سی سی کرم چیست و چه تفاوتی با بی بی کرم دارد؟

کرم سی سی یک محصول زیبایی با ترکیباتی است که می تواند به سلامت و ظاهر پوست شما کمک کند. با خواندن این مقاله متوجه میشوید که سی سی کرم چیست و چه تفاوت هایی با کرم های BB قابل توجه است.

سی سی کرم چیست و چه تفاوتی با بی بی کرم دارد؟

آیا به دنبال راه حلی برای بهبود ظاهر پوست خود بدون نیاز به استفاده از تعداد زیادی محصول هستید؟ اگر چنین است، کرم سی سی ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن هستید. این کرم که “کرم اصلاح کننده رنگ” نیز نامیده می شود، تکامل یافته کرم BB محبوب است.

برای اصلاح رنگ پوست، کاهش لکه های تیره و ایجاد پوششی روشن و طبیعی طراحی شده است. چگونه استفاده می شود؟ بهترین گزینه برای نوع پوست شما چیست؟ ما به شما در حل این سوالات کمک می کنیم.

سی سی کرم چیست و چه تفاوتی با بی بی کرم دارد؟

سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم یا کرم اصلاح کننده رنگ یک محصول زیبایی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این ترکیبی از خواص پایه آرایش و درمان پوست است که به آن اجازه می دهد عیوب را بپوشاند، آبرسانی کند، محافظت کند و بافت پوست را بهبود بخشد.

ترکیبات آن شامل عوامل تصحیح کننده رنگ مانند ویتامین C و اسید هیالورونیک است که به روشن شدن و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند. همچنین دارای فیلترهای خورشیدی است که عملکرد آن کاهش تاثیر منفی اشعه ماوراء بنفش است.گویا این کافی نیست، برخی مواد آنتی اکسیدانی و مواد مغذی در اجزای خود دارند که به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

مزایای استفاده از سی سی کرم

این نوع کرم وقتی قبل از آرایش سنگین استفاده می شود فواید جالبی دارد. بیایید با جزئیات ببینیم.

اصلاح رنگ پوست

یکی از مزیت های اصلی سی سی کرم قابلیت اصلاح رنگ پوست است. این محصول با رنگدانه های خاصی فرموله شده است که با مشکلات خاص رنگ صورت مانند قرمزی، تیرگی و لکه های تیره مقابله می کند. هنگام استفاده، ظاهر یکنواخت تر و درخشان تر به دست می آید.

هیدراتاسیون

بسیاری از کرم های سی سی حاوی موادی هستند که آبرسانی به پوست را افزایش می دهند. این برای افرادی که پوست خشک و کم آب دارند مفید است، زیرا به حفظ نرمی و لطافت آن در طول روز کمک می کند.برخی از مواد مورد استفاده در این نوع محصولات ویتامین E، اسید هیالورونیک و نیاسینامید هستند. هر کدام از این اجزا به شیوه‌ای متفاوت بر روی پوست اثر می‌گذارند و ظاهری راحت به آن می‌دهند و در عین حال برای سلامتی صورت نیز مفید هستند.

به عنوان مثال، نیاسینامید نوعی ویتامین B3 است که مسئول تنظیم تولید سبوم، کاهش التهاب و بهبود سد محافظ پوست است. در حالی که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و باعث هیدراتاسیون می شود.

حفاظت خورشیدی

یکی دیگر از مزایای مهم این محصول این است که اغلب حاوی ضد آفتاب است. فرمول آن با کرم ضد آفتاب از پوست در برابر تهاجمات ناشی از اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. به این ترتیب، آنها از پیری زودرس، سوختگی، لکه ها و سایر نواقص جلوگیری می کنند.

پوششی سبک و طبیعی

برخلاف فونداسیون های سنتی، کرم های سی سی پوششی سبک تر و طبیعی تر ارائه می دهند. این اجازه می دهد تا بدون ایجاد ظاهری سنگین یا ماسک، رنگ پوست را یکسان کنید. بافت نرم و سبک این محصول با پوست ترکیب شده و ظاهری طبیعی ایجاد می کند.

