هر سه نام استفاده می‌کنند. در مقابل، دوستان و آشنایان نزدیک ممکن است با نام کوچک و نام خانوادگی خود به یکدیگر اشاره کنند، در حالی که دوستان نزدیک و اعضای خانواده یکدیگر را فقط با نام کوچک صدا می زنند.

دین مردم روسیه چیست؟

رایج ترین دین در روسیه مسیحیت ارتدوکس روسی است.
ایمان ارتدکس بسیار سختگیرانه است. تعدادی از قوانین در مورد نحوه رفتار در کلیسا وجود دارد و خود آداب کلیسا نیز از یک دستور دقیق پیروی می کند.
دین یهود نیز در روسیه پیروانی دارد. با این حال، در مکان هایی مانند سنت پترزبورگ، جوامع یهودی نسبتاً بزرگی باقی مانده اند.
بودیسم در روسیه نیز جایگاه خود را دارد. سنت پترزبورگ یک معبد بودایی فوق العاده دارد که همیشه پذیرای بازدیدکنندگان است.
مسلمانان نیز در روسیه زندگی میکنند .پیروان اسلام را بیشتر می توان در جنوب روسیه یافت.
جمهوری تووا در نزدیکی کوه های آلتای خانه شمنیزم روسی است. مؤمنان از سراسر کشور به این منطقه سیبری سفر می کنند تا از آنها مشاوره شمنیستی بخواهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.