علت خشک شدن کیک و راه حل مرطوب کردن آن

همه ما از جمله سرآشپزها با شکست‌های آشپزی روبرو بوده‌ایم – اما کیک خشک نباید یکی از آنها باشد. از شربت های ساده و خیساندن در شیر گرفته تا استفاده از ترازو برای وزن کردن مواد و استفاده از تابه های پخت ، در اینجا بهترین نکات از سوی سرآشپزهای شیرینی پزی برای نحوه پخت یک کیک مرطوب، چرایی خشک شدن کیک شما و راه حل خشک شدن کیک آورده شده است.

دستور پخت کیک هایی که نیاز به استفاده از چربی های جامد مانند کره دارند، کیک هایی را به دست می دهند که هم سبک و هم پف دار هستند. یورگن دیوید، مدیر تحقیق و توسعه شیرینی در مؤسسه آموزش آشپزی در شهر نیویورک، می گوید: چیزی که در مورد کره عالی است محتوای آب آن است.

او توضیح می‌دهد: «کره به خوبی برای شلاق خوردن مناسب است. “خامه کشی، که فرآیند هم زدن کره و شکر با هم است، منجر به یک خمیر کیک می شود که پف دار و گازدار است.” در مقایسه، کیک هایی که از روغن استفاده می کنند، مانند کیک روغن زیتون پرتقالی اغلب با گیر افتادن هوای کمی در مخلوط، برش های جویدنی و نرم تری دارند.

ولز توضیح می دهد که مایعاتی مانند قهوه، آب میوه، شیر و ماست. و مواد چسبنده مانند تخم مرغ، موز و دانه های چیا همگی می توانند بر قوام خمیر کیک تأثیر بگذارند. خیلی زیاد است، و در نهایت می توانید یک کیک غلیظ بپزید.

تخم‌مرغ‌ها در خمیر کیک کار مضاعف انجام می‌دهند، هم مایع را اضافه می‌کنند و هم به خمیر متصل می‌شوند و امولسیونی از چربی و آب ایجاد می‌کنند که نه تنها ساختاری پایدار در خمیر ایجاد می‌کند، بلکه باعث ایجاد کیکی هوا و سبک می‌شود.

چرا کیک من خشک است؟راه حل چیست؟

چرا کیک من خشک است؟ راه حل خشک شدن کیک چیست؟

هنگام آماده کردن خمیر کیک خود، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که در نهایت در تلاش نیستید که چگونه کیک خشک را پس از بیرون آمدن از فر مرطوب کنید.

از ترازوی آشپزخانه استفاده کنید

اندازه گیری نادرست مواد تشکیل دهنده معمولا یکی از دلایل اصلی پخت کیک خشک است. وزن همه آردها یکسان نیست) – به عنوان مثال، یک فنجان آرد همه منظوره وزن بیشتری از یک فنجان آرد کیک دارد. دیوید تاکید می کند: «همیشه، همیشه، همیشه باید از ترازو در هنگام پخت استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید قبل از اندازه گیری آرد خود را با یک الک هواگیری کنید – به خصوص اگر مدتی در انبار مانده باشد – تا هنگام اندازه گیری و مخلوط کردن، پف کند و فشرده نشود.

به دستور العمل های آزمایش شده پایبند باشید

اگر یک قناد تازه کار هستید، پیروی از دستور العمل های ساده و کاملاً آزمایش شده می تواند به اطمینان از مرطوب بودن کیک کمک کند زیرا دستور العمل های آزمایش شده دارای نسبت مناسبی از مواد ضروری برای پخت موفق هستند. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که در حالی که تعویض جزئی پخت مشکلی ندارد، حذف یا تعویض مواد اصلی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند بر رطوبت نهایی کیک تأثیر بگذارد.

از ظرف پخت مناسب استفاده کنید

ظرف پخت مناسب می تواند تفاوت زیادی در جلوگیری از خشک شدن کیک ایجاد کند. دیوید توضیح می دهد: «همه اینها به هدایت گرما مربوط می شود. به عنوان مثال، قالب های شیشه ای و سیلیکونی گرما را به خوبی هدایت نمی کنند و برای پخت کیک توصیه نمی شود. در عوض، او تابه های نچسب و تابه های تیره را برای انتقال حرارت بهتر پیشنهاد می کند.

