دلیل کثیف به نظر رسیدن خانه حتی اگر هر روز تمیز می کنید

استفاده از بهترین محصولات یا داشتن آخرین نسل لوازم خانگی تضمینی برای آراستگی در خانه نیست. گاهی اوقات، حتی اگر هر روز هم خانه را تمیز کنید، خانه کثیف به نظر می رسد. این به دلیل بهداشت نامناسب یا عادات اشتباه است.

دیدن خانه کثیف پس از تمیز کردن ناراحت کننده است، به خصوص زمانی که روزانه ان را تمیز می کنید. به همین ترتیب، بی نظمی و کثیفی خانه بر آرامش ساکنان خانه هم تأثیر می گذارد. چگونه آن را حل کنیم؟ نکته کلیدی این است که کمی جلوتر بروید و روال هایی مانند آنچه را که به شما توضیح خواهیم داد اتخاذ کنید.

چرا باید خانه را تمیز کرد؟

پاسخ ساده است: برای سلامتی. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تمیز کردن یک گام مهم در از بین بردن بیشتر میکروب ها در سطوح در خانه است.

استدلال موسسه این است که با استفاده از فرمول های خانگی با مواد شوینده ، تعداد میکروارگانیسم ها و خطر عفونت را به حداقل می رسانید. طبق توصیه CDC، عاقلانه است که با این گزینه ها قبل از متوسل شدن به سایر مواد شیمیایی تمیز کنید.

علاوه بر این، تمیز بودن محیط خانه را به یک محیط راحت و زیبا تبدیل می کند و حتی بر رفاه عاطفی تأثیر می گذارد.هر زمان که خانه را تمیز می کنید، به سلامت جسمی و روحی خود کمک می کنید.

نظافت و نظم در خانه چقدر برای سلامت جسمی و روحی مفید است؟ عدم وجود بی نظمی دامنه کمتری در تحریک بیش از حد ایجاد شده توسط مجموعه ای از محرک های بصری، مانند قطعات مختلف پراکنده در اطراف خانه، دارد.

 7 نکته کلیدی را برای تمیز ماندن خانه

 ۷ نکته کلیدی را برای تمیز ماندن خانه

مهم نیست چقدر خانه را تمیز می کنید، اینها دلایلی است که خانه را کثیف می کند.چه اتفاقی می‌افتد وقتی مدام خانه را تمیز می‌کنید تصویر کثیف از خانه باقی می‌ماند؟ برخی از عوامل ذکر شده در زیر ممکن است غالب باشند.

 بوی بد

معطر کردن خانه آرامش بخش است و حس تمیزی را منتقل می کند. همانطور که مقاله‌ای در Revista Mexicana de Sociología بیان می‌کند، همان‌طور که کسی درباره خوب یا بد بودن یک وعده غذایی از روی بوی آن قضاوت می‌کند،این قضاوت درباره محیط خانه هم وجود دارد.

بنابراین، توسل به طعم دهنده های طبیعی روشی برای همکاری با هماهنگی و درک نظم است. اسطوخودوس، دارچین و کاج برخی از عطرهای ایده آل هستند.معطر کردن با اسطوخودوس یک راه ساده برای بهبود فضا پس از تمیز کردن است.

 گرد و غبار

گردگیری خانه شامل تمیز کردن قالب‌ها، دیوارها، شکاف‌های در و تمام قسمت‌هایی است که هر چند ناچیز به نظر می‌رسند، پر از ذرات آلوده هستند.

تصور کنید که بازدیدکننده ای از راه می رسد، دستگیره در را می گیرد و دستش غبارآلود می شود. به احتمال زیاد فکر می کند که بقیه خانه هم کثیف است.

وقتی تمیز می کنید، حتی تخته قرنیز را برای تمیز کردن به خاطر بسپارید. مواردی که گرد و غبار در آنها جمع می شود و به منبع کنه تبدیل می شود به شرح زیر است:

تخت.
مبلمان.
کتابخانه
قفسه ها

حتی اگر تمیز کنید، تاریکی خانه را کثیف می کند

وقتی نور اتاق ها کافی نباشد، محیط خانه کثیف به نظر می رسد. عمدتاً در خانه‌هایی که ورودی روشن ندارند، استفاده از لامپ‌های سفید و کم‌مصرف مناسب است، زیرا احساس وسعت و بهداشت را ایجاد می‌کنند.