علاوه بر اصلاح رنگ پوست، بسیاری از کرم های سی سی فواید بیشتری نیز ارائه می دهند. آنها ممکن است حاوی مواد مرطوب کننده، آنتی اکسیدان، تسکین دهنده و مغذی باشند. به این ترتیب آنها به یک محصول چند منظوره تبدیل می شوند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کرم سی سی چه تفاوتی با بی بی کرم دارد؟

بی بی کرم یا “کرم مومیایی کننده لکه” محصولی است که فواید مراقبت از پوست را با آرایش ترکیب می کند. به نوبه خود، کرم سی سی بر اصلاح رنگ پوست و ارائه مراقبت های اضافی تمرکز دارد. بیایید تفاوت های اصلی آنها را ببینیم.

پوشش و بافت

پوشش: کرم BB پوششی ملایم ارائه می دهد که باعث می شود رنگ پوست یکدست شود و عیوب مانند جوش های سرسیاه به حداقل برسد. به نوبه خود، ظاهری طبیعی ارائه می دهد. در مقابل، کرم سی سی پوششی سبک تا متوسط ​​ایجاد می کند و بر اصلاح نگرانی های خاص رنگ پوست، مانند قرمزی، تیرگی، یا لکه های تیره تمرکز می کند.

بافت: کرم بی بی بافت سبک تری دارد که باعث می شود به راحتی روی پوست استفاده شود و ترکیب شود. از طرفی کرم سی سی نیز بافت سبکی دارد اما با رنگدانه های اصلاحی خاصی فرموله شده است که آن را کرمی تر می کند.

هدف اصلی: هدف اصلی کرم BB مراقبت از پوست، ارائه آبرسانی، محافظت در برابر آفتاب و بهبود بافت است. از سوی دیگر، کرم سی سی بر اصلاح رنگ پوست، مقابله با مشکلات خاص مانند قرمزی و لکه های تیره تمرکز دارد.

مزایای اضافی: برخی از کرم های سی سی با مواد اضافی فرموله شده اند که ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد و مشکلات خاصی را در زمینه رنگ پوست برطرف می کند.

توجه به این نکته ضروری است که ویژگی ها و مزایای کرم های بی بی و کرم های سی سی بسته به برند و فرمول خاص ممکن است متفاوت باشد.

هنگام انتخاب بین آنها، ایده خوبی است که نیازها و ترجیحات فردی خود را از نظر پوشش، بافت، اهداف مراقبت از پوست و مشکلات رنگ خاصی که می خواهید به آنها بپردازید در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از سی سی کرم

استفاده از این محصولات چقدر ایمن است؟

به گفته کارگروه محیط زیست، ترکیب مواد تشکیل دهنده و چند کارکردی این محصولات ممکن است سودمندتر از استفاده از چندین مورد برای یک هدف باشد.

به عبارت دیگر، با استفاده از یک سی سی کرم یا یک بی بی کرم ، به جای استفاده از مثلاً سه محصول مختلف برای یک چیز، چندین مشکل پوستی را با یک محصول درمان می کنید.

این به این معنی است که کمتر خود را در معرض مواد و فرمولاسیون محصولات مختلف قرار می دهید. با این حال، این گروه همچنین توصیه می کند هنگام خرید یکی از این دو گزینه، قسمت مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید، زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​باشد که می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

پس بهترین گزینه چیست؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست و آرایش به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که تصمیم گرفتن بهترین گزینه برای پوست شما دشوار است. برای بسیاری، انتخاب به کرم سی سی یا بی بی کرم بستگی دارد.هر دو گزینه محصولات چند منظوره هستند که مرطوب کننده، ضد آفتاب و پوشش نور را ترکیب می کنند، اما تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد.

به طور کلی، کرم BB برای کسانی که به دنبال پوشش روشن تر و پوشش طبیعی هستند، ایده آل است، در حالی که کرم سی سی برای کسانی که نیاز به اصلاح رنگ پوست و پنهان کردن لک ها یا قرمزی دارند ایده آل است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.