دمای فر خود را بررسی کنید

عملکرد هر فری متفاوت است، بنابراین تنها راه برای اینکه بفهمید اجاق شما در دمای پخت توصیه شده است یا خیر، استفاده از دماسنج فر است. نوع فری که با آن پخت می کنید نیز تفاوت دارد.  اجاق‌های معمولی معمولاً دارای نقاط داغی هستند که در یک قفسه نسبت به دیگری داغ‌تر می‌پزند. برای مبارزه با این موضوع، او استفاده از دماسنج فر را نه تنها برای تعیین صحیح دمای داخلی فر، بلکه برای جلوگیری از قرار دادن کیک در فری که خیلی داغ است، توصیه می کند.

زمان پخت خود را بدانید

زمان پخت کیک شما ممکن است به دلایل مختلفی از جمله دمای فر، نوع فر استفاده شده و ظرفی که در آن پخت می شود، با آنچه در دستور ذکر شده است متفاوت باشد. پخت در ارتفاعات بالاتر نیز می تواند بر زمان پخت تأثیر بگذارد. با بررسی اینکه آیا کیک طلایی و سفت است یا خیر، آن را کنترل کنید. همچنین می توانید یک خلال دندان را در مرکز فرو کنید – اگر تمیز بیرون آمد، کیک خود را از فر خارج کنید.

پنج راه حل برای مرطوب کردن کیک خشک

گاهی اوقات می‌توانید با وجود پیروی از دستورالعمل‌های یک سه راهی، با یک کیک خشک مواجه شوید. اما هنوز تسلیم نشوید! در اینجا پنج نکته برای نحوه مرطوب کردن کیک خشک پس از پخته شدن وجود دارد.

 با لعاب شربتی ساده برس بزنید

پنج نکته برای نحوه مرطوب کردن کیک خشک

Velez توصیه می‌کند اگر لایه‌های کیک خیلی خشک شدند، یک لعاب شربتی ساده به آن اضافه کنید. این یک راه حل سنتی است که شیرینی پزها معمولاً از آن استفاده می کنند. علاوه بر کمک به مرطوب کردن کیک خشک، لعاب هایی مانند این دستور شربت ساده اسطوخودوس تازه نیز راهی عالی برای افزودن طعم های معطر اضافی به محصولات پخته شده شما هستند.

کیک خود را در شیر خیس کنید

خیساندن کیک در شیر یکی از بهترین راه ها برای مرطوب کردن کیک خشک است. در حالی که می توانید به سادگی روی کیک خشک خود چند قاشق غذاخوری شیر را برس بزنید، برای یک پایان واقعاً لذت بخش، از دستور العمل هایی مانند این کیک ترس لچس پیروی کنید – در این کیک از شیر کامل، شیر تغلیظ شده و شیر تبخیر شده برای مرطوب بودن استفاده می شود. نتیجه نهایی.

 کیک را با مربا پر کنید

یکی دیگر از گزینه‌های کیک خشک این است که آن‌ها را با مخلوطی پر کنید که چربی یا رطوبت بالایی دارد. ولز می گوید: مربا گزینه مناسبی برای این کار است. همچنین می توانید دستور پر کردن کیک کاسترد یا این فیلینگ خامه فرم گرفته را امتحان کنید.

کیک را فراست کنید

هنگامی که لایه های بین کیک خود را با مربا یا حتی خامه قنادی پر کردید، نوبت به فراست کردن کیک می رسد. ولز می‌گوید: «به کیک خود فرصت دهید تا همه خوبی‌ها را جذب کند. “چند ساعت باید برای انجام این ترفند کافی باشد.”

آن را در یخچال قرار دهید

اگر در حال پختن کیک با نسبت بالا هستید، یعنی کیکی با محتوای قند و چربی بالا، دیوید پیشنهاد می کند آن را در یخچال بگذارید. او توضیح می دهد: «بیشتر یخچال هایی که مردم دارند حاوی رطوبت زیادی هستند. کیک خشک شما می تواند ظرف چند روز آن را جذب کند و خوب و مرطوب شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چه باید کرد با کیک خشک: آخرین راه حل

و اگر کیک خشک واقعا غیرقابل نجات است، ولز توصیه می کند که آن را به خرده های کیک نان تست تبدیل کنید. او می‌گوید: «من همیشه می‌گویم کیک قدیمی یا کیک بد را می‌توان به خرده کیک نان تست تبدیل کرد که می‌توانید در بستنی‌ استفاده کنید. به سادگی کیک خشک را به قطعات کوچک خرد کنید و در سینی ورقه ای در دمای ۳۵۰ درجه بپزید تا قهوه ای طلایی شود – تقریباً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. خرده های آن را در شکلات بپوشانید و برای بهترین نتیجه فریز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.