راهکارهای طلایی برای از بین بردن طبیعی زگیل های پوستی

زگیل ها توده های خوش خیمی هستند که در نواحی مختلف پوست قرار دارند. اگرچه آنها بی ضرر هستند، اما چون ظاهر خوبی ندارند اکثر افراد دوست دارند آنها را از بین ببرند. طیف گسترده ای از اقدامات برای از بین بردن زگیل های پوستی که بیشتر در نواحی سر و گردن است وجود دارد. از استفاده از موادی مانند سرکه سیب و روغن درخت چای، تا بریدن با موچین و قیچی، پیشنهادات زیادی برای از بین بردن این زگیل ها وجود دارد.

زگیل های پوستی چیست؟

آنها توده‌های خوش‌خیم کوچکی هستند که اغلب بین چین‌های گردن، زیر بغل، کشاله ران، پلک‌ها و سینه‌ها ایجاد می‌شوند. بر اساس اطلاعات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، ظاهر آن مربوط به سندرم متابولیک است. به ویژه، آنها در افراد چاق، مبتلا به دیابت نوع ۲ یا بیماری های قلبی عروقی شایع هستند.

 تا ۶۰ درصد از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود دچار این زگیل ها می شوند. و اگرچه بی ضرر هستند، اما ظاهر آنها می تواند باعث ناراحتی در افرادی شود که آنها را ناخوشایند می دانند. خبر خوب این است که روش های مختلفی وجود دارد که حذف آن را ممکن می کند. چه به دلیل گرفتار شدن آنها در لباس، به دلیل خونریزی یا صرفاً به دلایل زیبایی، برداشتن آنها نسبتاً آسان است.

راهکارهایی برای از بین بردن طبیعی زگیل های پوستی

راهکارهایی برای از بین بردن طبیعی زگیل های پوستی

“آیا می توان به طور طبیعی زگیل را از بین برد؟”. در حالی که برخی پیشنهاد می‌کنند که می‌توان آن‌ها را با درمان‌ها و مراقبت‌های خانگی از بین برد، برخی دیگر توصیه می‌کنند برای انتخاب روش‌های جراحی به متخصص پوست مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که روش های طبیعی نتیجه فوری نمی دهد و گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی روی پوست های حساس شود. اگر همچنان تصمیم به امتحان آنها دارید، حتما این کار را با دقت انجام دهید. دستورالعمل ها را دنبال کنید!

چسب زگیل

چسب ها نوارهای کوچکی هستند که حاوی داروها یا محلول های گیاهی هستند. هدف آن قطع جریان خون در پایه تگ پوست است تا سلول ها بمیرند و رشد از بین برود. در مطالعه ای که از طریق مجله درماتولوژی آنلاین به اشتراک گذاشته شد، این دستگاه به کاهش جریان خون از این ضایعات کمک کرد. بنابراین در عرض ۳ تا ۶ روز به از بین بردن آن کمک کرد. اثربخشی آن در پاپیلوم‌های کوچک به قطر ۱ میلی‌متر با میزان موفقیت تا ۹۰ درصد بیشتر قابل‌توجه بود.

 اگرچه این پچ ها را می توان تقریباً در هر داروخانه ای خریداری کرد، استفاده از آنها در خانه توصیه نمی شود. برخی از ترکیبات مانند اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای می توانند باعث تحریک و سوزش شوند. یک برنامه بد می تواند عوارض ایجاد کند.

 سرکه سیب

شواهد حکایتی نشان می دهد که استفاده از سرکه سیب می تواند زگیل پوستی را رفع کند. بحث این است که اسیدیته این محصول، بافت اطراف ضایعه را تجزیه می کند که سپس منجر به سقوط آن می شود. پیشنهاد این است که ضایعات را با پنبه آغشته به سرکه بپوشانید. این به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه اعمال می شود. سپس، ناحیه را با آب فراوان شستشو دهید.

