تنبل ترین حیوانات روی زمین کدام حیوانات هستند؟

در این مطلب جذاب میخواهیم شما را با تنبل ترین حیوانات آشنا نماییم.

تنبل ترین حیوانات روی زمین کدام حیوانات هستند؟

پرنده فاخته

پرندگان فاخته به شدت به اطراف بال می زنند، اما آنها والدین تنبلی هستند! فاخته ها به جای جوجه کشی تخم های خود، آنها را در لانه های پرندگان دیگر می گذارند!

پرندگان فاخته تخم‌های خود را در لانه‌های پرندگان دیگر می‌گذارند که به “انگلی مولدین” معروف است. پرندگان فاخته از “توزیع جهانی” برخوردارند، به این معنی که آنها در همه قاره ها به جز قطب جنوب زندگی می کنند.

 تنبل ترین حیوان لمور

لمورها حیوانات بی حال هستند که ۱۶ ساعت در روز می خوابند. به طور معمول، آنها ساعات بیداری خود را تنها و صرف غذا می گذرانند. به طور عمده در سواحل شرقی آفریقا یافت می شود و تنها زیستگاه لمورهای وحشی آنجاست. جالب اینجاست که برخی از گونه های لمور توسط انسان به نقاط مختلف جهان معرفی شده اند. بیش از ۱۰۰ گونه مختلف لمور در تمام اشکال و اندازه ها وجود دارد. لمورها یک گونه غالب ماده هستند، به این معنی که تعداد ماده ها از نرها بیشتر است.

جغد میمونی

 

تنبل ترین حیوانات روی زمین کدام حیوانات هستند؟

 میمون های جغد، با خواب ۱۷ ساعته خود، به راحتی در فهرست تنبل ترین حیوانات ما قرار گرفتند. آنها که به عنوان “میمون های شب” نیز شناخته می شوند، پس از تاریکی، غذا می خورند و معاشرت می کنند. در دنیای میمون جغد، پدران مراقبان اصلی هستند. میمون ها دید در شب فوق العاده دارند اما نمی توانند رنگ ها را ببینند.

 

خوک

خوک ها برای خواب ارزش زیادی قائل هستند و آن را حدود ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز انجام می دهند! خوک ها از آنجایی که حیوانات اجتماعی هستند، دوست دارند برای چرت زدن خود را در آغوش یکدیگر بیاندازند.

 تنبل ترین حیوان کوسه پرستار

اکثر کوسه ها، دائما در حال حرکت هستند زیرا دستگاه تنفس آنها به حرکت نیاز دارد. این گونه می‌تواند بدون حرکت، آب را روی آبشش‌های خود پمپاژ کند و به خود اجازه می‌دهد بیش از نیمی از روز – هر روز – در کف اقیانوس خنک شوند. اما کوسه‌های پرستار به غذای زیادی نیاز ندارند و آنچه می‌خورند با تنبلی مکیده می‌شوند. کوسه های پرستار تا ۲۵ توله نوزاد دارند و معمولاً در آب های آمریکای مرکزی یافت می شوند.

 پاندا غول پیکر

پانداهای غول پیکر هنر خوابیدن را کمال رساندند. خرس های سیاه و سفید، حدود ۱۲ ساعت در روز در وقفه های سه ساعته می خوابند. چرا اینقدر میخوابند؟ آن را به گردن بامبو، منبع اصلی غذایی آنها بیاندازید. پانداها آن را دوست دارند، اما بامبو مواد مغذی کمی دارد، بنابراین آنها باید حداقل ۴۴ پوند در روز بخورند تا زنده بمانند! تمام آن جویدن و هضم سیستم را خسته می کند و پاندا را خواب آلود. پانداهای غول پیکر از تنوع غذایی لذت نمی برند. در عوض، بامبو ۹۹ درصد از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد!