از طرف دیگر، اگر نور طبیعی به نفع شما است، سعی کنید از پرده های سبک استفاده کنید و گیاهان را در نقاط کلیدی قرار دهید. این استراتژی ها ظاهر هر اتاق را تا حد زیادی بهبود می بخشد و به تمیز به نظر رسیدن آنها کمک می کند.

 عدم برنامه ریزی برای نظافت هفتگی یا ماهانه

جارو کشیدن به تنهایی کافی نیست. خانه تمیز به نظر می رسد به شرطی که یک نظافت اولیه هفتگی و دیگری عمیق، حداقل یک بار در ماه برنامه ریزی کنید. اقدامات هفتگی شامل شستن حمام ها، شستن کف ها و گردگیری مبلمان است.

حالا با آمادگی بیشتر، یک روز از ماه را به همین کارها اختصاص دهید و نظافت کشوها، کابینت ها، پنجره ها و درها را اضافه کنید. ایده این است که همه فضاها را بپوشانید و از فرصت استفاده کنید تا چیزهایی را که در شرایط نامناسب قرار دارد دور بریزید و آنچه را که نیاز ندارید اهدا کنید.

 کف های ترک خورده

اگر ایرادی در طبقات وجود دارد و در حال حاضر نمی توانید آن را تعمیر کنید، وقت آن رسیده است که آن را استتار کنید. رها کردن آن در معرض دید، احساس بی احتیاطی را منتقل می کند. برای جلوگیری از ناراحتی، فرشی بگذارید که با دکور مطابقت داشته باشد و از گسترش شکاف جلوگیری کند.

رها کردن ظروف کثیف

همانطور که از ظروف و کارد و چنگال استفاده می کنید، آن را بشویید، خشک کنید و در جای مناسب خود قرار دهید. تا زمانی که کوهی از ظروف وجود دارد، به هم ریختگی از خانه بیرون نمی رود.

هیچ چیز را در سینک یا روی پیشخوان انباشته نگذارید. حتی اگر خستگی کار خودش را کرد، بهتر است چند دقیقه برای شستن چیزهای کثیف سرمایه گذاری کنید.
ظروف انباشته و کثیف هرگز اجازه نمی دهند بقیه خانه بدرخشد.

 ابزار نظافتی نامناسب

ابزار نظافتی سزاوار این هستند که در شرایط مناسب باشند. جارو فرسوده، پارچه های پاره شده و گردگیر بدون پر از دیگر عناصری هستند که جلوه خانه را کم می کنند. ابزارهای نظافتی را تمیز کنید و اگر چرخه استفاده خود را کامل کرده اند، مناسب است آنها را تعویض کنید.

 7 نکته کلیدی را برای تمیز ماندن خانه

لکه داشتن سینک و آینه و تلوزیون

تقریباً اجتناب ناپذیر است که سینک، آینه و تلوزیون لکه نداشته باشند. اگر آنها را برای روزهای زیادی کثیف رها کنید، از بین بردن لکه ها پیچیده و سخت می شود و خطر باقی ماندن آن ها را تهدید می کند که به ظاهر کثیف خانه می افزاید.

اطمینان حاصل کنید که سینک را عاری از لکه و کثیفی، رها کنید. آینه ها را با یک پارچه میکروفیبر یا روزنامه تمیز کنید و محصولاتی را برای ضدعفونی کردن شیشه یا محلول های سرکه روی صفحه بمالید.

 سرکه به دلیل اسیدی بودن، رسوب آهک، مواد آلی را می شست و ذرات صابون را رقیق می کند، در حالی که از کپک زدگی جلوگیری می کند و محیطی تازه را فراهم می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

نادیده گرفتن چربی های موجود در آشپزخانه

میزها و کابینت های نزدیک اجاق گاز با روغنی که برای پختن استفاده می کنید،چرب و کثیف می شود. اگر روکش کابینت مات باشد، لکه‌های چربی بیشتر به چشم می‌آیند که ظاهر تمیز آشپزخانه را خراب می‌کند.
اجازه ندهید روغن سوخته برای مدت طولانی روی سطوح باقی بماند، زیرا بعداً پاک کردن آن مشکل خواهد بود. برای این کار، استفاده از سرکه و جوش شیرین توصیه میشود.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.