با این حال، تا به امروز هیچ مطالعه علمی برای حمایت از این خواص وجود ندارد. و اگرچه محتوای اسید استیک این محصول تنها ۸ درصد (اسید ضعیف) است، اما تماس مستقیم با این ماده می تواند تحریک کننده باشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

روغن کرچک

اثربخشی روغن کرچک در از بین بردن زگیل پوستی ثابت نشده است. استفاده مستقیم از این محصول روی رشد پوست ممکن است باعث حذف آن شود. با این حال، اثرات آن فوری نیست و لازم است حوصله به خرج دهید. کاربرد مشابه سرکه است. یک توپ پنبه ای در محصول آغشته شده و با باند چسبی پوشانده می شود. باید استفاده از آن را تکرار کنید تا به نتیجه برسید. برخلاف سرکه – که می تواند باعث سوختگی شود – این روغن به طور کلی بی خطر است.

 اسانس درخت چای

اسانس درخت چای یکی از محصولاتی است که برای از بین بردن این ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی منتشر شده در مجله بین المللی درماتولوژی نشان می دهد که این محصول به دلیل خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و شفابخش آن یک محصول ارزشمند در درماتولوژی است.

با این حال، نشان داده نشده است که می تواند انها را از بین ببرد. در یک گزارش موردی که توسط مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی به اشتراک گذاشته شده است، یک زن ۲۲ ساله پس از درمان ۲۱ روزه با روغن درخت چای موفق به برداشتن زگیل از انگشتان خود شد.

نتایج مشابهی در مورد دیگری به اشتراک گذاشته شده در درمان های تکمیلی در عمل بالینی مشاهده شد که در آن روغن درخت چای (Melaleuca alternifolia) به پاک کردن زگیل در یک بیمار کودک پس از ۱۲ روز درمان کمک کرد. محققان مطالعات بزرگتر و قطعی تری را پیشنهاد می کنند. البته استفاده مستقیم از روغن درخت چای روی پوست می تواند باعث سوختگی شیمیایی یا واکنش های آلرژیک شود.

اغلب، مردم روغن درخت چای را با کمک پنبه و بانداژ چسب بر روی برچسب‌های پوست می‌مالند. با این حال، توصیه می شود محصول را در روغن حامل مانند زیتون یا نارگیل رقیق کنید. بنابراین، خطر تحریک کاهش می یابد.

رفع زگیل پوستی با ویتامین E

اثربخشی ویتامین E در از بین بردن آن توسط مطالعات علمی تایید نشده است. با این حال، طب سنتی نشان می دهد که می تواند به از بین بردن آن کمک کند، زیرا رشد پوست را صاف و نرم می کند. كافي است محصول را ترجيحاً با كمك پنبه روي ضايعه بماليد. می توان آن را برای چند دقیقه ماساژ داد یا با باند چسب ثابت کرد. در مورد ویتامین E باید توجه داشت که در بیشتر موارد برای پوست بی خطر تلقی می شود. یک بررسی در مجله آنلاین درماتولوژی هند بیان می کند که دارای خواص آنتی اکسیدانی، محافظت کننده از نور و شفابخش است.

راهکارهایی برای از بین بردن طبیعی زگیل های پوستی

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی حاوی دو ماده فعال تیمول و کارواکرول است که با فواید پوستی همراه است. مروری در مجله آنتی‌بیوتیک نشان می‌دهد که فعالیت ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و شفابخش دارد. مانند روغن درخت چای، اثرات آن روی زگیل های پوستی ثابت نشده است. با وجود این، داده های حکایتی نشان می دهد که کاربرد منظم آن به از بین بردن این برآمدگی ها کمک می کند. توصیه می شود قبل از مالیدن روغن پونه کوهی با روغن حامل – نارگیل، زیتون یا بادام – ترکیب کنید. استفاده مستقیم آن می تواند تحریک کننده باشد.

هنگام درمان زگیل های پوستی از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

در بیشتر موارد، استفاده از داروهای خانگی ذکر شده به خوبی تحمل می شود و منجر به عوارض جانبی نمی شود. در هر صورت، توجه به واکنش های آلرژیک احتمالی یا عوارض جانبی راحت است. اگر پس از مصرف فرآورده های ذکر شده سوزش، سوزش یا درد ایجاد شد، بهتر است مصرف آنها را قطع کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.