 تنبل ترین حیوان پایتون

 

تنبل ترین حیوانات روی زمین

پایتون‌ها شهرت شدیدی دارند، اما نگاهی دقیق‌تر به سبک زندگی آن‌ها، خزنده تنبل را نشان می‌دهد. اسلایترهای ترسناک تا ۱۸ ساعت در روز می خوابند. چرا اینقدر تنبل و کند؟ پیتون ها فقط یک بار در هفته غذا می خورند و برای هضم طعمه کاملا بلعیده شده آنها، انرژی لازم است. ریزش پوست یکی دیگر از دلایل گرفتن انرژی از آنها است. پیتون ها یکی از بزرگترین گونه های مار هستند و می توانند تا ۲۳ فوت و ۲۰۰ پوند وزن داشته باشند! اما زهر ندارند در عوض، پیتون ها طعمه خود را فشار می دهند.

این حیوانات بیش از ۱ معده دارند،از گوزن شمالی تا زرافه

اسب آبی

با توجه به اندازه عظیم آنها، جای تعجب نیست که اسب آبی در این فهرست قرار می گیرد. پستانداران غول پیکر ۱۶ تا ۲۰ ساعت در روز می خوابند و در گروه های بزرگ چرت می زنند. اسب‌های آبی حساس نیستند، می‌توانند تقریباً در هر جایی چشم‌هایشان را ببندند! در شب، هنگامی که خورشید از دید خارج می شود، آنها در جستجوی غذا به اطراف پرسه می زنند. هنگامی که اسب آبی به زمینی حاصلخیز برخورد می کند، می تواند پنج ساعت در همان مکان بماند.

 اپوسوم

 

تنبل ترین حیوانات

آنها با سرعت خیلی کم حرکت می کنند و ۱۸ تا ۲۰ ساعت در روز می خوابند. آنها اپوسوم هستند، و هنگامی که یک مکان دنج با مواد غذایی در نزدیکی پیدا می کنند، تکان نمی خورند. اپوسوم ها تنها کیسه دار در ایالات متحده و کانادا هستند.

 

 تنبل ترین حیوان اکیدنا

اکیدنا پستاندارانی خاردار هستند که ۱۲ ساعت در روز می خوابند. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند! شب ها بیدار می شوند و به آرامی به دنبال غذا می گردند. اما وقتی خورشید طلوع میکند آنها میخوابند.

کوالا

کوالاها بامزه ترین هستند – و همچنین در بین تنبل ترین ها قرار می گیرند! اینها فقط دو تا شش ساعت در روز بیدار می شوند! مانند پانداهای غول پیکر، وضعیت تقریباً ثابت خواب کوالاها به غذا مربوط می شود. از آنجایی که بیشتر رژیم غذایی آنها اکالیپتوس است، یک ماده غذایی با فیبر بالا، هضم آن به تمام انرژی کوالاهای کوچک نیاز دارد. مردم اغلب کوالا را “خرس کوالا” می نامند، اما این یک نام اشتباه است. کوالاها کیسه دار هستند اما شیرها اینگونه نیستند.

زیباترین حیوانات دنیا که در خطر انقراض اند

تنبل ترین حیوان شیر

شیرها ممکن است پادشاهان و ملکه های صحنه جنگل باشند، اما بسیار تنبل نیز هستند. آیا می دانستید شیرها ۱۸ تا ۲۰ ساعت در روز می خوابند؟ اما این قابل درک است زیرا شکار طعمه بزرگ به انرژی زیادی نیاز دارد. گاهی برای آماده شدن، ۲۴ ساعت را کامل چرت می زنند! شیرها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند .

 مارمولک آبی زبان پیگمی

 

تنبل ترین حیوانات روی زمین کدام حیوانات هستند؟

مارمولک‌های زبان آبی پیگمی از تعامل با سایر نقاط جهان لذت نمی‌برند و در مورد شکار بسیار محتاط هستند. زبان‌های آبی، زندگی‌شان را در غارهای عنکبوتی می‌گذرانند مگر اینکه مجبور شوند آنجا را ترک نمی‌کنند. با دهان باز می نشینند و منتظر می مانند تا غذا در آن بیفتد. دانشمندان بر این باور بودند که مارمولک آبی زبان کوتوله در گذشته ای نه چندان دور منقرض شده است – اما معلوم شد که یواشکی پنهان شده بودند!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.